Kirjoittaja Aihe: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi  (Luettu 11172 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

GeekPug

  • Vieras
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #15 : 24.10.2017, 14:10:08 »
Hienoa, tuo on juuri tilanne itsellänikin (4WD:n toimivuutta todistin tänä aamuna kun sen käyttö vähensi (nasta)renkaiden sutimista kuuraisella tiellä huomattavasti), eli tuosta hihnan oikeaoppisesta vaihdosta voisi siis olla hyötyä tässä omassa tapauksessanikin.

Laitoin asiasta mailin tätä ongelmaa Veholla selvittäneelle huoltohenkilölle mutta en valitettavasti ole kuullut sieltä mitään, pitääkin potkia vähän.

patione

  • Vieras
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #16 : 02.11.2017, 12:48:55 »
Auto hullettu. 120tkm huolto ja hihnan vaihto tehty ja hintaa paikallisella pajalla 300€  :o
Pajalla eivät saaneet kuitattua engine fault ja service valoa pois.
Diagbox kiinni autoon ja järjestelmätarkastus, sieltä hybrid yksikkö 1 (vikailmoitus oli siinä kohtaa) -> korjaus ->sarjakorjaus ->vaihto-> apulaitehihnan vaihto, ja nam kaikki valot katos. Hybrid puoli toimii niinkuin pitää ja start-stop hässäkkä toimii myös.
About nuin sen ss laskurin saa nollattua.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 12:53:30 kirjoittanut patione »

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #17 : 04.01.2018, 12:21:31 »

Minkä hintainen operaatio oli marmorilla? Onko kellään kokemusta?

Teetätin hihnan vaihdon ja apulaitteen koodauksen täällä Jyväskylän Laakkosella hintaan 140e. Autolla on ajettu 100tkm. En tiedä onko hihnaa autoon vaihdettu aiemmin. Huollossa ilmoittivat, että auton tietokone ilmoitti, että hihnan vaihto olisi ajankohtainen.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #18 : 05.01.2018, 20:38:05 »
Voi olla mutua, mutta tuntuu, että hihnan vaihdon ja varsinkin apulaitteen koodauksen jälkeen auto vetäisi pidempään ZEV-tilassa. Ennen hihnan vaihtoa tuntui siltä, että todella herkästi dieselmoottori lähti käyntiin pienestäkin kaasun lisäyksestä.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #19 : 22.01.2018, 20:56:35 »
Itellä ainakin tulee Engine fault teksti ja ZEW modi ja 4WD modi ei mene päälle

Auto: 2013 508 2,0 HDi 163 RXH HYbrid4 (100 000 km).

Rouva tuli juuri kotiin ja ilmoitti, että autoon tuli teksti, että "engine fault repair needed". Autossa oli AWD-mode päällä ja järjestelmä heitti nelivedon pois. Autoon vaihdettiin parituhatta kilsaa sitten apulaitehihna ja laskuri päivitettiin. Onkohan pojilla mennyt Laakkosella jokin pieleen..?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #20 : 23.01.2018, 12:45:12 »
Auto käynnistyi ihan normaalisti. Ei palanut enää SERVICE-valo, eikä herjannut mistään. AWD-mode toimii, mutta ei ZEV-tila. Vaikuttaa siltä, että hybridi ohjainlaitteen laskuri on jäänyt nollaamatta apulatehihnan vaihdon yhteydessä. Suunta kohti Laakkosta..
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #21 : 23.01.2018, 13:35:30 »
Laakkosen pihassa ZEV-modekin rupesi pelittämään. Eivät kiireeltään ehtineet lukea vikakoodeja. Service-valo ei pala, eikä auto herjaa mistään. Ehkä kyseessä oli hetkellinen järjestelmän häiriö? Pitääpä tarkkailla tilannetta..
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Kalapuikko25

  • Vieras
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #22 : 01.02.2018, 09:52:59 »
Onko moniurahihnan kiristintä vaihdettu milloinkaan?

Minun autossa hihnankiristin ei jaksanut enää pitää hihnaa riittävän kireällä, jolloin syntyi luistoa ja järjestelmä heitti vikatilaan. Autolla oli ajettu silloin 114tkm. Tätä ennen hihna katkesi ja vaihdettiin uuteen ja uusi hihna luisti jo kuukauden päästä. Kiristin maksoi 259€.

Viime talven vikatila syntyi myös minulla AWD-tilassa lumessa möyriessä ja silloin meni hihna vaihtoon kun syy selvisi, selostus aiemmin tässä ketjussa. Vaikuttaa siltä, että tämä ongelma koskee vain RHX ja Hybrid4 autoja, tavallisen SS-järjestelmä tuskin kuormittuu näin paljon kun ei ole ajoakun latausta rasittamassa.  ::)

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #23 : 02.02.2018, 20:51:36 »
Onko moniurahihnan kiristintä vaihdettu milloinkaan?

Ei tietoa mutta veikkaan, että ei ole vaihdettu koskaan. Häiriöilmoitus ei ole uusiutunut. Häiriön saattoi aiheuttaa tuolloin myös akun hetkellisesti heikko varaustila, sillä tuolloin oli kova pakkanen (-23).
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #24 : 03.02.2018, 16:38:18 »
Onko moniurahihnan kiristintä vaihdettu milloinkaan?
Minun autossa hihnankiristin ei jaksanut enää pitää hihnaa riittävän kireällä, jolloin syntyi luistoa ja järjestelmä heitti vikatilaan. Autolla oli ajettu silloin 114tkm. Tätä ennen hihna katkesi ja vaihdettiin uuteen ja uusi hihna luisti jo kuukauden päästä. Kiristin maksoi 259€
Viime talven vikatila syntyi myös minulla AWD-tilassa lumessa möyriessä ja silloin meni hihna vaihtoon kun syy selvisi, selostus aiemmin tässä ketjussa.
Vaikuttaa siltä, että tämä ongelma koskee vain RHX ja Hybrid4 autoja, tavallisen SS-järjestelmä tuskin kuormittuu näin paljon kun ei ole ajoakun latausta rasittamassa.  ::)

Ei se ajoakun lataus ole tässä RHX ja Hybrid4-autoissa ongelmana, vaan se että moottori käynnistetään sillä moniurahihnalla ajosyklin ensimmäistä starttia lukuunottamatta.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

tomba86

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #25 : 31.07.2019, 12:16:00 »
Auto: 2017 508 1,6 e-THP 165 GT-Line (10 500 km).

Tuli otsikon mukainen kulkupeli hommattua, vaikkakin THP. Noh, tehdastakuu ja liikkeen takuu voimassa niin uskalsi.

Mutta asiaan. Eli pari viikkoo tullu ny ajeltua ja tykännyt olen. Ainut mikä ihmetyttää on ettei S/S aktivoidu.. Eli esim valoissa niin vilkkuu vaan mittaristossa Eco... Ohjekirjan mukaan tämä on normaalia ettei auto sammu. Olisi mukava tietää sit tilanne missä esim auto sammuisi valoissa, kaikkee hölmöö esim kaikkea ylimääräset sähkölaitteet pois päältä on tullut  kokeiltua, mutta en vaan saa autoa sammumaan. Sinänsä en juurikaan tykkää tuosta automatiikasta, mutta olisi kiva tietää, että onko siellä jotain rikki. Ennen kun menee huoltoon kitisemään...
C5 Aircross Hybrid

WiSaFIN

  • Vieras
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #26 : 31.07.2019, 12:40:19 »
Itse olen huomannut että ainakin ilmastointi aiheuttaa sen, ettei moottori sammu. Eli kun kompura käy, myös moottori käy.

Mulla autona RXH hybridi (eli auto myös liikkuu normaalisti ilman että moottori käy), mutta varmaan sama asia tuossakin?

tomba86

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #27 : 31.07.2019, 19:25:45 »
Joo,no tänään nyt sit pitkän motariajon jälkeen sain sammuun.Kun pistin ilmastoinnin ja puhalluksen pois päältä hyvissä ajon ennen valoihin saapumista,niin sit valoissa sammu...
C5 Aircross Hybrid

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 631
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #28 : 31.07.2019, 20:27:30 »
Mulla C4:ssä toimii kesät talvet. Harmittava systeemi, kun järjestelmä pitää aina erikseen poistaa päältä.
Expertissä ei ole toiminut vielä kertaakaan. Pitää tarkistuttaa vian selvittämiseksi, vaikka mulle turha varuste onkin.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #29 : 31.07.2019, 20:29:13 »
Tuon S/S systeemin toimimiseksi tarvitsee monen eri muuttujan olla kohdillaan. Yhtenä merkittävänä tekijänä on akun varaustila. Pitiköhän akun varaustilan olla min 73% tai 75%, että auto sammuu. Järjestelmän toiminnassa on toki eroja myös vuosimallien välillä.

Tuo oma 508 sammuu lähes aina liikennevaloihin tultaessa, oli sitten ilmastointi missä tilassa tahansa. Ja vaikka olisi kuumaa niin kyllä auto pysyy sammuneena helposti muutaman minuutin kunnes matkustamo kaipaa lisäjäähdytystä ja auto käynnistyy. Ainoastaan kuumalla kelillä auto ei sammu itsestään ennen kuin matkustamon lämpö on tarpeeksi alhainen, eli muutaman ensimmäisen minuutin aikana ei stop-systeemi aktivoidu. Enemmin järjestelmän aktivoitumiseen vaikuttaa akun laskettu varaustila. Jos vaikka radiota kuuntelee pysähdyksissä niin, että Economy-mode menee päälle niin autolla saa ajaa tovin ennen kuin S/S systeemi taas toimii, siis huomattavasti enemmän kuin mitä matkustamon jäähdyttämiseen menee aikaa.