Kirjoittaja Aihe: 308 - Ohjaustehostimen toiminta  (Luettu 2755 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

le crossover

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 308 - Ohjaustehostimen toiminta
« Vastaus #30 : 26.01.2017, 09:59:25 »
Sen verran vielä, että myös sähköisen ohjaustehostimen yhteydessä on mittatikulla varustettu nesteen täyttökorkki. En löytänyt tietoa, mikä 308:n nestetilavuus on, mutta pumpun koosta päättelisin olevan litran luokkaa.

Peugeotin hyväksymä neste on sähkötehostimiin on Total Fluide DA, eikä uudessa autossa ole syytä olettaa muuta käytetyn.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Ohjaustehostimen toiminta
« Vastaus #31 : 26.01.2017, 10:29:51 »
Niin sähköhydraulinen tehostin, mutta nyt kun on kyseessä täyssähköinen tehostin. Ovat kaksi eriasiaa.

Tässä on 308:n ohjausvaihde/tehostin. Sähkömoottori suoraan hammastangossa kiinni.

Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Ohjaustehostimen toiminta
« Vastaus #32 : 26.01.2017, 10:31:07 »
Havainto: Tämä ketju on aloitettu 16.01.2017. Vika on on vaivannut eniten kahta vuosimallin 2016 auton omistajaa.

"ominaisuus" löytynyt myös 2014 malli 308:sta ja 2015 mallin Picassosta jossa sama ohjaus.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 215
Vs: 308 - Ohjaustehostimen toiminta
« Vastaus #33 : 26.01.2017, 10:50:57 »
Niin sähköhydraulinen tehostin, mutta nyt kun on kyseessä täyssähköinen tehostin. Ovat kaksi eriasiaa.

Sähkömoottori suoraan hammastangossa kiinni.


Sen verran tarkennusta, että sähkömoottori taitaa pyörittää alennusvaihteen kautta rattiakselia, joka liikukuttaa hammastankoa. Mekaanisesti sähkömoottori on kiinni hammastangossa.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 308 - Ohjaustehostimen toiminta
« Vastaus #34 : 26.01.2017, 12:31:04 »
Sähkömekaaninen ohjaus(?).

MacKiipeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 308 - Ohjaustehostimen toiminta
« Vastaus #35 : 27.08.2017, 22:16:21 »
Auto: 2016 308 1,2 Puretech 130 Allure Edition.

Omassa ohjauksen tehostus kävelyvauhdissa on täysin smooth.

Kaupunkiajonopeuksissa tehostus on selvästi pykälikäs, minkä tuntee jos rattia kääntää hyvin kevyellä voimalla yhdellä kädellä. Tuntuu kuin kääntäisi hammasratasta jossa on vastus aina hampaan pyörähdyksellä. Eli käytännössä varmaankin hyvin kevyt kääntämisvoima kädellä aikaansaa sähköisen tehostimen lyhytaikaisen impulssin, joka tehostus sitten heti sammuu kun kuskin heikko käsi kääntää niin lepsun kevyesti.

Olen pitänyt tätä ominaisuutena, jonka tarkoitus ehkä pitää niin sanotusti juna raiteillaan. Kulku onkin ollut kiitettävän vakaata, ei puolla yhtään.