Kirjoittaja Aihe: J5 - Boxerin/Jumperin kone alkuperäisen tilalle  (Luettu 4938 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ciccarelli66

  • Vieras
Auto: 1992 J5 2,5 TD.

Elikkäs kysymys kuuluu: kuinka paljon eroa on moottorinkiinnikkeissä, jos yrittäis päivittää tuollaseen uudempaan tekniikkaan. Syynä on se että kyseessä on matkailuauto josta ei ole tarkoitus luopua. Tuohon J5:n moottoriin kun tuntuu ruiskupumpun hankkiminen lähes mahdottomalta ja etenkin kalliilta. Pumppu vuotaa, ja dieselhuoltoliikkeet joista olen kysynyt korjauksen ts. tiivisteiden vaihdon hintaa, ovat antaneet hinnaksi n. 400 e eivätkä takaa että pumppu ei vuotaisi sen jälkeen. Vai onko lapissa dieselfirmaa joka viitsisi edes vilkaista pumppua että kannattaako huoltaa? Ja uudempi tekniikka kiinnostaisi vaihtaa keulille...

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
  • Motion&Emotion
Vs: J5 - Boxerin/Jumperin kone alkuperäisen tilalle
« Vastaus #1 : 21.01.2016, 21:13:49 »
Missä päin Lappia asut? Rovaniemellä on ainakin diesel huolto samoin Torniossa.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

Ciccarelli66

  • Vieras
Vs: J5 - Boxerin/Jumperin kone alkuperäisen tilalle
« Vastaus #2 : 22.01.2016, 08:15:48 »
Rovaniemeltä nimenomaan oon kyselly. Pitää varmaan soitella Tornioon. Mites on, löytyykö keneltäkää tuohon tekniikan vaihtoon tuntemusta? Tai kuinka paljon pitäis muokata että sais tuollasen uudemman myllyn J5 koneen tilalle?

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 215
Vs: J5 - Boxerin/Jumperin kone alkuperäisen tilalle
« Vastaus #3 : 22.01.2016, 09:52:11 »
En oikeasti tunne asiaa, mutta voisin veikata, että kaikki kiinnikkeet on uusittava, mukaan lukien moottorin ja voimansiirron liitos. Lisäksi uusi moottori on elektronisesti ohjattu. Nykyisin 90 hevosvoimaa otetaan 1600cm3 koneesta. 2 litrainen taas vääntää vanhan voimansiirron rautaromuksi ja välitykset ovat erilaiset.

Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, hommaisin uuden auton tai uuden pumpun, maksoi mitä maksoi. Muuten saattaa matkailuharrastus muuttua autoharrastukseksi.

Kyllähän sitä kaikenlaista tehdään. Onhan tuossa hieno esimerkki http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=54471.255  Ensimmäinen viesti 5 vuotta sitten :)

Nykyinen pumppu lienee niin kulunut, että uudet tiivisteet eivät enää toimi. Se on kuitenkin ihmisen tekemä eli varmaan korjattavissa joskin tulee kalliiksi jos siihen pitää täyttöhitsauksia ja sorvauksia tehdä. Minä kyselisin vielä täältä etelä-Suomesta apua. Täällä on tuota autokantaa kuitenkin enemmän. Ja purkamolta voi löytyä korjattavissa oleva pumppu.

 
« Viimeksi muokattu: 22.01.2016, 09:58:08, kirjoittanut antsu »

Ciccarelli66

  • Vieras
Vs: J5 - Boxerin/Jumperin kone alkuperäisen tilalle
« Vastaus #4 : 22.01.2016, 09:58:02 »
Tarkotus oliki vaihtaa myös laatikko samalla. Mutta nii, kyllä näiden vanhojen matkailuautojen kans se enemmänki on autoharrastusta, ensin värkätään puol vuotta että uskaltaa kesän reissata :D mutta onhan tuo iso rojekti jos tekniikan vaihtaa.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 596
Vs: J5 - Boxerin/Jumperin kone alkuperäisen tilalle
« Vastaus #5 : 22.01.2016, 09:59:17 »
Melkein kysymykseen tulisi joku XU-sarjan kone esim. 1,9TD. Vaihdelaatikon kanssa pakettina ainoa vaihtoehto käytännössä ja tosiaan kiinnitykset ainakin menee uusiksi. Jos HDi, niin sitten tulee sähkö melkoisesti lisää, pitäisi olla joku purkuauto melkein mistä saisi kaiken.

Autoharrastukseksi menisi mutta toisaalta mikäs sen parempaa onkaan :)
404, Expert, C5
2CV4