Kirjoittaja Aihe: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)  (Luettu 12770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peugeot

  • Vieras
206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« : 28.01.2016, 17:27:09 »
Auto: 2010 206+ 1,4 Millesim (käyttöönotto, 29.09.2010, 56 500 km).

Kannentiivisteen vaihdon hinta? Vuotaa hivenen öljyä.

antsu

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #1 : 28.01.2016, 17:40:03 »
Onko se varmaan kannen tiiviste, vai olisiko venttiilikopan tiiviste?

Kustannusero on karkeasti kymmenkertainen.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #2 : 28.01.2016, 17:44:22 »
TU koneen tyyppivika etukulmasta öljykanavan kohdalta alkaa vuotaan.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

antsu

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #3 : 28.01.2016, 17:57:18 »
XUssa ja EWssä sai tapella venttiilikopan kanssa.

peugeot

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #4 : 28.01.2016, 18:11:55 »
Jakohihna vaihdettu 1,7 kuukautta sitten. Liittyykö venttiilikopan tiiviste asiaan? Autolla ajettu 56 500 km.

J-PR

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #5 : 28.01.2016, 18:46:14 »
Onko kyseessä 16v kone? Silloin se on tyyppiä et3j4, eli kansi täysin eri kuin TU-koneissa. Eli siinä tapauksessa kaikki viisaudet tu vuotokohdista (kannentiiviste, venttiilikopan tiiviste) on turhaa spekulointia. 206 tuolla koneella on kyllä varmaan aika herkku peli!

peugeot

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #6 : 30.01.2016, 07:11:16 »
Jos kannentiivisteen vuoto on TU-koneissa tyyppivika, niin minkälainen on maahantuojan kanta?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

eeeno

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #8 : 30.01.2016, 15:27:39 »
Kyseisen vuosimallissa on kahdenlaista TU3- moottoria 1,4 bensiinimoottoreissa. Molemmat näyttävät aikalailla samalta kuin vanhemmatkin TU-koneet ja niissä venttiilikopan tiivisteestä on hyvin tyypillinen öljyvuodon paikka.

Katso liitekuvasta tuleeko vuoto kohdasta 6 - tiivisteestä vai alempaa kohdasta 2.

Aika alas olisi laatu vajonnut, jos kyse olisi itse kannentiivisteestä.

micco

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #9 : 30.01.2016, 15:29:52 »
Kyllä tuo kannentiivisteestä vuoto ulospäin on aika tyypillistä valitettavasti tässä konetyypissä.
Onneksi vaihto on suhteellisen helppo.

eeeno

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #10 : 30.01.2016, 15:50:35 »
Tuskin 5-6 -v vanhassa ja vain 56 tkm ajetussa autossa moista ilmenee. Hyvin hyvin epätodennäköistä, ellei sitten ole muuta vikaa.

J-PR

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #11 : 30.01.2016, 16:53:51 »
Käsittääkseni tuonikäistä 206 on ollut myynnissä myös 1.4 16v. Korjatkoon ken tietää paremmin. 307:ssa myös, siitä oli tm lehdessä sivun mittainen juttukin aikoinaan.

micco

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #12 : 30.01.2016, 16:55:12 »
Tuskin 5-6 -v vanhassa ja vain 56 tkm ajetussa autossa moista ilmenee. Hyvin hyvin epätodennäköistä, ellei sitten ole muuta vikaa.

Vaihdoin 207:n mikä oli saman ikäinen ja saman verran ajettu vuosi sitten.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #13 : 30.01.2016, 17:28:51 »
Ikävää sanoa mut 106 aikoinaan kun oli 36000km mittarissa 4v ikää vuosi kyseisestä kannentiivisteestä automaan ukko tuumas olevan tyyppivika. Takuuseen ei luvannut laitoin tehtaalle sähköpostia unohdin asian ja kahdenviikon kuluttua tuli soitto ja pyydettiin tuomaan kottero tiivisteen vaihtoon ei kustannuksia. Kottero alkoi kumminkin hikoileen vuoden jälkeen samasta paikasta. Uskoa ei tarvi.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

eeeno

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #14 : 30.01.2016, 22:43:02 »
Poikkeuksiahan on aina, mutta ei voi sanoa, että järjestään jokaisessa moottorissa olisi sama vika noin vähillä kilometreillä. Mistä se sitten johtuu? Liiallisesta paineesta? Huohotusputki tukossa???

Tuskin enemmistöllä pösöilijöistä on moista vikaa ilmennyt ja todennäkösimmin on se venttiilikopan tiiviste ollut kyseessä. Mun auto on jo 18v 106, eikä moista vikaa ole ollut muutenku tuo venttiilikopan tiivisteen pykiminen. Merkkihuollon puoleen ei ole tarvinnut kääntyä. Olenkohan poikkeus vai onko nämä nyt oikeasti vaan niin sekundaa että kohta tuikkaa öljyt pihalle.  Hyvästi pysyivät pakkasjaksollakin sisällä.