Kirjoittaja Aihe: 5008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 4201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko5008

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Terve,


meillä Webasto ollut uudesta lähtien, mallia en osaa sanoa. Ei ole kaukosäätöä yms,  perusmalli kellollisella käyttöpaneelilla. En osaa sanoa asennushintaa (en muista). Ei ole tarvinnut huoltaa/tehdä toimenpiteitä (olen kesällä käynnistänyt välillä). Ei sulata tuulilasia jäästä (sisäilman kierto säädetty Webaston ohjelman kautta suht pienelle? Tästä on huollossa ollut puhetta). Auto ja webari samanaikaisesti päällä ja puhallus tuulilasille sulattaa tuulilasin suht nopeasti. Suht harvoin joudun ikkunan raavintaan, kun auto seisoo kotona ja töissä katoksessa.

Suosittelen ylläpitolaturia tms. webaston kylkeen. Itselläni ei ole. Pakkasen huidellessa yli -30 C webasto syö nopeasti akun tyhjäksi ja auto ei lähde käyntiin (webasto imee akun tyhjiin, myös uudella akulla. Tämä on tapahtunut kahdesti itselle eli harvoin...). Olen laittanut kovilla pakkasilla akkuun kiinni tarvike akkulaturin, joten virta on riittänyt.

jullikka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Kertoisiko joku tietävä mikä se THP-moottori on? Onko se vain bensamalli? Ovatko Oulun Pörhön 5008:t ongelma-autoja moottoriltaan? Onkohan tulevassa 5008:ssa sama tekniikka?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 861
THP 156 on se mitä et halua. Uudesta THP 165 on liian aikaista sanoa mitään vielä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 979
Kertoisiko joku tietävä mikä se THP-moottori on? Onko se vain bensamalli? Ovatko Oulun Pörhön 5008:t ongelma-autoja moottoriltaan? Onkohan tulevassa 5008:ssa sama tekniikka?

THP on bensiinimoottori.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Blankko

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
5008 viat kiinnostaisivat kovasti. Lähinnä siksi että uskaltaako pösöä pitää takuuajan jälkeen.

Itsellä 5008 1.6 bluehdi 120 automaatilla. (2016)
Noin 5000 km kohdalla urealetkut vuosivat ja vaihdettiin.
10000 km kohdalla molemmat vetoakselit vaihtoon. <- miten prkele mahdollista?

Nyt mittarissa alle 23000 km. Vetoakselit taas vaihdettava. Oikealle jyrkästi kääntyessä jostain vasemman eturenkaan kohdilta kolinaa. Moottorin ohjausyksikköön päivitettiin softa maaliskuussa. Huoltomies sanoi että jotain ongelmaa päivityksessa, ei ehkä mene katsastuksesta läpi päästöjen johdosta. Sanoi että ottavat asiasta selvää eli kyselevät Ranskasta. Soittavat kun saavat asian selville. Vaan eivät soittaneet. Soitin itse kesäkuussa ja kysyin asiasta. Puhelimeen vastannut sanoi ettei päivitys vaadi toimenpiteitä?

Nyt alkaa usko loppumaan ja tämä vaihtoon.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 794
Minkä takia vetoakselit kahdesti vaihdettu ? Onko suojakumit hajonneet/irronneet ?