Kirjoittaja Aihe: 3008 - Äkkinäinen tehottomuus ja kulutuksen nousu ajossa (HDi)  (Luettu 782 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tle

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Auto: 2009 3008 1,6 HDi Sport (156 000 km).

Onko yleinen ongelma vai onko mulla vain kaikki mahdolliset viat!?

Välillä siis ihan yhtäkkiä esim. maantienopeuksissa lykkää ikään kuin jarrun päälle ja kulutus nousee hurjasti. Normaalisti kulutus 4-6 litran välissä, tuo "jarru" kun tulee kulutus nousee yli kymmenen reippaasti. Vian sattuessa päälle, jos paikallaan nostaa kierrokset 2000-3000 rpm, niin kone tuntuu pätkivän pahasti. Tuntuu ihan kunnolla penkissä kun näin tekee. Vika on satunnainen (n.kerran kuukaudessa) ja minkäänlaisia virheilmoituksia ei tästä tule. EGR-venttiili vaihdettiin juuri ja se ei ainakaan aisiaan tuonut parannusta. Viive kaasusta kylläkin lähti pois :)
 
Ongelma katoaa kun auton sammuttaa ja lähtee liikkeelle uudestaan muutaman tunnin kuluttua. Kenelläkään ollut samoja oireita tai tietämystä, mistä voisi johtua?

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 837
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Voiko hiukkasloukun epäonnistunut hiukkaspoltto aiheuttaa tuommoista?
Peugeot RCZ HDI FAP

Tle

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Hiukkasloukku on vaihdettu 90tkm kohdalla ja lisäaine vaihdettu 10tkm sitten.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 314
  • 208 Vti82 -13 sekä monta italialaista.
Vastaava auto oli itsellä vuosia sitten ja jostain syystä hiukkassuodattimen poltto oli melko raju ja sen huomasi selkeästi ajon aikana, tehot heikkeni ja kulutus nousi useammalla litralla polton ajaksi ja parkkiin, jos poltto päällä ajoi, sen kyllä äänestä ja hajusta huomasi.

Sanoisin, että FAP-poltto siis päällä ja joka kerta kun sammutat auton kesken, ko. poltto epäonnistuu.
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

Tle

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Tuo kyllä sopii oireisiin oikeinkin hyvin. Luulisi aloittavan polton uudestaan, kun lähtee liikkeelle. Olisi kyllä kiva, jos tulisi jokin ilmoitus että poltto käynnissä ja uusi ilmoitus kun ohi. Tukkii kai se jotain jos poltto aina epäonnistuu, vai?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 861
Meneekö tuossakin mallissa takalasinlämmitin päälle kun poltto on menossa? Voi ainakin sormella täten todeta kun saapuu perille ja jatkaa sitten ajoa pienen lenkin että ehtii valmistua.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Poltto alkaa uudelleen aikaisintaan vasta kun moottori on tarpeeksi lämmin ja jos kokoajan ajaa vain lyhyttä matkaa, niin poltto ei välttämättä koskaan ehdi valmistua.

Itsellä oli ennen säännöllinen 40 km työmatka suuntaansa ja auto usein aloitti polton kotiinpäin ajaessa viimeisellä kolmella kilometrillä ja aina ei ollut aikaa ajella niin pitkään että poltto loppuisi vaan se jäi talliin ajaessa kesken. Yleensä se yritti uutta polttoa seuraavana päivänä kotimatkalla suunniilleen samassa kohdassa ja sehän epäonnistui taas.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä