Kirjoittaja Aihe: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)  (Luettu 8702 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rma1

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« : 02.07.2016, 08:15:06 »
Aiheessa kaikkien 308 T9 (2013-) -mallien huolto-ohjelmat ja huoltohinnat


Mitä uusimman Peugeot 308 sw puretech 130 20000tkm huolto maksaa merkkiliikkeessä 0w 30 öljyllä? Huollollahan on "pakettihinta".  Muutama esimerkki olisi mukava tietää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #1 : 02.07.2016, 08:34:26 »
Eikä ole (tai no voihan sitä joku jonkun houltohinnan paketoidakin jos siltä tuntuu), mulla on tossa Puretech 130 25 tkm ja 50 tkm huollon laskut, molemmat on ihan suoraan työaika ja osat, 25 tkm työaikaa karkeasti 1 h ja 50 tkm 1½ tuntia, osat päälle. Sen tossa eilen laskin serviceboxin kautta ohjevähittäishinnoilla ja öljyn hinnalla 20 €/l = 70 €. Aikaisemmin tässä ketjussa on tietoa edullisemmista öljyistä jos kiinnostaa.

25 tkm
Työ luokkaa 92€
Osat 84 € sis raitisilmasuodatin
Öljyt liikkeen hinnaston mukaan nyt vaikka 3,5 x 20 €
Yhteensä 246 €

50 tkm
Työ luokkaa 140€
Osat 158 € sis raitisilmasuodatin
Öljyt liikkeen hinnaston mukaan nyt vaikka 3,5 x 20 €
Yhteensä 368 €
« Viimeksi muokattu: 30.08.2016, 10:23:34, kirjoittanut cone »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #2 : 02.07.2016, 10:39:01 »
Ei. Mitään virallista huoltohinnastoa ei ole olemassa! On kyllä olemassa suuntaa-antava huoltohinnosto, mutta itse hinta muodostuu aina liikeen tuntihinnan mukaan. Osien hinnoiskin voi olla omia lisäkatteita liikkeillä ja toki öljyn hinta vaikuttaa merkittävästi hintaan.
Huollon ohjeaikana pitäisi suomessa käyttää 1,4h. Siihen sitten päälle esim raitisilmansuodatin yms yms jos vaihdetaan (ei kuulu nyky ohjelmaan enää 25tkm huollossa)

Ostohinnat 0w30 ja 5w30 öljyillä hyvin lähellä toisiaan... Ja kuten sanoin tuota 5w30 ei käytetä nykyään oikeen enää missään, kun 0w30 samanhintaista mutta parempaa.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #3 : 19.08.2016, 13:30:30 »
En löytänyt haulla mitään määräaikaishuoltojen ja huolenpitosopimusten hinnoista koskien 308. Pitäisiköhän tälle perustaa oma ketjunsa?
Pohdin tulevaan 308 huolenpitosopimusta. Vehon mukaan bensakoneiselle 15tkm vuosiajoilla kustannus olisi 39€/kk. Toi on mun mielestä aivan liikaa, erityisesti kun vertaan nyksän 26€/kk.
Voisin kuvitella, että perushuolto olisi parin sadan luokkaa ja isommat huollot sitten hieman enemmän.

Mitä olette maksaneet 308 määräaikaishuolloista? Mulla tulee aika tarkka 15tkm/vuosi, joten kerta vuoteen tuo pitää kuitenkin huollattaa.
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-PSA:
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #4 : 19.08.2016, 17:42:00 »
Tässä on eriteltynä esimerkki hinnat, en ole tarkastanut pitääkö paikkaansa, mutta noin suunnilleen tästä on hyvä lähteä hahmottamaan mitä huollot voi maksaa. En omalla kohdalla edes harkinnut mitään huolenpitosopimuksia.

25tkm tai 1v huolto NORM.AJOOLOSUHTEET
Tarkastukset: säännölliset toimenpiteet 1,0 h 90,00 €/h Normaalien ajo-olosuhteiden huolto-ohjelma
1109AL Öljynsuodatin 1 kpl 16,00 €
031338 Propun tiiviste 1 kpl 1,60 €
ÖLJY18 Moottoriöljy 0w30  3,50 litraa 70,00 €
95N17A Raitisilmasuodattimen vaihto 0,2 h 18,00 €
9804163480 Raitisilmasuodatin 31,60 1,00 31,60 Automaattinen ilmastointi Suositellaan vaihdettavaksi vuoden välein, mutta ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan
Yhteensä 1,2 h 227,2

50tkm huolto NORM.AJOOLOSUHTEET
Säännölliset huoltotoimenpiteet 1,0 h 90,00 €/h Normaalien ajo-olosuhteiden huolto-ohjelma
1109AL Öljynsuodatin 1 kpl 16,00 €
031338 Propun tiiviste1,00 kpl 1,60 €
ÖLJY18 Moottoriöljy 0w30 3,50 70,00 €
95N17A Raitisilmasuodattimen vaihto 0,2 h 18,00 € 50tkm tai 2v välein
9804163480 Raitisilmasuodatin 1 kpl 31,60 € Automaattinen ilmastointi
95R04A Ilmansuodattimen vaihto 0,2 h 18,00 € Vaihto 50tkm / 4v
9805552080 Ilmansuodatin 1 kpl 32,40 €
95N06A Sytytystulppien vaihto 0,1 h 9,00 € Vaihto 50tkm / 4v
9807776680 Sytytystulppa 3 kpl 71,40 €
95R02A Jarrunesteen vaihto 0,5 45,00 € Vaihto 2 vuoden välein
1610725580 Jarruneste 0,5L DOT4 2 kpl 23,60 €
Yhteensä 2,0 h  426,6 €
« Viimeksi muokattu: 20.08.2016, 06:42:48, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #5 : 19.08.2016, 20:22:40 »
Tuohan on heti väärin kun Suomessa pitäisi käyttää säännöllisten toimenpiteiden aikaa 1,4h, eikä 1,0h. Osa liikkeistä käyttää jostain syystä tehtaan aikaa...

Huolenpitohan on paljon muutakin kuin huollot, esim kaikki polttimot, pyyhkijänsulat, kuluvat osat esim jarrut yms.
Ja toiset ei tykkää maksaa kerralla sitä summaa vaan haluavat ns. osamaksuna.
Sehän on selvää että pelkät huollot maksaa vähemmän kun HPS:n kk hinta.

Huolenpitoahan voi jatkaa takuun päätyttyä, jolloin se toimii vähän niinkuin ostettuna lisätakuuna, joka maksaa kaikki tekniset viatkin.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2016, 20:26:07, kirjoittanut buusba »
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #6 : 19.08.2016, 20:36:14 »
Joo, toi oli vanhasta esimerkkihinnastosta, ei laskusta katsottu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 995
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #7 : 19.08.2016, 21:32:02 »
Miksi Suomessa menee 24 minuuttia kauemmin siihen huoltoon kuin Ranskassa?

Varmaan kaikenlaista kuuluu huolenpitosopimukseen, mutta se huoltoliike harvoin osuu kohdalle ja on auki silloin kun polttimo palaa, joten jos ei halua pimeänä ajella, niin siitä maksaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. LEDit jos vielä on 308:ssa, niin aika vähän taitaa niitä vaihdettavia polttimoita olevan esim. 100 tkm:n matkalla. Jarrut on joo kuluvat, mutta normaalikäytöllä niihin ei tarvitse paloja tai levyjä vaihdella 100 tkm:n matkalla. Herkistellä ehkä, tosin sekin johtuu jarrujen käyttämättömyydestä, kuten myös yleensä se tarve palojen ja levyjen vaihtoon.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #8 : 19.08.2016, 22:02:57 »
Ajan lisäksi vaihtelee myös tuntihinta, osien hinnat on tosa mun esimerkissä vähän alakanttiin
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

rma1

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #9 : 19.08.2016, 22:07:28 »
Tuohan on heti väärin kun Suomessa pitäisi käyttää säännöllisten toimenpiteiden aikaa 1,4h, eikä 1,0h. Osa liikkeistä käyttää jostain syystä tehtaan aikaa...

Huolenpitohan on paljon muutakin kuin huollot, esim kaikki polttimot, pyyhkijänsulat, kuluvat osat esim jarrut yms.
Ja toiset ei tykkää maksaa kerralla sitä summaa vaan haluavat ns. osamaksuna.
Sehän on selvää että pelkät huollot maksaa vähemmän kun HPS:n kk hinta.

Huolenpitoahan voi jatkaa takuun päätyttyä, jolloin se toimii vähän niinkuin ostettuna lisätakuuna, joka maksaa kaikki tekniset viatkin.

Höpinää... Mikä järki on maksa 348€v huolenpitosopimuksesta, kun normaali huolto maksaa n 250€? Mitä ovat ne kuluvat osat, jotka maksavat 100€v?

Ketjun aloittaja mainitsi 39€kk,oikea summa on 29€kk? Jos se on 39€kk, niin joku vetää välistä ja kunnolla.

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #10 : 19.08.2016, 23:24:49 »
Kysyin myyjäliikkeestä huolenpitosopimusta ja siellä suullisesti mainittiin 29€/kk, ja myyjän kollega vahvisti tämän. Tänään C3 huolenpitosopimuksen irtisanomisen yhteydessä kävi ilmi, että Veho veloittaa 308 bensakoneen (15tkm/a) huolenpitosopimuksesta 39€/kk. Tämän voi jokainen tarkistaa Vehon sivuilta. 29€/kk voin maksaa, mutta 39€/kk en missään nimessä. Katsotaan...
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-PSA:
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 793
  • Volvo s80d 2.5 Aut
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #11 : 19.08.2016, 23:43:36 »
Miksi Suomessa menee 24 minuuttia kauemmin siihen huoltoon kuin Ranskassa?

Varmaan kaikenlaista kuuluu huolenpitosopimukseen, mutta se huoltoliike harvoin osuu kohdalle ja on auki silloin kun polttimo palaa, joten jos ei halua pimeänä ajella, niin siitä maksaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. LEDit jos vielä on 308:ssa, niin aika vähän taitaa niitä vaihdettavia polttimoita olevan esim. 100 tkm:n matkalla. Jarrut on joo kuluvat, mutta normaalikäytöllä niihin ei tarvitse paloja tai levyjä vaihdella 100 tkm:n matkalla. Herkistellä ehkä, tosin sekin johtuu jarrujen käyttämättömyydestä, kuten myös yleensä se tarve palojen ja levyjen vaihtoon.

Siksi kun suomessa pitää siitä tunnista työntää tulonsiirtoa kaikelle pohjasakalle.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 995
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #12 : 20.08.2016, 01:28:37 »
Tuo tulonsiirtopuoli näkyy tunnin hinnassa, mutta ei se mitään lisäaikaa aiheuta.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #13 : 20.08.2016, 06:55:50 »
Mellä tulee niin paljon kilometrejä että muutaman kuukauden hinnalla maksaa vuoden huollot. Ei mitään järkeä, autossahan on takuu, ja ensiostajana on oikeus ties mihin kuluttajasuojan kannalta, normi kulutusosat ei paljoa maksa, voi ostaa vaikka näitä Eurorepar osia.

Oma 308 Puretech on käynyt 25 ja 50 tkm huolloissa, työn osuus niissä on pysynyt esimerkin tuntien nurkilla tai alle. Eli noin karkeasti voidaan ajatella että pikkuhuolto on alle 250 € ja iso alle 450 €, jos öljyn tilaa vaikka ulkomailta tai saa muuten halvalla niin noin 30-40 € hinnasta pois. Tuntihinta on ollut käsittääseni pääkaupunkiseutua alhaisempi esimerkiksi Järvenpäässä tai Lohjalla.

Kannattaa huomata että em huoltojen hintaan vaikuttaa merkittävästi se tuleeko vastaan joku vuosiraja, vai pelkkä kilometri raja.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2016, 08:07:52, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 854
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #14 : 20.08.2016, 07:48:54 »
Huolenpitosopimuksessahan on myös kilometriraja. Eli paljonko saa tulla kilometrejä tuolla 39e:llä tai 29e:llä?