Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 12067 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Lue myös: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)


Tilauksessa uusi 3008 THP165-koneella. Kun on tarpeeksi lukenut foorumeilta THP-koneiden jakoketjun heikkoudesta niin alkaa tulla mietteet vaihtaa tilaus 130 puretechiin. Automaattilootalla siis auto tulossa enkä manuaalia ottaisikaan. Puretechissa on öljyvoideltu hihna eikä liene kuulunut maailmalla ongelmia siitä? Miten tuo uusin THP on, onko ketjua tai sen kiristinmekaniikkaa jne parannettu aiemmasta, vai onko odotettavissa remppaa jo alta 30 tonnin?

Tuo 130:nen on makuuni vähäsen jo lussu, mutta mieluummin sitten lussulla ajelisi kuin hankkisi tieten tahtoen susimoottorisen josta olisi aikanaan vaikeampaa päästä eroon vaihdossa...

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 286
    • CitiX Oy
Tuossa ensi alkuun keskustelua: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=78437.0

Yksinkertaistettuna, kaikkia THP156 heikkouksia on parannettu e-THP 165 moottoriin. Siitä mikä niiden vaikutus on, ei liene monessakaan paikassa kokemuksia.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Millainen on tämän uuden THP165:n rakenne; onko ketju yksirivinen vai tupla? Vähäsen alkaa tuntua lottoamiselta eli tuleeko jakopäävikaa vaiko eikö...kun on omistanut muutamia vag-autoja tsi:llä joissa rallattamaan alkava ketju, tulee väkisinkin araksi. Ei taida 1,6:nen olla sitten pakkasilla yhtä nopeasti lämpiävä ja lämpöä antava kuin puretech? Hyvin monissa ulkomaisissa koeajoraporteissa 3008:aan on suositeltu 130 puretech-konetta ja sanottu 165:n olevan turha malliversio. Väännössä on vain 10 Nm eroa mutta maksimitehoa tietysti 35 pollea enemmän...harmittaa kun ei esittelyautona ole vielä päässyt kokeilemaan THP165:na.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 286
    • CitiX Oy
No tuossa olen hieman samaa mieltä että thp165 on hieman turha, olisin itsekin puretechin ottanut jos sellainen olisi ollut saatavilla. Toki huipputehoa 165:ssa enemmän. Omien kokemuksien mukaan Puretech lämpiää nopeammin, toki automalli ei ole ollut ihan sama mistä kokemuksia on.
Yksirivinen on THP:n ketju.
Jos jotain positiivistä hakee THP:n ketjusta, niin se ei hajota konetta kuten VW, ainoa ongelma on ääni ja että auto saattaa mennä vikatilaan jos ketju reilusti venynyt.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2017, 11:08:15, kirjoittanut buusba »
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Noi ostotilanteet ovat joskus vaikeita, kun koeajoautoksi ei löydy juuri sitä yhdistelmää, jota on ajatellut. Ekan automaattivaihteisen ostin sokkona vuonna 1998. Koeajolle ei ollut tarjolla kuin manuaalia. Tämän 3008 koeajo piti tehdä diiselillä. Oli sentään automaatti  ;D
3008 II PureTech 130 Allure autom. 2017
Exät: Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 autom. 2014, 308SW Sport THP 156 autom. 2010 + 3xPösö, 8xCitikka, 1xNissan, 2xFord, 1xMazda, 3xFiat, 1xSimca, 4xRenault, 1xGoggomobil, 1xMesserschmitt, 1xDyna Panhard

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Itse koeajoin 3008:sta manuaali 130 puretechin ja 120 hdi tomaatin. Lisäksi ajoin 308 farkun 130 puretech automaattina. Kyllähän 130 pure liikutti autoja aivan hyvin, isomman tuntuinen kuin onkaan. Ehkäpä jälleenmyyntiarvossakin 3000 euron hintaerosta ei saa takaisin juuri lainkaan -toivottavasti eivät autoliikkeet sentään ala kieltäytymään THP-koneisesta vaihdokkina?

Millaisella värillä ja varusteilla empee autosi tulee? Minulla allure helmiäisvalkoisena, mustalla katolla, hopeat kattokaiteet, avaimeton käyttö. Lisänä tietysti "pakolliset" talvirengaspaketti Contin nastoilla 17" ja moottorinlämmitin (harmittavasti paistinpannumallia koska letkulämppäriä ei saa). Otitko i cockpit amplifyn? Itse en tajunnut ruksia sitä, jälkikäteen sain tietää ettei automaatin sporttimoodia tule ilman amplifya. Nyt tehtaalla sen verran valtaisasti 3008:n tilauksia ettei i cockpit amplifya eikä sähkötoimista takaluukkua saa uusiin tilauksiin, koska osia ei saada. Luultavasti vasta elokuun tuotannosta eteenpäin onnistuu. Minulla tuotanto voi siirtyä huhti-toukokuulta kesäkuulle, juuri viime viikolla tehdyt tilaukset vissiin olivat ns vedenjakajana eli huonoa tuuria.

Tuota Focal hifiä vielä mietin...perussoitinta sain kuunneltua omalla usb-muistitikulla ja ainakin kasarijumputus ja rokki soivat ok, mutta varmasti eroa olisi Focaliin jos olisi tilaisuus kuunnella.

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Millaisella värillä ja varusteilla empee autosi tulee? 
Alluren lisäksi tilaukseen kuuluu helmiäisvalkoinen väri, musta katto ja sähköinen takaluukku. Ei tule i cockpit amplifyä eikä Focal hifiä. Lisäksi moottorinlämmitin ja sisäjohdotus kyllä.
Tuosta sporttimoodistahan on ollut pohdintaa. Turha kapistus. Saahan sillä enemmän kierroksia, mittarit punaiseksi ja kaijareihin lisäpörinät  ;D
3008 II PureTech 130 Allure autom. 2017
Exät: Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 autom. 2014, 308SW Sport THP 156 autom. 2010 + 3xPösö, 8xCitikka, 1xNissan, 2xFord, 1xMazda, 3xFiat, 1xSimca, 4xRenault, 1xGoggomobil, 1xMesserschmitt, 1xDyna Panhard

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
^

Ok, järkevän oloinen paketti sulle tulossa. :) Milloinka arvioitu luovutus?

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Paperissa lukee 10.3.2017. Lähetin tänään mailia myyjälle, jotta kertoisi tilanteen nyt. Ei ole vielä vastannut.
Alkujaan mun piti saada se jo tammikuussa, mutta kun lisäsin tilaukseen jälkeenpäin sen takaluukun ja mustan katon, tuotantopaikka ja siten aikakin muuttui   :-\
3008 II PureTech 130 Allure autom. 2017
Exät: Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 autom. 2014, 308SW Sport THP 156 autom. 2010 + 3xPösö, 8xCitikka, 1xNissan, 2xFord, 1xMazda, 3xFiat, 1xSimca, 4xRenault, 1xGoggomobil, 1xMesserschmitt, 1xDyna Panhard

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 286
    • CitiX Oy
moottorinlämmitin (harmittavasti paistinpannumallia koska letkulämppäriä ei saa).

Hyvin se paistinpannu toimii. Lämmittää sen mikä on kriittisin eli öljyn. Toki kun nestettä ei lämmitä niin ei ala lämmintä puhaltamaan sisälle niin nopeasti.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Jep, "paistinpannu" toimii, juuri kokeiltu Tahkolla. Jätin muutamaksi tunniksi päälle, niin pikkupakkasellakin alkoi lumi sulaa konepellillä. Kai se moottoriakin sitten lämmitti...?
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-PSA:
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 991
Se onkin todella toimivaa, kun pitää muutama tunti lämmittää.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Ei pitänyt. Sattui vaan olemaan sähkö käsillä ilman ajastinta, joten sitä käytettiin. Eiköhän kaksi tuntia riitä öljyn notkistamiseen tarpeeksi.
En oikein ymmärrä, mitä tuo postauksesi antoi tälle ketjulle?
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-PSA:
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

308

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 220
  • 3008 1.2 aut
Eihä tuo lämppäri ole, kuin 300w. Ei ole rahassa iso määrä vaikka kolme tunti pitäisi päällä päivittäin.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 823
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Ylipäänsä näin arktisilla alueilla pitäisi asuminen kieltää.
Se onkin todella toimivaa, kun pitää muutama tunti lämmittää.

No, jos tolle linjalle lähdetään niin ylipäänsä näin arktisilla alueilla pitäisi asuminen kieltää, niin ei tarvitsisi autoihinkaan rakennella mitään viritelmiä kuten moottorin sähkölämmityksiä.
Samalla päästäisi eroon talvirenkaista ja webastoista.
Peugeot RCZ HDI FAP