Kirjoittaja Aihe: 508 - Rengasmelu  (Luettu 17550 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #15 : 23.03.2016, 17:18:29 »
Puhataan nyt vaan siitä 508:sta eikä 607:sta.
HKPL7 on äänekäs nastarengas, 8n pitäisi olla hieman hiljaisempi. Joku alkava laakeri vika voi myös jollottaa, kannattaa laakerit tarkastuttaa.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #16 : 23.03.2016, 17:40:48 »
Puhutaan mistä vaan, mutta ostajana olisi mukava tietää, onko koeajossa ollut paras ja isomoottorisin versio samalla tavalla äänieristetty kuin se karvalakkimalli johon rahani riittävät. Näitä äänekkyysjuttuja netistä seuranneen olen alkanut epäilemään, että jossakin vaiheessa tuotannossa aletaan säätämään äänieristeistä.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #17 : 23.03.2016, 18:23:12 »
Jep, onhan esim sitikan C5:ssa laminoidut sivuikkunat vain parhaassa varustetasossa ja sen vaikutuksen kyllä huomaa.
Olen muuten testannut Volvo V70:stä ja 508:ia ajamalla peräkkäin ja minun mukaani, ja myös iPhonen desibelimittarin (oikean korvan kohdalla) mukaan, 508 oli hitusen hiljaisempi kesärenkailla mitä autojen alla sattui olemaan. Rengaskoko oli suht sama.

Mielestäni PSA säästää aina jossain kun malli vanhenee, esim. moottoritilan muovit jne.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #18 : 23.03.2016, 20:09:49 »
Aiheeseen liittyvä viestiketju:

508 - Äänieristyksen parantaminen
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #19 : 24.03.2016, 23:47:24 »
Puhutaan mistä vaan, mutta ostajana olisi mukava tietää, onko koeajossa ollut paras ja isomoottorisin versio samalla tavalla äänieristetty kuin se karvalakkimalli johon rahani riittävät. Näitä äänekkyysjuttuja netistä seuranneen olen alkanut epäilemään, että jossakin vaiheessa tuotannossa aletaan säätämään äänieristeistä.

Alkupään tuotannon yksilöt on korvin kuullun paremmin äänieristettyjä kun tuoreemmat. Ainakin vielä keväällä 2011 tehty GT on hiljaisempi kuin pari-kolme vuotta tuoreempi. Faceliftin kohdalla taisi taas muutaman kuukauden löytää äänieristeet paikalleen ja sitten alettiin säästäminen. Varustelu toki myös vaikuttaa muutenkin melutasoon. 2,2 litraisessa on myös erilainen takakontin pohja ja varapyöräkoteloa on vähemmän venytetty (lue:ohennettu) prässissä.

Tutut ja työkaverit, joilla itsellään Volvoa, VAGginetta ja Fordia on kaikki moittineet 508 tosi hiljaiseksi. Ehkä ne on halunneet vaan miellyttää.

GG

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #20 : 25.03.2016, 07:38:45 »
Tulisi palata pehmeämpiin alustan pusliin jolloin rengasmelu pienenisi oleellisesti.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #21 : 25.03.2016, 08:01:35 »
...ja myös korkeampaan profiiliin ja/tai nopeusluokaltaan alhaisempiin renkaisiin.
Kuvan akseliston apurungon pääpuslien lisäksi ovat pitkittäiset tukitangot ja kallistuksen vakaaja korissa kiinni kumeilla  ;).

Etuakselisto on 508 perusmallissa toteutettu joustintuilla ja GT:ssa kuten 407:ssa vipuvarsilla, äänierovaikutus ei tiedossa.

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #22 : 25.03.2016, 08:10:00 »
...ja myös korkeampaan profiiliin ja/tai nopeusluokaltaan alhaisempiin renkaisiin.

Tämän allekirjoitan. En ole koskaan ollut matalien ja leveiden gummien ystävä, nytkin uin vastavirtaan ja ostin omaani orkkis 225/50 17W tilalle kapeemmat,korkeemmat ja hitaammat 215/55 17V. Kävi miten kävi, noilla mennään ;D
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #23 : 25.03.2016, 08:24:35 »
Vaikka aihe 508, niin laventaen 607...annas kuulua. Tosin uusi rengas on aina hiljaisempi aluksi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #24 : 25.03.2016, 08:52:34 »
En ole vielä laittanut alle mutta ihan lähiaikoina ne vaihtuu.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #25 : 25.03.2016, 13:33:38 »
Noku siinä 508n rengasmelussa ei olekaan niin paljon sanomista, pitää ottaa edustusluokan 607kin kehiin. ::)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #26 : 25.03.2016, 13:36:40 »
225/50 17W tilalle kapeemmat,korkeemmat ja hitaammat 215/55 17V. Kävi miten kävi, noilla mennään ;D

Renkaan korkeushan ei tuossa muuttunut yhtään, mutta toki pienempi nopeusluokka ja kapeus tekee renkaasta ehkä vähän mukavamman ja hiljasemman.

Yleisesti ottaen 508 on luokassaan äänitasoltaa keskitasoa. Eli melun ei pitäisi mikään ongelma olla.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

kumpta

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #27 : 25.03.2016, 14:02:31 »
Onko 508 alustassa vielä ne suojamuovit? Jotenkin tuntui meluisalle kuusnollaseiskaan verraten.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #28 : 25.03.2016, 14:12:01 »
Nyt alkaa oikeasti kiinnostaa kuinka hiljainen se 607 on oikeasti. Täytyy olla kyllä tosi hiljainen. Tosin aika ristiriitaisia nämä kokemukset on tässä aiheessa ollut, niin kuin subjektiiviset vertailut aina ovat. Yleisesti, kun lähdetään vertaamaan melutasoa, täytyisi ajaa samalla tieosuudella, mahdollisimman lyhyellä aikavälillä ja samoissa olosuhteissa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #29 : 25.03.2016, 14:18:31 »
Renkaan korkeushan ei tuossa muuttunut yhtään,
Tarkoitin korkeampaa profiilia, mutta jos aletaan hiusta halkomaan niin onhan se muutaman millin korkeampi.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307