Kirjoittaja Aihe: 206 - Vikakoodi P1110 (TU3)  (Luettu 1357 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Marek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
  • 508 SW HDi163
206 - Vikakoodi P1110 (TU3)
« : 09.10.2016, 19:28:27 »
Auto: 2005 206 1,4 (TU3, KFW).

Vikakoodi P1110 aiheutti hylkäyksen katsastuksessa.

Katsastus lapun mukaan kyseessä olisi "Plusoikosulku - lambda-anturi lämmityspiiri (lohko 2, anturi2)" mutta oman ELM327 skannerin mukaan "Intake air temperature (IAT) sensor (D/C) open/short"

Tänään sitten mittailin tuossa MAP-anturissa olevaa IAT anturia. Käytin ohjearvoida Autodatan diagnoosia. Mittasin vastuksen komponentista sekä jännitettä auton käydessä ja virrat päällä. Arvojen puolesta kaikki OK. Hieman outoa kuitenkin ole, että ELM327 näytti anturin mittaamaksi lämpötilaksi 18-22C ulko-ilman ollessa 7C. Moottori oli suunnilleen kylmänä ja anturin mittaama arvo oli sama vaikka otti anturin ulos imusarjasta.

Onko mahdollista, että anturi voisi heittää noin 10C asteella vai voisiko kuitenkin moottori säteillä lämpöä sen verran? Vai etsinkö nyt vikaa ihan väärästä paikkaa ja syy onkin tuo konttorin ilmoittama lambda?

Autossa ei sinällään mitään oiretta ole, mutta joskus kylmäkäynnistyksen yhteydessä tyhjäkäynti seilaa ensimmäiset 10 sec.
508 SW HDi163, 206 TU3JP, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 306 TU5JP x2

weezer

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 206 - Vikakoodi P1110 (TU3)
« Vastaus #1 : 14.01.2017, 15:37:23 »
Auto: 2005 206 1,4 (TU3).

Moi, ihan sama homma juuri tällä viikolla. Miten tässä hommassa kävi sulla?

Tuolla englanninkielisillä sivuilla sanotaan että "coil pack" (mikäköhän tuo on?) pitää vaihtaa sagemista bougicordiin, tyyppivika, sekoittaa keskusyksikön toimintaa ja aiheuttaa mm. epätasaista tyhjäkäyntiä, joka on mulla kyllä oireena.

Mutta en tiedä alanko vaihtamaan, kävin motonetillä nollaamassa tuon koodin. Tuleekohan tuosta vielä isoja ongelmia jos jättää sagemin osan vaihtamatta?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 779
Vs: 206 - Vikakoodi P1110 (TU3)
« Vastaus #2 : 16.01.2017, 11:51:53 »
Tuolla englanninkielisillä sivuilla sanotaan että "coil pack" (mikäköhän tuo on?) pitää vaihtaa sagemista bougicordiin, tyyppivika, sekoittaa keskusyksikön toimintaa ja aiheuttaa mm. epätasaista tyhjäkäyntiä, joka on mulla kyllä oireena.

"Coil pack" kuulostaa sytytyspuolayksiköltä. Aiheeseen liittyen: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2017, 13:28:56, kirjoittanut cone »
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

weezer

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 206 - Vikakoodi P1110 (TU3)
« Vastaus #3 : 16.01.2017, 13:05:55 »
Samat speksit kun aloittajalla, sama vikakoodi joka nyt siis nollattu.

Katsotaan meneekö uusinnassa katsastuksesta vai pitääkö ryhtyä tosissaan säätämään.

Jukeli78

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 206 - Vikakoodi P1110 (TU3)
« Vastaus #4 : 24.08.2017, 20:44:32 »
Auto: 2005 206 1,4.

Laitoin obd kiinni niin antoi juurikin tämän saman P1110 koodin. Nollasin ja ei ainakaan heti tullut uudestaan... onko muilla tullut takaisin kun ketju jää vähän kesken.
206 -05 1.4

weezer

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 206 - Vikakoodi P1110 (TU3)
« Vastaus #5 : 25.08.2017, 13:36:32 »
Moikka.

Vikakoodi ei tullut takaisin mutta yks juttu mikä saattaa liittyä koodiin on jäähdyttimen tuulettimen anturin eli ns flektin toimimattomuus joka ilmeni kesällä. Normaalisti ainakin omassa 206 pösössä lämmöt ei hirveesti nouse sinne 90 c paikkeille paitsi tosi lämpimällä tosi ruuhkassa :) Lorotteli sitte heti jäähdytysnestettä ku meni vähänki eli 95 missä tuulettimen pitäis mennä päälle, nää anturiviat tosi yleisiä luki jossain lontoon kielen peugeot-palstalla.

Anturit meni vaihtoon, osia saa maahantuojalta.

Mutta kuten todettua, tää on arvailua. Nyt autossa on jo seuraava vika :)