Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 12067 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 286
    • CitiX Oy
Nyt kuulemma maahantuojalta kaikki vapaana olleet 3008:t on myyty pois. Vain liikkeiden halliautoja ja essareita myynnissä nopsaan toimitukseen...

Ei saa essareita luovuttaa... Myydä voi, mutta auton saat vasta kesällä...
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

ilpo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 267
  • Suzuki Intruder M1500
Saako uuteen 3008:iin LED ajovaloja tai Xenon valoja?
eksät
3008 Sport 110 HDi FAP 2Tronic  20102010
+7 edellistä myös Peugeotteja
+9    muuta erimerkkistä Eka auto Fiat 600 vm. 1969

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 451
Alluressa ja GT:ssä LEDit vakiona, muihin varustetasoihin ei varustelistan mukaan saa edes rahalla.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

serlokk

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Nyt pari viikkoa uudella 3008:lla. Aika ripeä tuo PureTech 130 on.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 894
Onnea uudesta autosta!  :)

serlokk

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Kiitos! Saimme auton kahden viikon toimitusajalla, eli kyseessä oli karvalakki varastoauto (MT), johon asennettiin vain lohkolämmitin. Kokemus on sitä huolimatta hyvä. Hyvänä pidän myös sitä asia, etää stop&go:n saa kytkettyä pois. Harmina että sen joutuu tekee jokaisen matkan alussa.

Kukke

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
  • Antipollution fault jää sinulle. Muu on mietitty.
Itsekin pääsin tuossa testaamaan isäukon aivan pränikkää 3008:aa, jonka oli saanut vappuna alle.

Kokemukset parilta koeajolenkiltä ovat että onpahan vain jotenkin intuitiivinen ajofiilis. Tuota i-Cockpitiä ei oiekin osaa kaivata ennen kuin sillä on ajanut -juuri näinhän se pitäisi ollakin. Pienestä ratista tuntuu luonnolliselle pitää kiinni.

BlueHDi 120 ja EAT6 on tuohon koppaan järkevä yhdistelmä - maantieajoa Rovaniemeltä Kittilään vei 4,5 litraa satasella ja silti lähtee kuin se kuuluisa hauki kaislikosta. Hiljanen peli myös ajella, ja etupenkit ovat hyvät. Tykkään, ostan varmaan itsellekin samanlaista jos joskus valmistun ja työllistyn ;D
Peugeot 206 SW 1.6 16V XS -02
Isällä Peugeot 3008 BlueHDi 120 EAT6 Active -17

serlokk

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Juuri tuo hiljaisuus yllätti meitäkin. Kulutuksesta sen verran, että 760km:n keskiarvo oli tietokoneen mukaan 7,2 ja kun tankkasin laskin että olisi 7,5:n luokkaa. Ajo on ollut puoliksi moottoritietä, puoliksi Espoon nurkkia. Voimaa löytyy meidän tarpeeseen, vaikkakin kutosella ylämäkeen ei kiihdytetä kovin ripeästi. Kun laittaa siinä vaiheessa vitosen niin kiihtyy myös siinä ihan nätisti. Koneen ääni muistuttaa erehdyttävästi kutoskoneen jyrinä. :)

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 823
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Jo edellinen malli oli segmenttinsä hiljaisimpia.
Peugeot RCZ HDI FAP

Janne64

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vaihdoin 2011 mallisen dieseli 3008 uuteen dieseli 3008, ja totesin heti että on todellakin paljon hiljaisempi. Uusi automaatti on paljon miellyttävämpi kuin edellinen robotti laatikko.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Tuolla jossain arvelivat, että 2018 mallit saattaisivat olla 8-vaihteisia automaatteja. Tämä taitaa olla toiveajattelua? Myös diesel moottoristen webastosta oltiin montaa mieltä. Onko kellään ollut webasto vakiovarusteena, kuten 508 -mallit aikoinaan?
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, (Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 -18)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 894
Riippuu varmaan koneesta mikä tuntuu oikeasti paremmalta? Voi kyllä olla jopa tuo vanhempi 6-lovinen?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 018
  • Kuolema kuittaa univelat...
Jossain kuulin että uudet dieselit tulisi 8-vaihteisella automaatilla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Hdi 120 tilattu automaatilla... Millaisenkohan ilmeen ottaisin, joa tulisikin kasivaihteinen. Lisäksi vielä webasto ja jotain muuta kivaa.

Miten hytin lämpö riittää eri olosuhteissa tuolla hdi120 koneella? Onko sähkövastus apuna?
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, (Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 -18)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 018
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kyllä noissa dieseleissä on ollut joko webasto, sähkövastus ilmakanavassa tai jäähdytysjärjestelmässä luokkaa 20-vuotta, ihan siis siitä asti kun ensimmäiset HDit tuli. Kahdella ensin mainitulla lämmintä riittää paremmin, jos vaan ajetaan vähintään 80 km/h.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.