Kirjoittaja Aihe: 308 - Konepelti ei sulkeudu kunnolla  (Luettu 1807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

uppis

  • Vieras
308 - Konepelti ei sulkeudu kunnolla
« : 17.11.2016, 14:47:11 »
Auto: 2008 308 SW 1,6 HDi 110.

Olisi kysymys liittyen konepellin "pudotuskorkeuteen". Elikkä ostin auton viime kesänä ja en muistaakseni silloin kiinnittänyt asiaan kovin paljon huomiota. Saattaa siis olla, että joku säätö on muuttunut. Nyt talven tullen tuli asia vastaan, eli konepelti ei sulkeudu "normaalista" pudotuskorkeudesta, vaan sen joutuu pudottomaan melko korkealta. Sulkeutuessaan pelti päästää jo melkoisen pamauksen.

Onkohan teillä tullut vastaan samanlaista ongelmaa? Voiko lukon mekanismissa olla jotain säädettävää? Yleensä kaikissa aiemmin omistamassani autoissa pellin on voinut pudottaa erittäin maltillisesta korkeudesta ja ovat loksahtaneet lukkoon myös painamalla. Tässä tapauksessa painamalla ei saa peltiä lukittua.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 308 - Konepelti ei sulkeudu kunnolla
« Vastaus #1 : 17.11.2016, 14:54:30 »
Monesti konepellin kovimman kolauksen vastaanottavat kumityynyt on sormin kierrettäviä, eli näitä voisi kokeilla kiertää hieman kiinnipäin? Tämä pätee siis jos autosta sellaiset löytyy. En tunne mallia tarkemmin.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 308 - Konepelti ei sulkeudu kunnolla
« Vastaus #2 : 17.11.2016, 15:35:49 »
Tästä on näemmä ollut kampanja aikoinaan:

308 - Kampanja YTR: konepellin lukon vastakappaleen kiinnitys
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).