Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 8244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 840
Minunkin autossa on tuollainen "silitysrauta" -lämmitin ja kun katson moottorin lämpöjä käynnistyksen jälkeen niin ovat olleet yllättävän korkeita, joten lyhensin lämmitysaikaa. Itse yllätyin lämmitystehosta.

olli_tr

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Tuota Focal hifiä vielä mietin...perussoitinta sain kuunneltua omalla usb-muistitikulla ja ainakin kasarijumputus ja rokki soivat ok, mutta varmasti eroa olisi Focaliin jos olisi tilaisuus kuunnella.

Rekisteröidytäänpä tännekin, kun ensimmäinen Peugeot-mallinen kulkine on tulossa taloon. Itse taas nimenomaan koin, että että vakiosetupista puuttui sellainen tietynlainen läsnäolon ja selkeyden tuntu. Bassoa ja diskanttia oli, mutta jotain puuttui. Focalit siis tinkasin tarjoukseen ja tilasin auton tänään. :)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 932
Kyllä se on ihan oleellinen tieto kuinka kauan sitä pannua pitää paistaa sähköllä. Jos Webastoon vertaa, jossa puoli tuntia riittää, niin parikin tuntia sähköllä paistamista rajoittaa kummasti ominaisuuden käytettävyyttä ja hyötyä. Pitkä paistinpannun käyttöaika tekee myös sisätilanlämmittimen käytöstä hankalaa, koska sitä taas ei ole mitään järkeä pitää päällä tuntiakaan, kun auto lämpenee sisältä paljon lyhyemmässäkin ajassa.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 873
  • Kuolema kuittaa univelat...
En ymmärrä logiikkaa, toinen lämmitin on 5 kw, toinen 300 wattia...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 155
Ei niitä muutenkaan kannata verrata. Öljypoltin maksaa aika paljon enemmän eikä liene pieniin bensa-autoihin edes saatavissa tehtaalta asti. Saako edes Puretech-3008:iin.

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 130
Webaston hinnalla maksaa sähkölaskua rutkasti. Webasto on silti hyvä jossain tapauksissa. Ihan tyytyväinen olen ollut säteilylämmittimeen, ero on täysin selvä kylmäkäynnistykseen verrattuna. Nykyautot käynnistyy muutenkin ihan toiseen malliin kuin ennen ja öljyt ovat parempia.
208 Style VTI 82  ETG 2017.

Exiä: 305 L, 205 XS, 305 SW x 2, 405 SW, 107 Access, 208 Vision. Lisäksi: Citroen BX

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 932
Ei vielä, mutta taasen aiheen mallin dieseleihin se sähköpaistinpannu maksaa lisää, kun webasto tulee tehtaalta vakiona.

Mutta se mun pointti on siinä, että jos vartin päästä pitää lähteä, niin webaston voi nakata tulille ja sen on ehtinyt lämmittään, mutta sähkölämmittimen kanssa ei maksa vaivaa.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

olli_tr

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Ei uuteen diesel-3008:iin mulle edes tarjottu Webastoa kun tilausta tehtiin - vai mitä tarkoitit vakiona tehtaalta tulemisella? Lohkolämppärin asennusta kylläkin. Ideaalitilanteessa kaiketi autosta löytyisi kumpainenkin. 5km työmatkaa varten on ihan mukava lämmitellä autoa pari tuntia lohkolämppärillä molemmissa päissä ilman huolta akun tyhjentymisestä, mutta toki huitsinkuikassa sähköverkon ulottumattomissa tai äkkilähdön osuessa kohdille Webasto olisi paljon parempi...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 873
  • Kuolema kuittaa univelat...
3008 hdi 120 ei pitäisi olla webastoa vakiona.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peeveli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Rekisteröidytäänpä tännekin, kun ensimmäinen Peugeot-mallinen kulkine on tulossa taloon. Itse taas nimenomaan koin, että että vakiosetupista puuttui sellainen tietynlainen läsnäolon ja selkeyden tuntu. Bassoa ja diskanttia oli, mutta jotain puuttui. Focalit siis tinkasin tarjoukseen ja tilasin auton tänään. :)

Saitko hintaa alas Focaleista? ;) Mitä lisävarusteita noin ylipäänsä otit autoosi?

Joo ei se vakio parempia lisävarustesysteemejä toki vastaa, mutta omaan korvaan yllättävän hyvä vakiosoittimeksi ja kuusikaiuttimiseksi setiksi.

Oma autokatospaikka sähkötolpalla ja max 2 tuntia kerta-ajastuksella toimiva, maksaa aina kiinteästi 15 eur/kk. Sinänsä siis aivan sama vaikka sitä lisälämmitintä pitäisin talviaikana joka päivä kytkettynä. Kaipa se tuo paistinpannukin sitten jotain auttaa...Tuleekohan muuten tällaisiin vehkeisiin tehtaalta ensitäyttönä 5W-öljyt vai 0-luokkaiset?

Peeveli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Tuli nyt sitten varmistuttua oman auton valitusta voimalinjasta...tänään kokeiltu 165 thp:tä livenä, noin 1,5 tunnin ajolenkki. Mukava kombinaatio. Kone miellyttävä-ääninen, loota pehmeätoiminen ja mahdollistaa hyvän liikkeellelähdön ylämäkeen tamppautuneelta lumipinnalta eli sellainen DSG:n äkkinäinen rykäisy puuttuu ja voi lähteä todella tasaisesti liikkeelle. Hitaampihan se on vaihtamaan kuin DSG, Volvon uusi 8-lovinen tai Bemarin ZF8, mutta riittävän nopsa ettei tarvitse haukotellakaan. Voimaa riittävästi korkeahkoon koriin myös moottoritien kesärajoituksilla, ja rampiltakin pääsee aivan joutuisasti pääväylille. Mutu-tuntumalta moottori lämpeni hitusen hitaammin kuin 130 puretech, mutta mukavaa vauhtia kuitenkin. On 3008 hyvä ja kiva ajaa, ei voi mitään. Ja penkit itselleni ja emännälle mukavat ja tukevat, ja ratin saa tarpeeksi lähelle. Vaimo ihastui tähän kertakaikkisesti.

Myymälässä kävi koko ajan kuhinaa, aina joku menossa koeajolle tällaisella ja kyselemässä tarjouksia. Taitaa olla nyt pökötille IN-tuote.

olli_tr

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Saitko hintaa alas Focaleista? ;) Mitä lisävarusteita noin ylipäänsä otit autoosi?

Joo ei se vakio parempia lisävarustesysteemejä toki vastaa, mutta omaan korvaan yllättävän hyvä vakiosoittimeksi ja kuusikaiuttimiseksi setiksi.

No, olin jättänyt tuon pois alkuperäisestä tarjouspyynnöstä ja sitten pyysin viimeistä tarjousta johon lisäsin Focalit, niin on hankala sanoa, että mikä nyt on noiden osuus ja mikä ei. Hinta ei kuitenkaan noussut listahinnan vertaa. :) Mutta ainahan sitä autokaupoilla häviää, teki mitä teki. Olen kuunnellut viime vuodet noita Highline-Passatin vakiokajareita ja ainakin niihin verrattuna tykkäsin että 3008 kaipasi noita Focaleita. Makuasioitahan nämä.

Kattoluukku, hierovat jakkarat, langaton lataus, lämmitettävä tuulilasi, Focalit, "Black Diamond" -katto ja metalliväri oli siellä lisähintapuolella. Joku täällä jo totesi, että tuo mainoksissa ollut kuparin väri on ihan kamala, kun taas meille se oli juuri se mitä piti saada. Makuasioita nämäkin siis. :) Täälläkin oli sellainen tilanne, että tämä oli niitä harvoja autoja, joiden kohdalla löytyi emännän kanssa yhteinen sävel.

PgPete

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 986
Rekisteröidytäänpä tännekin, kun ensimmäinen Peugeot-mallinen kulkine on tulossa taloon.   

Tervetuloa Foorumille.  :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 654
  • C'est Chic!!
Minunkin autossa on tuollainen "silitysrauta" -lämmitin ja kun katson moottorin lämpöjä käynnistyksen jälkeen niin ovat olleet yllättävän korkeita, joten lyhensin lämmitysaikaa. Itse yllätyin lämmitystehosta.
Tuo on erikoinen ilmiö, öljypohjaan sijoitettu säteilylämmitin kun ei lämmitä jäähdytysnestettä ollenkaan.  Omassa 308 I :ssä oli säteilylämmitin, ja se oli lähes yhtä tyhjän kanssa moottorin lämpenemisen suhteen. Toki varmaan voitelu pelasi startissa hyvin, mutta taitaa se nykyöljyilla toimia muutenkin.
Täällä kylmässä Pohjolassa Webastoihin suhtaudutaan vähän varauksellisesti. Kovilla pakkasilla akun varaustaso ei riitä, joten Webasto ei käynnisty silloin kun sitä eniten tarvitaan. Pahin ongelma on lyhyttä päivittäistä työmatkaa ajavilla.
Mielipiteet eivät ole samanarvoisia. On tietoon ja ymmärrykseen pohjautuvia, ja on asenteellisuuteen, uskomuksiin ja ennakkoluuloihin perustuvia.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 840
Juu, ei lämmitä jäähdytysnestettä, mutta sulattaa luntakin konepellin (tässä tapauksessa muovia) päältä. Joten eiköhän se lämpö eksy myös jäähdytysnestettä lämmittämään. Ei se jäähdytysneste siellä itsestäänkään lämpene.