Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 8244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 865
Komppaan!

megaman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Kyllä mulla vaan Webasto lämmittää myös peruksenalusen, eikä ollenkaan tarvitse ajella perse jäässä.

Riippuu varmaan lämmitysajasta. Mulla sen verran lyhyitä siirtymiä, että lasit kun on sulaneet auki, se on menoksi. Ja napista penkkiä lämpenemään.

Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

olli_tr

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Kuvittelin aina että nykyisessä B6 Passatissa on tehokas persgrilli, mutta koeajamassani 3008:ssa vasta olikin...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 932
Riippuu varmaan lämmitysajasta. Mulla sen verran lyhyitä siirtymiä, että lasit kun on sulaneet auki, se on menoksi. Ja napista penkkiä lämpenemään.

En tiedä kauanko se lämmittää, kun kerron sille milloin olen lähdössä ja loput se vehje hoitelee itse. Homma vaan toimii.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

megaman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
  • 407 Coupé, 206, Boxer
On se mennyt helpoksi.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

megaman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Kyllä mulla vaan Webasto lämmittää myös peruksenalusen, eikä ollenkaan tarvitse ajella perse jäässä.

Oikeesti, lämmittää penkitkin? Vesikierrolla vai ilmalla?

Muistelen tossa jotain talvea Boxerin kanssa, kun oli -27c. Kyllä siinä vaan persus huurteessa pyörittiin Webaston kanssa. Ensin lämmitystä puoli tuntia ilman puhallusta...sitten käyntiin ja vasta nyt uskalsi puhallusta laittaa päälle, sisäilman kierrolla ja vartin päästä matkaan. Ei siinä hiki tullut vielä ainakaan ensimmäisen vartin ajon aikana.

Jos em. tilannetta vertaan vielä -31c lähtöä sähkötolpan nokasta C5:lla ja 4 tunnin esilämmitystä lätkällä, oli farmarin sisätilat siinä vaiheessa lämmenneet +25c ja enemmän, eikä tarvinnut penkkejä ruveta vastuksilla grillaamaan, kuten Boxerissa. Olisi voinut ilman päällystakkia aloittamaan matkan helposti.

Webasto on mahtava omavarainen laite, mutta kovilla pakkasilla pitää ainakin omassa käytössä miettiä, miten sitä käyttää.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Peeveli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Ei menestynyt 3008 mitenkään kaksisesti TM:n talviautovertailussa. Kummastuttaa arvosana 8 maantieajossa, kun etuveto-Ateca otti 9:n. Omalla koeajollani etuvetoinen Ateca tuntui selvästi rimpulammalta, ohjaukseltaan ylikevyeltä ja sivutuulessa epävakaammalta jo kesäkelissä kesärenkain kuin 3008 Hakkapeliitta R2-kitkarenkain. Samoin liikkeellelähtökyky ja lumipinnalla kiihdytys ei testissä olleella manuaali-3008:lla ollut kaksinen. Koeajossa kokeilin automaatti-165:lla jäisessä ylämäessä lähtöä ja melko hyvin se siitä lähti, renkaina 225/55/18 Hakkis R2-kitkat. Ehkä se perinteinen automaattiloota auttaa osaltaan. Onhan se tavallaan aika noloa, että sinänsä "katu-uskottavan" näköinen 3008 jäi vertailussa valtavasti esimerkiksi takavetoiselle E-Mersulle kiihdytyksessä lumipinnalla tai mäennousukyvyssä, mutta jäi ajaltaan myös kaikille muille etuvetoisillekin. Ehkäpä Ranskan baskeripojille olisi lisää mietittävää ja suunniteltavaa...Alun perin ajattelin että tähän otan nastarenkaat. Toisi ehkä tietyissä keieissä pienen lisän etenemiskykyyn. Toisaalta uusi nastarengaskielto-liikennemerkki enteilee nastakieltoisia katuja/teitä maahamme (ainakin siis tänne Helsinkiin), joten minulle tyypillisellä käänteisellä tuurilla sellainen astuu juuri voimaan, kun olen hommannut ne 3008:n rengaskoossa suhteellisen kalliit talvirenkaat nastallisina. Ehkä ne pitää ottaa kitkoina...

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 455
Ehdit ajaa ne nastakumit loppuun ennen kieltoja.

megaman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Oliko vuosi 2005, kun Golf voitti talvitestin yhdellä testin surkeimmista lämmityslaitteista. Legendaarista. Ei noista kannata loukkaantua... ;)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 155
Niinpä, mutta kun arvosanat melkein kaikesta muusta oli 9, ei lämmityslaitteen 7 haitannut. 407 sai lämppäristä 10, mutta se ei nostanut autoa kärkeen kun oli monta 7:aa ja 8:aa.

Testissä annetaan arvosana kymmenestä asiasta ja lasketaan niiden painotettu keskiarvo. Siitä saatava numero määrää sijoituksen kisassa.

Peeveli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Mitä enemmän kahlaa maailman foorumeita ja muita lähteitä THP-koneesta, sitä enemmän alkaa kallistumaan tilauksen muuttamiseen 130 puretech automaatiksi. Ikinä ei 3100 euron lisähintaa saa vaihdossa, ja riski remonttiin takuusta huolimatta kaivertaa mieltä. Dieseliä en enää tähän maailmanaikaan osta, ja automaattiloota on ehdoton must. Näin ollen 3008:ssa ei oikein muuta jää jäljelle. Kova miinus 130 puretech A:ssa lienee se, että sen tuotanto-ongelmat venyttänevät toimitusaikaa vielä valtaisasti THP165:sta kauemmas.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 263
    • CitiX Oy
Mutta älä sitten lue niitä THP 150, 155 tai 156 moottorin juttuja. Niin paljon tuohon Euro6 normin moottoriin on muutoksia tehty että ei voi vanhempaan verrata enää suoraan.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peeveli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
^

Sulla näköjään citikassa thp165. Paljonko kilsoja tullut? Ongelmattomia? Syökö öljyä?

Vaikka on 3 vuoden takuu ja varmaan sen jälkeenkin good willinä korvattaisiin ekalle omistajalle suurin osa jakopäärempasta, niin ei se korjaamoseisottaminen kivaa ole. Lisäksi autoliikkeen myyjät tietänevät yleisesti thp-koneen kirosanaksi maineeltaan, joten hyvityshinta voi olla jopa alle 130 heppaisen puretechin?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 263
    • CitiX Oy
29tkm on nyt mittarissa. Häiriövalo syttyi välillä ensimmäisten 100km aikana, korjaus tähän oli ohjelmisto päivitys. Vuosihuolto tehtiin 24tkm kohdalla, öljyntaso oli silloin minimissä. En ole nyt huollonjälkeen tikusta seurannut...
Edellinen Puretech oli ensihuoltoon vienyt öljyä 1/3 min-max väliltä, eikä mitään ongelmia 31tkm aikana.
Mielummin puretechin olisin nytkin ottanut jos sellainen olisi ollut tarjolla, jo hinnankin takia. Mielestäni THP ei tarjoa muuta lisää kuin hitusen paremman huippusuorituskyvyn.
THP:n muutosten suhteen olen ollut sen verran luottavainen, että sellaisen uskalsin omaan autooni ottaa. (seuraava auto kuitenkin purectechillä  8) )
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

megaman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Niinpä, mutta kun arvosanat melkein kaikesta muusta oli 9, ei lämmityslaitteen 7 haitannut. 407 sai lämppäristä 10, mutta se ei nostanut autoa kärkeen kun oli monta 7:aa ja 8:aa.

Testissä annetaan arvosana kymmenestä asiasta ja lasketaan niiden painotettu keskiarvo. Siitä saatava numero määrää sijoituksen kisassa.

Onneksi lukijalla on mahdollisuus painottaa omia kriteerejä.
Minun talviautotestissä kunnon lämppäri on painotuksissa se ykkönen. Valot kakkosena.

Ajonhallinnassa ei niin suuria eroja ole autojen kesken, ettei tällainen takavetoritsoilla ajamaan oppinut niiden kanssa tulisi toimeen. Ilman ESP:tä tulee toimeen mainiosti edelleen, vaikka se toisinaan siellä kojelaudassa vilkkuukin. Vaimon ajossa ei vilku varmaan ikinä. Viimeisenä omissa painotuksissa tulee kylmäkulutukset yms. päästöt.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309