Kirjoittaja Aihe: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi  (Luettu 3891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 324
  • 208 Vti82 -13 sekä monta italialaista.
208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« : 09.03.2017, 13:17:46 »
Auto: 2013 208 1,2 VTi 82.

Saako autoon tehtyä ecu-resetin jotenkin kotikonstein ilman tietokonetta ja ohjelmia?

Saisi auton opetettua tavoille, kun nyt tuo on selkeästi oppinut kovin kevyelle kaasujalalle, eikä oikein meinaa ymmärtää kaasun syvemmälle painamista.
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 324
  • 208 Vti82 -13 sekä monta italialaista.
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #1 : 10.03.2017, 08:23:55 »
Eikö kellään tietoa? Akku irti xx minuuttia, käyntiin?

Luulisi jotenkin muisti nollaantuvan ::)
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 700
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #2 : 10.03.2017, 18:45:21 »
Väittäisin kyllä että tuolla ei hirveästi vaikutusta ole, moottorinohjauksen sopeutukset voi nollata testerillä, mutta onhan se oppiva boksi eli ajan myötä sopeutuu myös uuteen ajotapaan jos kuvaamasi vika siitä aiheutuisi?
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 324
  • 208 Vti82 -13 sekä monta italialaista.
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #3 : 11.03.2017, 07:59:31 »
Hankala kuvailla paremmin, mutta käytännössä auto antaa tehonsa kaasun ensimmäisen 1/3 aikana, eikä lisäpainaminen saa autoa yrittämään yhtään enempää. Poljin ei ole millään muotoa lineaarinen. Melkein enempi niin, että kaasua liikaa painamalla tuntuu, että tukehtuisi ja keventämällä löytyykin taas lisää pirteyttä kiihdytyksen yrittämiseen ja lisäkaasua voi painaa vasta reilusti myöhemmin. Tuolla 1/3 kaasulla pääsee silti liki 4000rpm asti.

Käytös parani hieman uudella softalla, mutta tuntuu, kuin olisi ottanut askeleen huonompaan, kun vaihdoin tulpat ja ilmanpuhdistimen, vaikka olisi odottanut päinvastaista. Tästä syystä olisi mukava saada auton muisti nollattua kokonaan.
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #4 : 11.03.2017, 15:49:13 »
Saman huomion oon tehny 308 vti120:stä. Mielestäni on ominaisuus, jolla pyritään taloudelliseen ajotapaan. Taajama-ajo on kohtuu ketterää ja vaihteita tulee ladottua tiuhaan tahtiin mutta ei sieltä enää lisähönkää löydy pintakaasun jälkeen. Testerikin tuon vahvisti, että kaasuläppä on selällään, kun poljinta vähän hipaisee.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 285
    • CitiX Oy
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #5 : 13.03.2017, 15:44:53 »
Eiköhän tuo johdu juuri siitä päivityksestä, muutettu kaasun vastetta, saadaan tehon tunnetta alakierroksilla.
Tai sitten tulpat/suodatin väärän malliset....

Moottorinohjainyksikkö on "resetoitu" silloin kun se on päivitetty...
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 324
  • 208 Vti82 -13 sekä monta italialaista.
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #6 : 13.03.2017, 16:02:22 »
Tulpat(ngk) ja suodatin(Mahle) on ihan oikeat, joten siitä ei ole kyse. Enemmänkin juuri tuon tulppien vaihdon jäljiltä veikkaan, että koneen huonoilla tulpilla oppimat arvot ei enää päde ja hakee hetken paikkaansa. Siksi nollaus olisi kiva, ja edelleen kysymys kuuluu, onko muuta keinoa, jolla tuon voisi tehdä ihan itse ilman testeriä.

Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.