Kirjoittaja Aihe: 5008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 4500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Topelius

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Lue myös: Käyttökokemukset - 5008 (2009-2016)


5008 1.6 hdi vai 2.0 hdi? Onko kokemuksia ko malleista, kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto manuaalina. Noita 2.0 malleja on aika vähän markkinoilla, varsinkin manuaalina. Voi näissä jotkut olla 5 paikkaisia, vai onko kuitekin kaikissa nuo takapenkit vakiona?

Topelius

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Onko kuinka suuria eroja 5008 ja Grand Picasson välillä?

timoan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Paikkaisuus on se, mikä autoon on uutena ostettu. On sekä 5-, että 7-paikkaisia.

Meillä on 1,6 HDi 84 kW robottivaihteistolla. Ainakin tuon vaihteiston kanssa 1,6 riittää normaaliin taajama- ja maantieajoon täysin kuormattuna. Ei lisätehosta toisaalta koskaan ole ollut haittaakaan.

Olen vain kokeillut samaa autoa Citikkana. Tekniikka näyttää pikasilmäisyllä 100% samalta. Tilaratkaisut ovat yksi yhteen. Kaikki muotoilu ja siihen liittyvät osat näyttävät erilaisilta. Joku oikeasti tietävä voi varmasti kertoa tarkemmin.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 087
Ainakin vanhemmissa ja enemmän ajetuissa suosittelisin 2.0 HDI.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Topelius

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Tarkoitus olisi kyllä varmaan hommata joku noin 120-140tkm ajettu auto. Pitäisi vaan ehtia laittaa tuo vanha auto ensiksi myyntiin ja saada myydyksi.

timoan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Meidän edellisessä oli myös 1,6 HDi. Oli meillä 0-160 000 km ja ainoa huollon lisäksi tehty toimenpide oli suuttimien tiivisteiden vaihto. Toki ongelmiakin on tuolla koneella ollut ja niiden perimmäinen syy ei taida olla aukottomasti osoitettu, mutta suuttimien tiivisteiden vuodolla ja huonolla huollolla vaikuttaisi olevan yhteyttä karstoittumiseen ja sitä kautta ahdinvaurioihin. Omassa öljyt olivat vaihdettaessa melko syntisen näköisiä, mutta huonolla endoskoopilla katsottuna ei kampikammiossa eikä venttiilikoneistossa ollut mitään karstoittumiseen viittaavaa. Paljoa ei tosin nähnyt.

Topelius

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Onko näissä vakiona vielä webastoa kaikissa diesel malleissa?

Topelius

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vielä kun edellinen auto on myymättä,  niin edelleen pohdin bensa vai diesel.  Paljon on puhetta tuosta thp moottorista,  mutta millaisia ne on oikeasti?

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 215
Lue tältä sivustolta ja muodosta mielipiteesi ;) Tuossa sivun oikeassa yläkulmassa on hakukone. Siihen kun kirjoittaa thp niin tulee tarinaa.

martymcfly

  • Vieras
Vakiona ei ole ollut Webastoa missään vaiheessa. Dieselissä on kanavissa PTC vastukset jotka toimivat hyvin, ja kahden 5008:in ja 6 talven kokemuksella voin sanoa, että auto lämpenee sen tilavuus huomioonottaen kohtuullisen hyvin nopeasti ja lämmettyään se pysyy lämpöisenä todella kylmilläkin keleillä.

THP:hen en koskisi kohtuullisen pitkällä tikullakaan, syyt löytyvät THP-aiheisista keskusteluista. 2-litran 150hp (man) tai 163hp (aut) diesel on ongelmaton ja käyttöominaisuuksiltaan mitä mainioin moottori, vaikkakin auto täyteen kuormattuna siihenkin toivoisi hieman enemmän potkua, etenkin maantieohituksia varten.

Blankko

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
5008 viat kiinnostaisivat kovasti. Lähinnä siksi että uskaltaako pösöä pitää takuuajan jälkeen.

Itsellä 5008 1.6 bluehdi 120 automaatilla. (2016)
Noin 5000 km kohdalla urealetkut vuosivat ja vaihdettiin.
10000 km kohdalla molemmat vetoakselit vaihtoon. <- miten prkele mahdollista?


PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 087
2-litran 150hp (man) tai 163hp (aut) diesel on ongelmaton ja käyttöominaisuuksiltaan mitä mainioin moottori,

Näin myös muun tehoiset 2.0, kuten 140hp.
Aiheen aloittaja haki käytettyjä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 087
5008 viat kiinnostaisivat kovasti. Lähinnä siksi että uskaltaako pösöä pitää takuuajan jälkeen.

Itsellä 5008 1.6 bluehdi 120 automaatilla. (2016)
Noin 5000 km kohdalla urealetkut vuosivat ja vaihdettiin.
10000 km kohdalla molemmat vetoakselit vaihtoon. <- miten prkele mahdollista?

Itsellä ollut pääasiassa takuuajan ylittäneitä pösöjä, hyvin olen uskaltanut. Tuosta kyseisestä mallista ei ole kokemuksia. Itseasiassa en ole kuullut koskaan kyseisistä vioista, varsinkin vetoakseliviat hämmästyttää. Ehkä nyt on vaihdettuna parempilaatuiset.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Vetoakseleissa valmistusvika... Miten se muuten olisi mahdollista?
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Topelius

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Onko kokemuksia vetokoukun asentamisesta autoon? Paljonko asennus maksaa?