Kirjoittaja Aihe: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)  (Luettu 1600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pantteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« : 16.05.2016, 17:30:48 »
Auto: 2010 3008 1,6 VTi Premium (65 000 km).

Auto nykii kiihdyttäessä, varsinkin siinä kohdassa, kun vaihdetaan kakkoselle ja painetaan kaasua. Muutama kunnon rytkäytys ja sitten normaalina. Moottorinlämpötilalla ei vaikutusta asiaan, eikä myöskään ilman lämpötilalla ole vaikutusta vian ilmestymiseen. Joskus heittää näyttöön myös Antipollution faulty-herjan ja käynti muuttuu ontuvaksi ja täristäväksi. Moottorinkuvake ilmestyy mittariin. Muutaman käynnistyksen jälkeen herja häviää ja käynti on normaalia.

Kiusallinen ja ärsyttävä vika muuten hyvässä autossa. Vuosi sitten saman vian vuoksi käytetty merkkihuollossa. Tulpat vaihdettiin ja vika mielestäni hävisikin joksikin aikaa. Myös akku uusittu viime talvena, ei tämän asian vuoksi kylläkään.

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 654
Vs: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #1 : 16.05.2016, 20:15:18 »
Lambda-anturi?

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 800
Vs: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #2 : 16.05.2016, 21:11:43 »
Tässä on varsinkin minun turha lähteä arvailemaan, veisin diagnosoitavaksi. Testerillä homma lienee helpompaa, anturi puolen vialta tuo haiskahtaa.Tässä on minua lähellä oleva mainio vianhaku paja:autodiagnoosi.fi
« Viimeksi muokattu: 16.05.2016, 21:28:56, kirjoittanut tmex »

Pantteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #3 : 06.06.2016, 16:50:58 »
Autoa käytetty paikallisessa merkkiliikkeessä. Diagnoosi oli palokatkoksia sylinterissä nro 4. Kaikki tulpat olivat karstoittuneet ja ne vaihdettiin. 3. ja 4. tulppien puolat vaihdettiin ristiin seurantamielessä, jos tilanne uusii, niin näkevät kumpaat tulppaan katkokset tulevat. Tällöin kuulemma viittaisi hajoamassa olevaan puolaan. Edelliset tulpat vaihdettiin vuosi sitten.

Nyt ei nykimistä havaittavassa ja toimii moitteettomasti. Tuota karstoittumista vain aprikoin. Autolla ajetaan enimmäkseen lyhyttä kaupunkiajoa, joten seköhän selittäisi karstan, kun tosiaan vuosi sitten vaihdettu tulpat edellisen kerran.

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 800
Vs: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #4 : 06.06.2016, 17:07:09 »
Viekö öljyä?

Pantteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #5 : 06.06.2016, 17:24:29 »
Kyllä se jonkun verran vie. Olisikohan about pari desiä tuhannelle kilometrille. Saattaa olla hieman yläkanttiin, kun en ole tarkasti mittaillut.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Vs: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #6 : 06.06.2016, 18:07:27 »
Aika tyypillinen vika
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 800
Vs: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #7 : 06.06.2016, 19:00:07 »
Olisikos niin että öljyn palaminen karstoittaa konetta?

Pantteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 3008 - Nykimimen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #8 : 06.06.2016, 20:40:59 »
Samaa itse fundeerasin.

Pantteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 3008 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi)
« Vastaus #9 : 29.08.2016, 22:49:31 »
5000 kilometriä kesän aikana ajettu ja taas päräytti näyttöön Antipollution Faulty. Nilkutetaan merkkilikkeeseen, jossa vikakoodin luku. Sytytyskatkoksia sylinterissä kolme. Edellisellä kerralla katkoksia oli nelosessa. Tällöin vaihdettiin kolmos ja nelossylinterin puolat ristiin. Nyt katkoksia siis kolmosessa. Viallinen puola vaihdettiin ja kärry kulkee. Katsotaan kauanko...