Kirjoittaja Aihe: 207 - Käyntiongelmat  (Luettu 3915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

elefantti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
207 - Käyntiongelmat
« : 12.02.2017, 22:23:52 »
Auto: 2008 207 1,6 (160 000 km).

Moi. Episodi taisi käynnistyä jo akun vaihtamisesta muutama viikko sitten. Akun irrotus oli hermoja kiristävä homma. Pahoilla pakkasilla pelkäsi että muovi osaset hajoavat. No akku tuli vaihdettua, mutta se jäi vähän huonosti paikoilleen. Ne muoviset suojat eivät menneet paikoilleen ja se akun vieressä oleva johtohommeli (ecu?) jäi löysästi paikoilleen. Piti kyllä fiksailla se paikoilleen kun pakkaset hellitti mutta eipä tullut tehtyä.

Pari viikkoa siis ei ongelmia, mutta nyt tulee engine man fault hälytys eikä kone käy normaalisti. Pätkii, ei käy kunnolla. Kun moottorin sammutti niin tuuletin jäi pyörimään. Sen sai sammutettua vain ottamalla akunnavan irti.

Katsoin ettei mikään piuha ole irronnut. Eli mikäköhän nyt on mennyt rikki?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 682
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #1 : 13.02.2017, 06:39:50 »
Kyllä tuo varmaan testeriä nyt kaipaisi että saa paikallistettua vian helpoiten. Tuo tuulettimen jälkikäynti taitaa olla varotoimi jos jokin anturiarvo tms. on aivan mitä sattuu.
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Tulossa: 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'

es9j4s

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #2 : 13.02.2017, 06:50:33 »
Samanlaisen vian korjasin viimeviikolla asiakkaan autosta kun oli öljykorkki hieman kallellaan eli sai ilmaa välistä, oireet täsmälleen samat,

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 263
    • CitiX Oy
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #3 : 13.02.2017, 11:22:57 »
Kyllä se puhallin sieltä itsestään sammuu, pyörii yleensä sen 10min jos auto ns. vikatilassa. Testerillä vikakoodit, sitten tietää jo jotain...
« Viimeksi muokattu: 26.02.2017, 19:30:23, kirjoittanut ToniL »
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

elefantti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #4 : 13.02.2017, 21:14:55 »
Öljykorkki oli hyvin paikoillaan. Sain kaverilta lainaan pp:n ilman mitään tukiohjeita. Vikakoodeja näkyi:

Engine ECU:

Permanent fault. Programming of the throttle stops programming failure
Permanent fault. Programming of the throttle stops. Programming conditions not fullfilled
Permanent fault. Intermittent fault. Cruise control signal fault. Value invalid
Permanent fault. Intermittent fault. Battery voltage too low, engine running
Permanent fault. Intermittent fault. Battery voltage too low, engine running

Rd4:ssä oli BSI internal fault (BSI reset) not characerised Local

Radiossa jotain analogue aux input fault.

Näissä ei näkynyt mitään aikaleimoja eli pitäisikö viat poistaa ja katsoa mitä jää jäljelle? Vai näyttääkö tämä vain aktiiviset ongelmat?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 263
    • CitiX Oy
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #5 : 14.02.2017, 08:35:21 »
Otitko P-koodeja ylös?
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

elefantti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #6 : 14.02.2017, 15:32:22 »
Hei. Käytin siis pp2000 siinä ei näkynyt koodeja. Saako niitä tuolla? Koitin pp diag ohjelmaa, mutta se ei käynnistynyt.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #7 : 14.02.2017, 17:06:05 »
Antaa se koodit kun osaa katsoa. Ja akun irroitus ainoastaa oikeaoppisesti! Muuten voi mennä pahemmin sekaisin.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

elefantti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #8 : 14.02.2017, 21:14:47 »
Olisiko vinkkejä miten ne koodit näkee?

Akun vaihdon yhteydessä tuli luettua ohjekirjaa kun ei sitä akkua saanut millään irti. Joutui nettiäkin kaivelemaan ja huomasin muillakin olleen samaa ongelmaa.

No nyt ongelman iskettyä päälle ja tuulettimen pörrätessä ja piti ottaa muksu kainaloon ja juosta tarhaan ja siitä junalle niin ei ollut aikaa muistella mitä ohjekirjassa luki. Nappasin vain plussa navan irti kun siinä on näppärä pikaliitin. Olisipa miinus navassakin samanlainen liitin. Akun vaihdonyhteydessä kirosin kun ei meikäläisen perus jakarilla meinannut saada sitä irti. Siinä oli mutterin kannan vieressä kait joku turvasuojus, joka haittasi irrotusta. Ei edes normi hylsy mennyt aiihen väliin.

Eli eli mitäs vahinkoa on voinut syntyä ja miten korjata?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 682
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #9 : 14.02.2017, 21:24:02 »
P-koodit näkee samasta vikakoodit näyttävästä valikosta, olikohan jotain F-näppäintä painamalla samalla näyttää myös freeze frame tietoja vikakoodin aktivoitumisen tilanteesta. Mahdollisia ongelmia akun väärän irroituksen tai kytkennän seurauksena löytyy foorumilta hakua käyttämällä, mahdollisesti ECU:n korruptoitumista.
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Tulossa: 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'

elefantti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #10 : 19.02.2017, 21:04:10 »
Olen parisen tuntia selaillut tätä (ja muita foorumeita) mutta enpä löytänyt akun väärästä irrotuksesta tarinaa ja vinkkejä miten korjata tilannetta. Paras löytämäni vinkki oli irrottaa akku 20 minuutiksi.

Täytyy huomenissa nollata vikakoodit ja katsoa jos saisi ne koodit näkyviin.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 682
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #11 : 19.02.2017, 21:24:52 »
Tuolta ainakin löytyy juttua akun irroittamisesta ja kytkemisestä oikeaoppisesti: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=9795.msg161802#msg161802
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Tulossa: 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 047
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #12 : 19.02.2017, 21:48:23 »
Minun mielestä tuosta akun oikeasta ja väärästä irrotuksesta on tehty vähän liian "salatiedettä". Ohjekirjassa tuo akun oikea irrotus ja kiinnitys ohjeistetaan oikein.

Minulla on sellainen tuntuma, että ainakin  v. 2005 -> Peugeoteissa akun irrotus ohjeistetaan seuraavasti: Odota 2 minuuttia ennen kuin akun navat irrotetaan virtojen katkaisun jälkeen. Monasti jopa käsketään sulkea kaikki ikkunat, ovet ja luukut ennen akun navan irroittamista. Akun kytkentä: Odota 1 minuutti ennen kuin käynnistät auton. Tänä aikana auton järjestelmät alustetaan.

Itse olen aina toiminut ohjekirjan mukaan eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 876
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #13 : 20.02.2017, 06:02:41 »
Tärkeitä on se että BSI nukkuu kun akun irroittaa, siihen riittää juuri tuo 2 min.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 395
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #14 : 23.02.2017, 09:50:04 »
Jos sais ruutukaappauksen niin joku varmaan vois antaa tarkempia neuvoja mistä löytyy nuo p-koodit.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207