Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 57445 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

senormanne

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #210 : 13.07.2017, 17:37:27 »
Auto: 2001 406 1,8 SR (EW7).

Tänään n. 1-2 km ajon jälkeen heitti antipollution faultin, piippaa kerran ja moottorin vikavalo jää palamaan. Ei parin tunnin aikana hävinnyt. Kone tuntuu käyvän ihan tasaisesti, tosin tyhjäkäyntikierrokset heittelevät hieman. Uskaltaako tällä ajaa?

Auto ollut mulla vasta vähän aikaa joten ei vielä kummoista tuntumaa siihen, täysi määräaikaishuolto siihen olisi ainakin tarkoitus tehdä pian (tulpat, suodattimet ym.). Edellinen omistaja tainnut laiminlyödä noita, öljyt jo kerkesin vaihtamaan. En siis tiedä oliko ensimmäinen ap-fault vai sattuiko myyntihetkellä vain hyvät taivaankappaleiden asennot. >:(

Kone myös tekee sitä, että veto häviää melkein heti kun kaasupolkimen nostaa, mikä tuntuu selvänä nykäisynä varsinkin kaupunkinopeuksissa. Voisiko näillä asioilla olla tekemistä keskenään, ja mistä kannattaisi tutkiminen aloittaa? Vikakoodit luen kun saan laitteen käsiini.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 702
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #211 : 13.07.2017, 19:33:33 »
Jos en ihan väärin muista niin vikavalossa on kaksi toimintoa. Jos se jää palamaan on autossa vika, mutta matkaa voi jatkaa, jos taas valo jää villkumaan niin on moottorivaurion riski eli kannattaa ajaa tien sivuun. Tuo antipollution fault voi tosiaan johtua useasta eri syystä joten parasta varmasti lukea vikakoodit pp2000 lukijalla niin löytyypi syyllinen vikaan helpoiten, yleistesterillä ei välttämättä saa oikeita vikakoodeja ulos.
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus