Kirjoittaja Aihe: 508 - Rengasmelu  (Luettu 17551 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #30 : 25.03.2016, 14:20:51 »
Nyt alkaa oikeasti kiinnostaa kuinka hiljainen se 607 on oikeasti. Täytyy olla kyllä tosi hiljainen.

No on se kyllä aika hiljainen. Tää nyt vaan on tämmöstä touhuilua ;).
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #31 : 25.03.2016, 15:02:32 »
Lehtitietoa (uskoo ken tahtoo ;)):

607 2,2 HDI A   63 dB/100 km/h   Tekniikan Maailma 16/2000
508 THP 156 Allure  66 dB/100 km/h  Tekniikan Maailma 11/2011 (karkealla asfaltilla 69 dB/100 km7h)

607:n lukema on hämmentävän matala eikä siihen nykyisin näytä pääsevän mikään auto. Parhaat ovat jääneet 67 dB lukemiin.

edit: Tarkistin vähän lisää ja MB GLC:lle mitattiin 64 dB. Se sai erityismaininnan äänettömyydestään.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2016, 15:12:10 kirjoittanut antsu »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #32 : 25.03.2016, 15:56:00 »
Lehtitietoa (uskoo ken tahtoo ;)):

edit: Tarkistin vähän lisää ja MB GLC:lle mitattiin 64 dB. Se sai erityismaininnan äänettömyydestään.

Kyllä. 508 HX vai mikä hybridi se onkaan, oli melko äänekäs Lahden moottoritiellä.
Myös GT 235/xx renkailla piti melkoista rallatusta. Myös 205/60-16 ajamani kuli508 piti mekkalaa Michelinin renkailla. Summa summarum, keskitason kaara.  Pysytään ääniaiheessa, mutta hieman sivuten...Antsun mainitsema GLC on korkeilla maasturirenkailla hiljainen, siksipä ja ehkäpä on muutenkin tiivis auto.
Työkaveri tokaisi BG-koajolla, että firman S-mersu 2007 pitää kovempaa rengasmekkalaa sisälle ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #33 : 25.03.2016, 16:00:07 »
Lehtitietoa (uskoo ken tahtoo ;)):

607 2,2 HDI A   63 dB/100 km/h   Tekniikan Maailma 16/2000
508 THP 156 Allure  66 dB/100 km/h  Tekniikan Maailma 11/2011 (karkealla asfaltilla 69 dB/100 km7h)

607:n lukema on hämmentävän matala eikä siihen nykyisin näytä pääsevän mikään auto. Parhaat ovat jääneet 67 dB lukemiin.

edit: Tarkistin vähän lisää ja MB GLC:lle mitattiin 64 dB. Se sai erityismaininnan äänettömyydestään.
Pösön 63dB on vain 63 dB mutta mesen 64dB on erityismaininnan arvoinen ;)
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #34 : 25.03.2016, 16:09:28 »
Kato nyt vähän vuosilukuja ja kyllä Pösöäkin hiljaiseksi kehuttiin.

edit:  Tarkoitus oli sanoa, että testaajat pitävät 64 dB lukemaa erinomaisena koska nykyautot eivät siihen juuri koskaan pääse. Pahoittelen, että lisäsin tuon meseä koskevan kommentin, meni taas tikku jonkun sieluun.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2016, 16:22:17 kirjoittanut antsu »

kumpta

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #35 : 25.03.2016, 16:15:49 »
Ajoin Audi A8 vm.14 Kajaaniin. Takaisin omalla 607 vm. 05 eipä juuri eroa melutasossa!

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #36 : 25.03.2016, 19:28:36 »
607 fl on meluisa, vaikka luksus malli 3,0 V6. Vanhempi malli selvästi hiljaisempi. Uudemmassa mallissa ei ole äänieristeitä juuri lainkaan. 508 1.6 VTi on hkpl 7 renkailla hiljaisempi mitä 607 fl  bridgestone spike renkailla.
Peugeot 3008 hybrid

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #37 : 25.03.2016, 20:01:31 »
Hyvä kun kehitys kehittyy. Onhan noissa malli-iällä eroa. Toki vertaisin auto/kokoluokittain pääsääntöisesti, tyyliin 406-407-508 (isompi keskiluokka, isommat perheautot), 605-607 (edustusluokka).
On muuten melkoisesti eristetty kuitenkin tuota 508:ia. Huopalokarit, alustamuovit, eristyksiä moottoritilassa; mm.iskareitten yläpäissä ym., paksut lattiaverhoilut, takakontin eristykset; ei varapyörää, eristettyjä lokeroita välipohjan alla ym.

« Viimeksi muokattu: 25.03.2016, 20:06:20 kirjoittanut PgPete »
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

kumpta

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #38 : 25.03.2016, 20:09:24 »
Totta puhut ei 508 vastaa 607 vaikka miten ois uusi.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #39 : 25.03.2016, 20:20:49 »
-80 - 90 -luvulta tultaessa 2000 -luvulle tapahtui paljon äänieristyksissä ja autojen massat kasvoivat. 2000-2016 autojen massat on pitänyt pitää kurissa päästöjen takia joten eristeitä ei ole voitu lisätä ihan niin paljon, toki ei niitä automalleittain ole paljon vähennettykään minun mielestä, tästä ei minulla ole tosin faktaa tarjota.
Muistatteko muuten sen kun tyypillisesti -90 - 2000 -luvulla ranskalaiset (ainakin Peugeot) autot oli tunnettuja hiljaisesta rengasmelusta ja moottorin äänet kuuluivat selvemmin, kun taas esim. japanilaisissa oli toisinpäin. Musta rengasmelu on se pahempi asia kuin moottorin murina kiihdytyksissä. Ehkä vähän OT, mutta hyvä vähän valottaa autojen äänimaailmojen kehitystä. Ja edelleen olen sitä mieltä niin kuin muutamat tuossa aiemmin, että 508 on melutasoltaan hyvää keskiluokkaa. Joku voisi tähän linkata uusimman vertailun 508-Mondeo-Passat-Avensis-C5 ym. Mielenkiinnosta vain.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #40 : 25.03.2016, 20:36:28 »
Saa olla puolueellinen omasta autostaan...PgPetekin  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #41 : 25.03.2016, 20:52:35 »
Niin. Jopa minäkin.  8) :D
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #42 : 26.03.2016, 08:03:39 »
Paljonkohan Lexuksen melutaso mahtoi olla, kun TM:n testissä aikoinaan häiritsevin melu tuli nahkahanskojen narinasta rattia vasten? 😉

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #43 : 26.03.2016, 08:15:16 »
Viimeinen Lexus testi on ollut TMn numerossa 3/2015, Lexus NX 300h AWD F Sport. Melulukemaksi on saatu 66 dB/100 km/h. Merkillepantava asia on kuitenkin, että melu ei kasva karkealla pinnalla, jota meillä riittää. 508 melu kasvaa 3 dB karkealla pinnalla.

Nahkahanskoista ei teksti kerro mitään ;D

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - Rengasmelu
« Vastaus #44 : 26.03.2016, 08:20:13 »
Pelkkää mittarin antamaa dB-lukemaa ei kannata silti uskoa sokeasti, melun laatu vaikuttaa myös siihen miten häiritsevää se on.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307