Kirjoittaja Aihe: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)  (Luettu 8695 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lmattila

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #45 : 19.01.2017, 19:40:37 »
Eikö tuohon saa kusta lisättyä itse? Paljonko veloittivat siitä pelkästä kusen lisäämisestä ja onnistuiko odottamatta vai vaatiko erillisen huoltoajan?

Saa sitä itsekkin lisätä,  mutta ajatus oli että kerralla täyteen ja huollossa ei sitte tarvi.  Kympin oli työt + 10l ureaa 18e. Onnistuu varmasti odottaessa,  jos huollon kanssa niin sopii.
Tosiaankin,  jos se urealaskuri menee nolliin,  niin auto ei enää starttaa. 2500km kohdalla alkaa varottelemaan aina 100km välein.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #46 : 20.01.2017, 09:00:06 »
Mutta jos järjestelmään lisätään suoraan se 10l eikä testerillä nollata niin laskuri menee sekaisin.

Auto ymmärtää vain 4l lisäyksen ilman testeri nollaamista.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 993
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #47 : 20.01.2017, 09:13:39 »
Tosi älyköstä. Tuohon taas tarvittu patonkia ja punaviiniä, kun tuota logiikkaa on mietitty.

Kuinka usein sen 4 l saa lisätä, ettei laskuri sekoa.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #48 : 20.01.2017, 12:26:43 »
Niin kysehän on siitä että siellä on joku alkeellinen(halpa) tasomittaus. Eihän sitä tarvitse kuin kerran lisätä huoltojen välillä...
Voihan sinne lisätä vaikka vettä, niin autolla pystyy jatkamaan ajamista...
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 451
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #49 : 20.01.2017, 12:43:06 »
Kuinkahan sekaisin nuo laskurit on kun autoista on takuuajat loppu ja niitä huolletaan missä sattuu  ;D
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #50 : 20.01.2017, 16:11:27 »
Onko se kusiluukku jossain helposti tavoitettavassa paikassa eikä siis edellytä mitään purkamisia tms?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 993
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #51 : 20.01.2017, 16:35:05 »
Sitä vaan tarkoitin, että jos se jotenkin tunnistaa lisäyksen, niin onko oletus että lisäys on aina sen neljä litraa. Entä jos ajaa välissä vaikka 1000 km ja lisää taas neljä litraa, niin tuleeko sekin huomattua.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

lmattila

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #52 : 20.01.2017, 20:29:51 »
Onko se kusiluukku jossain helposti tavoitettavassa paikassa eikä siis edellytä mitään purkamisia tms?

SW:ssä takakontissa,  vaahtomuovien alla muistaakseni. Pitäisi olla helposti saatavissa esille.  En sitten tiedä,  jos on Denonit,  ni kuinka hankalaa. 

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 654
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #53 : 21.01.2017, 07:48:17 »
Ohjekirja s. 240-241

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 451
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #54 : 21.01.2017, 10:10:02 »
Henkilökohtaisesti ei tuo ainakaan lisää mielenkiintoa tuohon tekniikkaan tuon ohjekirjan AdBlue -kappaleen lukemisen jälkeen :o
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #55 : 21.01.2017, 16:51:23 »
Onhan tuo tekniika käytössä monilla merkeillä Mersuista lähtien. Ei ole Peugeotin erikoisuus.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 480
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #56 : 21.01.2017, 17:53:34 »
Olen ajanut 11 tuhatta puolivuotta vanhalla E 220D automaatilla. 23,5 litran adblue säiliö. Täyttöaukko polttoainekorkin vieresssä ja kertaalleen tullinpuomin  mittarilla tankannut suoraan hanasta. 7200 km kohdalla syttyi adblue valo mittaristoon, kun auto päätti, ettei ainetta ole kulunut tarpeeksi. Kulutus on litra/1000km.  Auto pääsi jo seuraavana aamuna tästä huoltoon ja tehtaalta vaadittiin vaihtamaan uusi adblue pumppu hinnaltaan 295. Ei ole pakkasista ollut moksiskaan. Adblue säiliön tilanteen näkee mittaristosta suoraan polttoainetankin tapaan. Huollon mukaan vuodesta 14 lähtien ajelleissa adblue takseissa ei ongelmia. Niillä parhailla jo 300 000 mittarissa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 993
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #57 : 21.01.2017, 19:14:33 »
Tietenkään merkkihuollon mielestä niissä ole mitään ongelmia. Kysypä sieltä omistaja- ja käyttäjäpuolelta sama kysymys ja jo alkaa ongelmia löytymään.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #58 : 21.01.2017, 21:01:55 »
Mersuissa ja muissakin merkeissä noita adblue juttuja koodattu paljon pois käytöstä. Sitten on yksi ongelma vähemmän
Peugeot 508 & Peugeot 607

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #59 : 25.01.2017, 11:46:20 »
Paitsi jos katsastus huomaa...