Kirjoittaja Aihe: 605 - Ruostevauriot  (Luettu 11286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 605 - Ruostevauriot
« Vastaus #15 : 04.11.2017, 20:49:07 »
Muuten ammattikoulut eivät olleet kiinnostuneita vanhempien autojen ruostekorjauksista. Kehottivat lähinnä tekemään johtopäätöksä...

Opettavat siis pitämään puhelinta kädessä ja tilaamaan uuden osakokonaisuuden jonka asiakas vaihtaa itse tai uuden auton.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 605 - Ruostevauriot
« Vastaus #16 : 31.05.2018, 17:09:41 »
Nyt on auto katsastettukin ja läpi meni, tosin vastan pienen marinan jälkeen. Sama kaveri, joka oli sanonut ja näyttänyt korjattavan kohdan alkoi valittaa toisesta kohtaa (no aika sama kohta, mutta auton pohjan puolelta, välissä kuitenkin reilusti ehjää peltiä). Päästi kuitenkin läpi ja kehotti korjaamaan seuraavaksi vuodeksi. Tuo on jo aika ikävä hitsata parkkipaikalla mun taidoilla...

No nyt korjasin tuon, josta valitettiin sekä saman kohdan toiselta puolelta. Ko. kohta on heti nostokohdan takana. Näyttää jotenkin vääntyneeltä eli olisikohan joskus jossain huollossa tms. nostettu tuosta vai onko ko. paikka muuten arka ruosteelle. Toinen puoli ei edes näyttänyt kovin ruosteiselta, mutta helmakotelon puolikkaat olivat toisistaan irti. Hitsasin ne kiinni lisäämättä peltiä. Onkohan ne edes alunperin hitsattuja?

Toiselle puolelle laitoin 10x2 cm pellinpalan, sillä sielä selvästikin puuttui jotain. Toiseen puoleen verrattuna taisin laittaan umpeen yhden valuma-aukon, toinen kyllä jäi auki.

Aika vaikeaa oli hitsata parkkipaikalla! Ajoin keulan kolmen kakkosnelos/kakkoskuutos lankun pinon päälle (molemmat renkaat) ja perän nostin pukkien päälle niin, että renkaat olivat juuri ja juuri ilmassa. Tuosta tuli tarpeeksi työskentelytilaa alle, mutta onneksi hommaa ei ollut hirveästi, sillä asentoa ei voi mukavaksi kehua.

Katsastus meni muuten huomautuksitta läpi, mutta löysi takaa samasta kohtaa eli juuri nostokohdan edestä alkavan vastaavan vaurion, josta tuli korjauskehoitus. Tosin sanoi heti perään, että ei sitä kukaan kato ennen seuraavaa katsastusta. Katsotaan jaksaako/ehtiikö korjata tuonkin lähipäivinä vai jääkö ensivuoteen. Edellisistä päätellen n. 3 tunnin homma kaikkine kamojen kanteluineen.

Katsastusmies kehui korjauksiana, joten kai nyt jotenkin noita on oppinut tekemään. Tosin viimeistelyä vaaditaan melko paljon kulmahiomakoneella hitsauksen jälkeen.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)