Kirjoittaja Aihe: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)  (Luettu 2589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 GT (automaatti, 111 500 km).

Tänään sitten pärähti tunnin ajon jälkeen moottoritiellä ajotietokoneen näyttöön oranssi plakaatti, joka kertoi "Engine fault. Repair needed." Mitään merkkivaloja ei syttynyt mittaristoon. Ohjauspyörän rullasta vaihdoin ajotietokoneen näyttöä toiseksi, jolloin tuo teksti lähti pois, eikä sen koommin ole näkynyt. Painoin pari-kolme kerta Check-nappia, mutta se kertoi vaan että 9 viikon päästä olisi syytä käydä määräaikaishuollossa. Kai tuolle pitäisi testeriä näyttää että saisi vikakoodit luettua, mutta oma testeri on nyt niin pahasti pajalla, että täytyy käydä varmaan jossain muualla lukemassa.

En kyllä mitään poikkeavaa huomannut auton tai moottorin toiminnassa ja kaikki alkuperäiset ja ylimääräiset konit tuntuivat olevan tallella, ainakin persdynolla mitaten. Tällä vehkeellä on alkanut ilmetä hyvin satunnnaisesti ja harvakseltaan sellaisia häiriöitä, jotka kielisivät kontaktihäiriöistä. Vika tulee ja menee, mutta yksikään esiintynyt vika ei ole vielä toistunut. Saa nähdä onko tämäkin vain sellainen.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 861
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #1 : 30.01.2017, 22:36:13 »
Akku vaihtoon ainakin mutta olet ehkä oikeassa että jotain muutakin?

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 797
  • Volvo s80d 2.5 Aut
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #2 : 30.01.2017, 22:36:43 »
No. Vetoa jos pitäs lyödä niin egr.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #3 : 31.01.2017, 20:23:20 »
Eipä tuolla ainakaan Webaston käytössä ongelmia ole ja 25 asteen pakkadessakin lähti käyntiin kin palmun alta. Toki olen sitä odottanut, että jossain vaiheessa akku pitänee vaihtaa, mutta ei nyt oikein siltä vaikuta. Katsotaan nyt milloin ehtii vikakoodit lukemaan. Tänään mentiin taas 300 km ei ongelmia, jos ei sellaiseksi laske että kuskin oven sisäkahvassa oleva tunnelmavalo toimii satunnaisesti milloin haluaa ja toisinaan taas ei toimi. Joku kosketushäiriö varmaan sekin.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 311
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #4 : 01.02.2017, 12:58:20 »
Minulla akun vaihto poisti viime vuoden lopulla useamman pikku häiriön. Toimimattomat ovenkahvat hipaisujärjestelmällä rupesivat toimimaan, vaikka ovat täysin paskan peitossa. Myös nykäisy 4-vaihteesta 3-vaihteelle siirryttäessä hävisi.
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #5 : 01.02.2017, 17:18:33 »
Tuossa kun on AGM-akku, niin tarviiko pösöllekin kertoa testerillä akun vaihdosta?
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 397
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #6 : 01.02.2017, 18:20:52 »
En tiedä olisiko tarvinut, mutta itse ainakin kalibroin tuon akun varaustason mittauksen vm. 2011 508:ssa kun vaihdoin uuden akun. Siihen on Diagboxissa kohta kohdalta opastettu prosessi.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 311
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #7 : 02.02.2017, 08:15:54 »
Minulla ei ollut auto kytkettynä virtaan, kun vaihdoin akun. Tusasin vaihdon kanssa vielä jonkun 15min. Kun sain uuden akun paikalleen, niin moottori napilla käyntii ja kovaa ajoa. Vikamuisti on varmaan ihan täynnä, mutta kai sieltä osa kuittaantuu ajosuoritteisesti?
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #8 : 02.02.2017, 18:48:12 »
HDI 204.ssä on erilainen akku ja latausjärjestelmä kuin muilla moottoreilla ilman stop-startia. HDI 163:ssa ilman stop-startia ei ole AGM-akkua, eikä se tarvitse sellaista, mutta HDI 204 vaatii AGM:n.
Siksi kalibroinnin tarvekin voi olla aivan erilainen.

Pitääköhän tässä alkaa virittämään Diagboxia johonkin läppäriin jota mulla ei ole. Olis se vissiin halvempi vaihtoehto kuin vaihtaa autoa. No ehkä käyn loisimassa marmorilla ja lainaan ihan luvallista työkalua.

Melkein tonni ajettu tuon häiriön jälkeen eikä mitään ongelmia ole näkynyt.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 397
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #9 : 02.02.2017, 18:52:21 »
Kyllä ainakin minulla oli 2011 163 HDi:ssä ilman start&stoppia AGM akku, ja näin myös service box kertoo.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #10 : 02.02.2017, 20:36:45 »
En käy kiistämään. Kaikissa ei kuitenkaan ole.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #11 : 03.02.2017, 05:52:52 »
Omassa 2,0hdi 140:ssä oli agm. Akkutyypin, koon ja joitakin muitakin parametreja (mm akun valmistaja...) voi konffata sen kalibroinnin yhteydessä

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 664
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #12 : 03.02.2017, 06:33:42 »

Pitääköhän tässä alkaa virittämään Diagboxia johonkin läppäriin jota mulla ei ole. Olis se vissiin halvempi vaihtoehto kuin vaihtaa autoa. No ehkä käyn loisimassa marmorilla ja lainaan ihan luvallista työkalua.


Vaihtelu virkistää autoissakin. Jeesaan diakpoksillani, ettei tarvitse mennä Veholle anelee. Vikahistoriikin luku, niin selviää (ehkä) myös syy bugiin, joita tulee ja menee Pözöissäkin  ;). Aksu voisi vinkata, missä kohdin tuo akkuproseduuri on.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 397
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #13 : 03.02.2017, 07:06:37 »
En kyllä varmaksi muista mistä se löytyi, mutta veikkaan akun varaustilayksikön Repair -valikkoa.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - Virheilmoitus "Engine fault - Repair needed" (HDi)
« Vastaus #14 : 03.02.2017, 16:33:46 »
Vaihtelu virkistää autoissakin. Jeesaan diakpoksillani, ettei tarvitse mennä Veholle anelee. Vikahistoriikin luku, niin selviää (ehkä) myös syy bugiin, joita tulee ja menee Pözöissäkin  ;). Aksu voisi vinkata, missä kohdin tuo akkuproseduuri on.

Kiitän tarjouksesta ja palaillaan asiaan jossain vaiheessa, kun en ole kokoajan liikenteessä. Eipä olisi eilen tarvinnut Veholtakaan anella, kun ihan tyrkytetiin. Ei vaan enää siinä vaiheessa ollut aikaa alkaa koodeja lueskelemaan.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä