Kirjoittaja Aihe: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)  (Luettu 1270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TKI

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« : 27.07.2016, 22:47:51 »
Auto: 2012 3008 1,6 VTi 120.

Sellaista olen havainnut, että auto ei kiihdytyksissä isommilla vaihteilla (4,5) vastaa kaasuun kovinkaan hyvin. Kiihtyy paremmin kun kaasua löysää hieman. Mistä tällainen voisi johtua?
Peugeot 3008 Vti 120 vm. 2012

TKI

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« Vastaus #1 : 28.07.2016, 18:25:51 »
Tarkennusta edelliseen. Moottori vetää esim. ylämäessä paremmin kun kaasua löysää.
Peugeot 3008 Vti 120 vm. 2012

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 749
Vs: 3008 Vti vastaa laiskasti kaasuun
« Vastaus #2 : 29.07.2016, 08:38:23 »
Minä luetuttaisin vikakoodit ja jos sieltä ei löydy mitään syytä, niin jakoketjun tarkastus voisi olla hyvä vaihtoehto. Jos ajoitukset on vaikka jo vähän pielessä? Paljonko moottorilla on ajettu?

TKI

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« Vastaus #3 : 31.07.2016, 20:10:12 »
Tuollaiset 54 tkm tällä hetkellä. Auto on muuttunut enemmän kierroskoneeksi, alavääntö on heikentynyt.
Peugeot 3008 Vti 120 vm. 2012

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 749
Vs: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« Vastaus #4 : 01.08.2016, 12:37:10 »
Edelleen ehdotan, että merkkiliikkeen testerillä tutkitaan vikakoodit sekä anturitietojen järkevyys käynnin aikana. Sitten seuraavaksi jakopään tarkastus.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« Vastaus #5 : 01.08.2016, 12:44:04 »
Katalysaattori tukkeutumassa?

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« Vastaus #6 : 01.08.2016, 12:57:07 »
Toivottovasti katti ongelmat ovat jo 2012 mallissa poistuneet, ainakin varaosanumerot ovat vaihtuneet.

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 749
Vs: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« Vastaus #7 : 01.08.2016, 13:02:38 »
Katalysaattorin ahdistaessa vaikutus näkyisi kyllä ensimmäisenä nimenomaan suurilla kierroksilla kaasu pohjassa, eli kun pakokaasuja virtaa paljon. Olen ajanut autolla, jossa katti oli tukossa, ja se hyytyi kiihdytyksessä pahasti, kun kierrokset nousi yli 4000. Alakierroksilla ei huomannut juuri mitään outoa.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« Vastaus #8 : 01.08.2016, 13:09:12 »
Mulla ex-308 vm 2008:ssa tukkoisuus oli voimakkaimmin havaittavissa kierroksilla 2200-3500 ja katin vaihdon jälkeen tuli todettua, että tukkoisuutta oli enemmän tai vähemmän muullakin kierrosalueella. Aiheesta lisää: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=60050.0

Hyvä jos osa on sittemmin vaihtunut ja ongelmat samoin tein.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Vs: 3008 - Vastaa laiskasti kaasuun (VTi)
« Vastaus #9 : 01.08.2016, 21:18:45 »
Ominaisuus tuo laiskuus tuossa koneessa. Vähän paree veto siellä 4000 rpm jälkeen.
Peugeot 508 & Peugeot 607