Kirjoittaja Aihe: 406 - Ilmoitus Economy mode active  (Luettu 445 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

smy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 114
  • 406 HDI GW Aut 12/02, 499tkm, 206 1.4 08/04,160tkm
406 - Ilmoitus Economy mode active
« : 01.08.2017, 21:19:40 »
Auto: 2002 406 GW 2,0 HDi (automaatti, käyttöönotto 12/2002).

Tänään sitten petti 499 000 km kohdalla alkuperäinen startti Lidlin pihalla. Aikani napsuteltiin, koputeltiin niin kävi niin että ehti mennä economy mode tila päälle. Kuskin ikkuna oli auki. Siinä meinasi alkaa harmittamaan kun auto olisi pitänyt jättää sinne mutta kuskin ikkuna on auki. (Selvittelin mihin saisi startin vaihtoon hinautettua mutta ei mihinkään kuin 2 viikon päästä.) Startti kyllä kohtuu hintainen. Motonetissä alle 90 e kun vanhan palauttaa.

No homma pelastui kun sai sen starttaamaan niin että toinen käänteli avainta ja itse riittävän isolla varrella mosotteli startin päälle joka on muuten aika ahtaassa välissä kaiken keskellä. Auto siirretty kotipihaan ja otettu nyt liikennekäytöstä pois että korjaamoilla tilanne rauhoittuu.

Kysymys: miten tuon avatun ikkunan saa kiinni jos economy mode on päällä ja auto ei käynnisty? (Purkamalla verhoilun ja syöttämällä 12 V ikkunan moottorille kävi itsellä mielessä.) Tuosta koko economy modesta ei ole kyllä ollut tämän kohta 15 vuotisen yhteiselon aikana ollut kuin harmia. Automaattivaihteisto tietty esti työntämisen käyntiin.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 141
Vs: 406 - Ilmoitus Economy mode active
« Vastaus #1 : 02.08.2017, 00:01:26 »
Jos pihalla voi itse vaihtaa sen. Eikö startti olekin moottorin etupuolella? Keulaa pitäisi nostaa, en tiedä riittäisikö 15x15cm parru etupyörien alle. Pohjamuovi tietysti ensin pois, onhan se ahdasta.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: 406 - Ilmoitus Economy mode active
« Vastaus #2 : 02.08.2017, 17:43:03 »
Itselläni on 110 hv 2004 HDI ja siihen kyllä vaihtaa startin yläkautta. Tai lähinnä olen ottanut piuhat ja pultit irti ja siirtänyt sivuun kun olen vauhtipyörän lukinnut.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 406 - Ilmoitus Economy mode active
« Vastaus #3 : 03.08.2017, 17:17:51 »
Tuota. 150*150 on piiru. 150 riittää hyvin. Kolme soiroa pääleekäin niin pystyy huottoa tekemään. Neljällä 50*100 soirolla saa jo öljypohjan pois. Pitkittäin laitaa niin voi ajaa  kolmen päälle. Ja jos näistä nimityksistä jatketaan niin jos laitaa ristiin soiroja tai mitä vain niin se on taas tela. Sitten vielä räsymatto alle niin se työskentelyasento on ihan mukava. Sehän on näin kesällä paljon mukavampi työskennellä ulkona kuin hallissa. Vielä kymmenen vuotta sitten oli Katajanokan huoltoasemalla ulkona oleva autonosturi. Tarkemmin ajateltuna ei niin huono ratkaisu ollenkaan.

smy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 114
  • 406 HDI GW Aut 12/02, 499tkm, 206 1.4 08/04,160tkm
Vs: 406 - Ilmoitus Economy mode active
« Vastaus #4 : 03.08.2017, 20:36:25 »
Kiitoksia vinkeistä. Itseä ei nuo piharempat kauheasti innosta. Itsepalveluhalleja ei täällä päin ole. Yläkautta tuon todennäköisesti saisi vaihdettua, jonkun verran pitäisi purkaa sälää päältä pois.

No, auto on nyt tovin seisomassa, ja itse reissuun huomenna Fiat Ducato Soliferillä. Kävin eilen vuoden pihassa seisseen 206:n katsastamassa ja laakista läpi. Otan sen liikennekäyttöön reissun jälkeen ja mietin.

406:n kohtalo alkaa ehkä olla muutenkin meikäläisellä käsillä. Remppaa olis siellä, täällä ja tuolla (ihan kulutusosaa, jarrua, pakoputki pörisee yms. normaalia). Leimaa joulukuulle jäljellä, viimeiset 60-80tkm menty ihan öljynvaihdoilla (takajarrut 3 vuotta /70tkm sitten viimeinen remppa).

Tuolla osa liikkeistä hyvittää katsastetusta autosta kuin autosta tonnin niin voipi olla ihan kaupan paikka. (9tkm autossa oli kun sen ostin, ei huono auto sinänsä ole ollut mutta markkinat ei tue elvytystä)
« Viimeksi muokattu: 03.08.2017, 20:40:48, kirjoittanut smy »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 406 - Ilmoitus Economy mode active
« Vastaus #5 : 04.08.2017, 12:27:57 »
Tuohan se onkin vaikeaa että milloin pitää luovuttaa. Mutta tuollaisen startin vaihtaminen tai korjaaminen on vielä pieni homma. Mutta kun ne paikat antaa repsottaa niin autossa on lopulta niin paljon parsimista että ottaa oman aikansa.