Lähetin kysymykseni hieman kiireessä ja vasta myöhemmin aloin ajatella, että ohjeet taisivatkin koskea diesel-autoa, joissa on alipainepumppu. Ja niinhän otsikostakin kävi ilmi, kun sen jaksoi lukea (HDi). Itsellänikin on ollut pari dieseliä (Oldsmobile ja Peugeot 205), joissa näihin asioihin on tullut hieman perehdyttyä. Oldsmobilessä kyseisen pumpun vika aiheutti monenlaisia ongelmia.
Vika osoittautui tällä kerralla alipainekumiletkun liittimen irtoamiseksi imusarjan pitkien päällimmäisten putkien alla. Se on hieman hankalassa paikassa, mutta sopi sinne kuitenkin käsi sivulta päin niin, että liittimen sain napsautettua (se todellakin napsahtaa lukittuessaan) kiinni. Ja jarruongelma ratkesi sillä. Ainoastaan se jäi hieman mietityttämään, mikä liittimen oli saanut aukeamaan, ja voiko vika toistua. No, ajellaan ja katsellaan. Tulipahan taas "opiskeltua" vähän näitä juttuja.
Kiitokset neuvoista.