- Auton mukana tulee paperi, jossa lukee öljyvaatimuksena "synteettinen, vähäpäästöinen 0W-30, normi B71 2312".
- Kun kysyy merkkihuollosta, niin saa ohjeen ""synteettinen, vähäpäästöinen 0W-30, normi B71 2312".
- Kun kysyy maahantuojalta, niin saa joko ohjeen "synteettinen, vähäpäästöinen 0W-30, normi B71 2312", käsketään kysyä merkkihuollosta tai ei vastata mitään. Riippuu siitä kuka kysee ja keneltä.
- Valmistaja piilottelee "hyväksyttyjen" öljylaatujen listaa maksumuurin takana ja samanaikaisesti vaatii, että moottorissa on käytettävä "synteettistä, vähäpäästöistä 0W-30, normin B71 2312 täyttävää öljyä" ja uhkailee ettei takuu ole voimassa, jos öljy ei täytä vaatimuksia.
- Kaupan on öljymerkkejä ja laatuja, joissa on normista B71 2312 kertova merkintä, mutta joita ei löydykään siltä maksulliselta listalta.
- Kaupan on öljyjä, jotka eivät ole lainkaan sitä mitä pakkauksessa lukee.
Kun tähän vielä lisätään merkkihuoltoja, jotka käyttävät öljyä, joka öljyn valmistajan mukaan täyttää normin B71 2312 vaatimukset, mutta jota ei löydä PSA:n listalta "E4AB010SP0, consumables : other lubricants conforming technically to the PEUGEOT / CITROËN / DS standards", niin eihän kuluttajalla ole mitään aukotonta mahdollisuutta varmistua siitä, että autossa käytetään valmistajan normien mukaista öljyä, vaikka itse ne öljyt hankkisi ja vaihtaisi.
Onkos esim.
Neste City Pro C2 0w-30 PSA:n listalla? Nesteen mukaan on, vaan kohtuutonta, että kuluttajan pitäisi jostain maksulliselta listalta varmistaa pitääkö tämä todellakin paikkansa.