Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 8244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 654
  • C'est Chic!!
Mielipiteet eivät ole samanarvoisia. On tietoon ja ymmärrykseen pohjautuvia, ja on asenteellisuuteen, uskomuksiin ja ennakkoluuloihin perustuvia.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 155
Ei toi ole mikään uutinen. Lohkolämmitin on normaalisti 550 wattia ja tuollainen  "säteily"lämmitin tyypillisesti pari sataa vattia pienempi.

Ihmettelen taas kuka on keksinyt nimen tuolle lämmittimelle. Sehän on kiinni öljypohjassa, jolloin lämpö siirtyy johtumalla.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 873
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 654
  • C'est Chic!!
Samaa asiaahan tuossakin on, "kontaktilämmittimen" ja lämmittämättömän moottorin lämpökäyrät ovat hyvin lähellä toisiaan:
http://www.motiva.fi/files/7789/Esilammityksen_vaikutus_jaahdytysnesteen_lampotilaan_iso.jpg
Mielipiteet eivät ole samanarvoisia. On tietoon ja ymmärrykseen pohjautuvia, ja on asenteellisuuteen, uskomuksiin ja ennakkoluuloihin perustuvia.

Peeveli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Onhan tuo öljypohjan paistinvastus aika olematon hyödyltään. Melkein tekisi mieli jättää pois tilauksesta. No mukana tulee sisätilanlämppärisysteemi joten saa ainakin vähäsen lämpimämmän ohjaamon pakkasaamuna. Letkulämmitintäkään ei kuulemma voi asentaa, kun sotkee anturien tietoja lämpötilasta. Webastoa en halua. Joten sitten paistinpannu tai kokonaan ilman...

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 399
Onhan sillä tuon VTT:n raportin mukaan ihan merkittävä vaikutus päästöihin, vaikkei se jäähdytinnestettä juuri lämmitäkään.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 840
Kysykää siltä OBD:ltä se jäähdytysnesteen lämpötila.  ;)

olli_tr

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Onhan tuo öljypohjan paistinvastus aika olematon hyödyltään. Melkein tekisi mieli jättää pois tilauksesta. No mukana tulee sisätilanlämppärisysteemi joten saa ainakin vähäsen lämpimämmän ohjaamon pakkasaamuna. Letkulämmitintäkään ei kuulemma voi asentaa, kun sotkee anturien tietoja lämpötilasta.

Mulla oli joskus moinen paistinpannu Grande Puntossa, jossa se toimi ihan kohtuudella... En ihan turhaksi ainakaan kokenut. Kone oli toki pienempi.

1.6 HDI:ssä näyttäisi olevan ihan järjellinen paikka kunnolliselle lohkolämppärille, mitä tuota Defan sivuilta löytyvää asennusohjetta tavailin (http://www.defa.com/file/12ef27719919/412512.pdf).

Peeveli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Tuli muutettua tilausta hitusen...Sähkötoiminen kuskin penkki ja matkustajan sähköinen ristiseläntuen säätö. Essari-THP165:ssa oli sellainen ja tykästyin, selvästi paremmaksi saa säädettyä reisituen jos pitää penkkiä korkealla. Samalla muutin värin perusvalkoiseksi, ahtojään valkoinen. Musta katto toki mukana edelleen.

Empee: tuliko sinulle allureesi älyavain eli täysin avaimeton käyttö lisävarusteeksi? Autossa on muutoin activen tapaan perinteinen virta-avain ja ohjauspylvään virtalukko ja kaukolla ovet. Itselleni tulee mutta välillä liikaa tulee mietittyä sitä että tulisko sitä avainsysteemillä toimeen sittenkin ja jättäisi tuon lisävarusteen pois. Toisaalta ohjaamo on moderni, niin tuntuuko sittenkin perinteinen virtalukko avaimen kääntämisineen antiikkiselta...

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 155
Olet varmaan huomannut miten hankalaa on kaivaa avainta kassit ja käsineet kädessä taskusta.

Tietenkin silläkin pärjää, kun on pakko. Pärjättiinhän ennen sellaisillakin autoilla, joissa kuski avasi avaimella oman ovensa ja syöksyttyään autoon avasi pelkääjän oven napista :) Myydäänköhän enää keskuslukottomia autoja ???

olli_tr

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Otin kanssa nuo sähköjakkarat (ja sen hierontatoiminnon, kun hintaero oli niin pieni). Edellisessäkin oli, ja kun meitä on kaksi kuskia, niin muistipaikkatoiminto on ihan näppärä.

Olisin halunnut peruutuskameran, mutta reilu 600 euron park assist jäi ottamatta. Tylsä, että Suomessa ei saa WY17:aa Allureen, eli pelkkää peruutuskameraa parkkitutkien lisäksi. Muissa maissa sen saa 250 eurolla Allureen...

Peeveli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Olet varmaan huomannut miten hankalaa on kaivaa avainta kassit ja käsineet kädessä taskusta.


Totta. Tuossa kantamistilanteessa vaikkapa kaupasta autolle nykyisen avaimellisuutta kiroilen. Se vaan kummasti unohtuu kun ne kauppakassit on kotiin saanut. ;D Joo, avaimeton käyttö säilyy lisukkeena, sen päätin.

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 73
Empee: tuliko sinulle allureesi älyavain eli täysin avaimeton käyttö lisävarusteeksi? Autossa on muutoin activen tapaan perinteinen virta-avain ja ohjauspylvään
Juu tulee älyavain (sähköisen takaluukun kanssa se tulee muutenkin aina mukaan). Lisäksi otin Navigoinnin, Park Assistantin 360 kameralla ja mustan katon.
3008 II PureTech 130 Allure autom. 2017
Exät: Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 autom. 2014, 308SW Sport THP 156 autom. 2010 + 3xPösö, 8xCitikka, 1xNissan, 2xFord, 1xMazda, 3xFiat, 1xSimca, 4xRenault, 1xGoggomobil, 1xMesserschmitt, 1xDyna Panhard

megaman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Tuo on erikoinen ilmiö, öljypohjaan sijoitettu säteilylämmitin kun ei lämmitä jäähdytysnestettä ollenkaan.  Omassa 308 I :ssä oli säteilylämmitin, ja se oli lähes yhtä tyhjän kanssa moottorin lämpenemisen suhteen. Toki varmaan voitelu pelasi startissa hyvin, mutta taitaa se nykyöljyilla toimia muutenkin.
Täällä kylmässä Pohjolassa Webastoihin suhtaudutaan vähän varauksellisesti. Kovilla pakkasilla akun varaustaso ei riitä, joten Webasto ei käynnisty silloin kun sitä eniten tarvitaan. Pahin ongelma on lyhyttä päivittäistä työmatkaa ajavilla.

Mahtoikohan lätkä edes toimia? Mulla on kahden auton kokemus lätkästä ja toimii todella HYVIN. Ja tollanen 5W-40 öljy on omassa purkissaan todella jäykkää siirappia jo -10c pakkasella.

C5 oli huono käynnistymään -18c pakkasella ilman esilämmitystä jostain syystä. Hörähteli ja sammui. Jäi käymään ehkä viidennellä. Mutta esim. -31c kelillä 4 tunnin esilämmityksellä lähti ekasta käymään. Webastolla saa lähteä samalla kelillä persus jäässä. Sisätilan lämppärillä persuslämmitintä ei edes tarvitse.

Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 932
Kyllä mulla vaan Webasto lämmittää myös peruksenalusen, eikä ollenkaan tarvitse ajella perse jäässä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä