Kirjoittaja Aihe: 206 - Öljyvuoto kansitiivisteestä (TU)  (Luettu 1418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LSK

  • Vieras
206 - Öljyvuoto kansitiivisteestä (TU)
« : 09.06.2017, 07:30:07 »
Auto: 2010 206+ 1,1 (n. 65 000 km).

Havaittu öljyvuoto kannentiivisteessä. Neljä vuotta sitten tuosta maksoin n. 8000 e. Onkohan tuota järkeä alkaa korjaamaan n. 1200 e? Voiko ongelmia odottaa tulevan lisää tulevaisuudessa? Paljollakohan tuon viitsisi myydä, jos eka korjauttaisi?

Onkohan tuohon vioittumiseen ollut omalla ajamisella/käytöllä mitään vaikutusta? Autossa ei ole minkäänlaista esilämmitysjärjestelmää, joten sen on Etelä-Suomessa aika monta kertaa kylmäkäynnistänyt talvella.

Kiitos etukäteen neuvoista kaikille.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 974
Vs: 206 - Öljyvuoto kansitiivisteestä (TU)
« Vastaus #1 : 09.06.2017, 16:38:31 »
Tarkoitat varmaan sylinterikannentiivistettä, sen vaihto voi maksaa tuota luokkaa. Kuitenkin noin vähän ajettu auto vasta sisäänajettu, jatkaisin ajamista vielä 400 000km. Siis jos runko ei ole ruostunut.

LSK

  • Vieras
Vs: 206 - Öljyvuoto kansitiivisteestä (TU)
« Vastaus #2 : 10.06.2017, 09:59:59 »
Joo sylinterinkannentiiviste siis vuotaa.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 751
Vs: 206 - Öljyvuoto kansitiivisteestä (TU)
« Vastaus #3 : 10.06.2017, 10:58:39 »
Kaikissa noissa TU-moottorisissa menee kannentiiviste yleensä 100-200 tkm välillä, joskus aiemmin, joskus myöhemmin. Eikä tuon korjaaminen pitäisi maksaa pikkupajalla kuin n.500 €, helppo työ tuohon moottoriin. Merkkiliikkeeseen ei kannata viedä.

LSK

  • Vieras
Vs: 206 - Öljyvuoto kansitiivisteestä (TU)
« Vastaus #4 : 10.06.2017, 11:15:39 »
Voisiko Tampereella asuvat suositella paikkaa, jossa tuo kannattaisi korjauttaa. Jos tuon 500e hintaan saisi korjattua 1000e sijaan, niin se olisi hienoa.