Kirjoittaja Aihe: 607 - Turboahdin ei aina toimi (irronnut alipaineletku) (DW12)  (Luettu 1894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laatu607

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Ongelma:

Auto: 2004 607 2,2 HDi.

Turbo lopettaa toimimasta. Vika ilmenee siinä vaiheessa kun pitäisi löytyä lisää painetta turbosta. Tekee vikakoodin antipollution fault s. Käytännön esimerkki: kova kiihdytys vaihteen vaihto ja kaasunjalan välillä pois päästäminen, kaasun uudelleen painaminen, vikakoodi. Välillä turbo on pois pelistä pienen aikaa, välillä siihen asti kun virrat pois välillä päältä.

Tukittu että turbo antaa koko ajan 1. kehänpaineen vaikka auto ei ole käynnissä. Vaihdettu imusarjanpainetunnistin 1920 GH ja painemuuntaja turboahdin 1628 HC (LR). Nyt meni miehellä sormi suuhun. Miten tutkia mikä painemuunnin on mennyt rikki? 1628 HC, löytyy vielä kolme lisää ja yksi 1628 LG -tyyppinen. Vai onko vika aivan muualla?

Ratkaisu:

Kiitos vinkeistä, Pösö korjattu, yksi alipaineletku irti.
405gl 505gti 605td 607Hdi
Citroen Xantia ja XM

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 440
Tod näk alipaineella ohjattu turbon johdesiivistön ohjaus ei toimi. Veikkaisin vikamahdollisuuksia: Alipainevuoto, sähköinen ohjausventtiili rikki / sen päästöputken suodatin tukossa, itse säätökello rikki tai karstasta jumittunut johdesiivistö.
n. 1000mbar mitattu paine on ihan oikein, koska se on paltirallaa vallitseva ilmanpaine.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 701
Täältä ääni myös alipainevuodolle, omassa kun vuosia sitten oireili tuolla tavalla niin imusarjojen läppiä ohjaava alipainekello vuoti ilmaa alipainejärjestelmään ja turbon ohjaukselle ei jäänyt enää riittävästi alipainetta, toki mahdollisia vuotopaikkoja on paljon muitakin koska tuossa moottorissa alipaineella ohjataan mm. Turbo, imusarjan läpät, hiukkaspolton aikaisen imuilman reitin ohjaus, jarrutehostin, egr.. Johdinsiivikko ei tuossa turbomallissa kovinkaan herkästi nokeennu kiinni (tai ainakaan omassa ei vielä 550tkm aikana ole siinä ollut ongelmia) tuossa kun on hieman totutusta poikkeavasti toteutettu johdinsiivikko, yksinkertaisempi rakenne ja vähän likkkuvia osia.
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 440
Juu, johdinsiivikkö on ainoa liikkuva osa. Yksi yksilö on tullut vastaan jossa oli siivet jumittuneet karstasta siihen välipeltiin. (oli sitkeesti ajettu ilman alipainetta)

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 211
Tukittu että turbo antaa koko ajan 1. kehänpaineen vaikka auto ei ole käynnissä.

Vallitseva ilmanpaine maapallon pinnalla on 1 ilmakehä.