Kirjoittaja Aihe: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)  (Luettu 6732 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zebbu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #15 : 20.09.2016, 21:21:02 »
Auto: 2012 508 2,0 HDi 163 RXH HYbrid4.

Keskari n. 5 litran paikkeilla n. 200km matkalta, pääasiassa lyhyttä kaupunkihinkkausta. Ite ajanut n.  50 km tuosta ja ne ajot olleet vaihtelivia kaasunkäytön osalts, myös sporttimoodia käytetty. Auto kertakaikkiaan omasta mielestä loistava vaikka robolaatikkoa hieman ensiksi pelkäsin. :o

Minua sen toimintatapa ei häiritse. ;D

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #16 : 21.09.2016, 12:47:20 »
Jos sedan-mallinen, ilmeisesti tuonti-/muuttoauto?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #17 : 22.09.2016, 01:39:06 »
Kaikkihan nää on maahan tuotu, ei näitä leijinia ole Suomessa valmistettu. Joo, sedan ei ole ollut koskaan Maan Auton tuontiohjelmassa, mutta sillä nyt ei oikeasti ole mitään merkitystä, etenkään jos auto on ostettu EU:n alueelta. Alkaa tuntua muutenkin siltä, että uuttakaan pösöä enää kannata ostaa Suomesta, kun esim. Saksasta saa ihan himpun verran paremmat alennukset, niin että hyvin kustantaa pidemmänkin hakureissun niillä alennuksilla ja saa muutakin kuin sitä iänikuista mustaa sisustaa.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 669
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #18 : 22.09.2016, 07:21:58 »
Joo, sedan ei ole ollut koskaan Maan Auton tuontiohjelmassa, mutta sillä nyt ei oikeasti ole mitään merkitystä, etenkään jos auto on ostettu EU:n alueelta.

Arvaus sedanista, mutta sellainen on Espanjassa katselmoitu Teneriffan Peugeot myymälässä ATSin kanssa.
Suhteellisen painavan korin liikuttelu vaatii energiaa, eli eipä tuosta Hybrid4:sta säästöpossua saa  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

zebbu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #19 : 22.09.2016, 10:10:25 »
Joo tuontiauto.

Painoahan tuolla sedan mallilla on alle 1700kg. Eli saman verran painaa kuin esim. Sitikan c5. Hiljanen tuo auto myös on, vielä kun saa kitkat alle pystyy vertaa esim. C5:seen, veikkaan että yhtä hiljanen on jos ei jopa hiljasempi.

Eilen tuli ajteltua vm.2012 tiguanilla ja sen se pesee äänimaailmassa mennen tullen. :D


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #20 : 22.09.2016, 22:50:53 »
Onkohan se 1700 kg samanlainen kuin GT:n 1615 kg ja kun vaa'alle ajaa, niin tauluun tulee lukemat 1800 kg.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Zippo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #21 : 25.09.2016, 12:17:42 »
Tuli heitettyä parin päivän reissu Ivaloon ja takaisin.
Kilometrejä 1912
Keskinopeus 89
Kulutus 4.4
On se vaan ihme säästöpossu     :)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 070
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #22 : 25.09.2016, 13:52:45 »
Onko tuollaisessa maantieajossa hybriditekniikka mukana kuinka paljon, vai mennäänkö pelkällä dieselillä? Mun mielestä tuohon lukemaan pääsee ihan tavan dieselilläkin.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 837
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #23 : 25.09.2016, 14:08:18 »
Ongelma onkin se miten autoa on markkinoitu. PSA:n olisi pitänyt mainostaa 3008 HY4 ja 508 RXH HY4:sta "200hv neliveto joka kuluttaa vain 5l/100km". Sen sijaan mainostettiin "vain 3,9l/100km kuluttava maailman ensimmäinen dieselhybridi". Autoa täytyy siis verrata vuoden 2013 nelivetoisiin 200hevosvoimaisiin autoihin joihin verrattuna Hy4 on lyömätön. Jos sitä verrataan etuvetoisiin pikkubensahybrideihin tai 2016 vuoden pikkudieseleihin... no, tiedätte itsekin.
Peugeot RCZ HDI FAP

Zippo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #24 : 25.09.2016, 14:32:43 »
Toi on aivan totta, auto ei ole ihan mikä tahansa pikkudiesel. Kyyti on mukavaa ja taloudellista. Sähköllähän mennnään täysin huomaamattomast 80 vauhtiin asti, sen yli niin diesel pyörii vain. Kyllä tosta lukemasta vielä pystyy pihistämään, jos vain viitsisi vielä vähän ajaa hiljempaa, siis alta 80. Tallissa myös tällä hetkellä vw tranporter 180 versio, niin siihen verrattuna aivan ylivoimainen peli.

downtime

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #25 : 25.09.2016, 15:23:41 »
Ainakaan tuo RXH ei kyllä sähköllä mene 80 vauhdeissa enää. 60 on ehdoton maksimi missä pelkkä sähköajo on mahdollista. Yli sen ei enää vaan sitten mennään dieselillä.

Zippo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #26 : 25.09.2016, 18:06:47 »
Kyllä toi menee 80asti sähköllä,sen jälkeen vain dieselillä.
Onko sulla 60 muka maksimi ?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #27 : 25.09.2016, 18:10:32 »
Ei ainakaan ensimmäiset yksilöt menneet 80 sähköllä. Polttomoottori käynnistyi jossain 50 jälkeen vaikka olisi alamäkeen ajellut.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

downtime

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #28 : 25.09.2016, 18:13:41 »
Onko sulla 60 muka maksimi ?

Kyllä. Itse asiassa 60 mittarinopeutta joka on todellisuudessa jotain 55 km / h. Eli aikalailla tuo mitä Penguinkin tuossa ylempänä mainitsee.

Zippo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 - Korkea polttoaineen kulutus (HYbrid4)
« Vastaus #29 : 25.09.2016, 19:07:23 »
Ahaa.. Toi autohan on tuotu maahan viime syksynä, taitaa johtua siitä toi ero. Sen huomasin tuodessä että puuttuu webasto noista keskieurooppa versioista. Onkohan noissa mitä muuta eroa? Saakohan noiden navigaattoriin mitään päivitystä jotta sais noi peltipoliisit näkyviin.