Kirjoittaja Aihe: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)  (Luettu 3931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tonikuu

  • Vieras
Vs: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)
« Vastaus #15 : 18.11.2015, 05:52:45 »
Pientä updatea. Eli nyt kylmänä toimii aivan normaalisti melkein, pientä nykimistä vain alakierroksilla. Lähtee hyvin käyntiin jne. Ajelin motaria töihin, n.10min moottoritieajoa, ei tuntunut mitenkään epänormaalilta. Kun tulen liittymästä ylös ja painan kytkimen pohjaan jarruttaakseni, niin 3 tuttavallista valoa syttyy (stop,käsijarru,öljy) auto kuitenkin väänsi normaalisti liikkeelle lähdettäessä, ja oikeastaan työpaikalle asti väänsi hyvin. Ainoastaan tyhjäkäynti lämpimänä huono. Eli savuttaa vielä ja käy huonosti tyhjäkäyntiä. Ja tyhjäkäynnillä/lähelle 1000rpm noi valot.

micco

  • Vieras
Vs: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)
« Vastaus #16 : 18.11.2015, 07:32:45 »
Sinuna kävisin maapisteet huolella läpi ja tarkistaisin akunkaapelit ja kiinnityksen.

Tonikuu

  • Vieras
Vs: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)
« Vastaus #17 : 18.11.2015, 11:33:02 »
Maat kunnossa. Annoin vähän kenkää motarilla, niin nyt alkoi ujeltaa jokin. Sen jälkeen jonkin matkaa ajettua alkoi jokin nakuttaa ja ikäänkuin jokin olis hajonnu. Puski kunnolla savua kierrokset nous tappiin, eikä laskenu vaikka koneen sammutti. Kävi vielä jonkin aikaa, kunnes sammui. Vähän aikaa kun odottaa niin lähtee käyntiin, mutta savuttaa ja tehot hukassa. Lisäksi noi valot palaa nyt kokoajan.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)
« Vastaus #18 : 18.11.2015, 11:37:47 »
Turbosta öljyt moottoriin ja turbo hajalle tai ollut jo ennenpääkin.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)
« Vastaus #19 : 18.11.2015, 13:11:49 »
Auto: 1999 406 2,1 TD.

Noniin, kaikki peugeot tietäjät. Ostin tuossa ranskattaren, joka on minun ensimmäinen.

Edellinen omistaja oli vaihtanut värkkiin polttoainesuodattimen, ja sen jälkeen (olettaen että hän ei kusettanut) auto alkoi tekemään otsikon mukaisia asioita.

Klassinen myyntikusetus, suuret viat selitetään eri syystä kuin missä vika todellisuudessa on (helposti ja halvalla korjattava vika, ajanpuutteen takia ei ole itse korjannut tms.) johtuviksi.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)
« Vastaus #20 : 18.11.2015, 19:10:30 »
Maat kunnossa.

Oletko tarkistanut myös ohuet maajohdot?

Nakutus voisi johtua nokkahihnan hyppäämisestä, jos venttiili osuu mäntään.

Jos turbo päästää paljon öljyä ohi imusarjaan, voi se kovassa "tuulessa" lähteä liikkeelle ja palaa hallitsemattomasti eli kone käy niin kauan kunnes ruoka loppuu.

Tonikuu

  • Vieras
Vs: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)
« Vastaus #21 : 18.11.2015, 19:33:39 »
Käytin auton korjaamolla. Lopputulos: Turbo hajonnut, veti öljyt ja näin kerkes moottorikin ottamaan kipeää. Nyt lähtee halvalla kyseisen pökötin raato jos joku haluaa. :D

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 406 - Nykiminen, savutus ja tehottomuus (diesel)
« Vastaus #22 : 18.11.2015, 21:34:19 »
Totahan tossa tuli sanottua toi on vanha tauti turbovehjeksissä.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82