Kirjoittaja Aihe: 308 - THP-moottorin jakopää  (Luettu 3483 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #30 : 28.08.2017, 18:51:55 »
No myyjähän oli myynyt auton jakohihnallisena, ei tule ketjusta ongelmia...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 995
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #31 : 28.08.2017, 19:32:33 »
No sittenhän siinä ei ole mitään ihmeteltävää, vaan tuotteessa on selkeä virhe, kun koko jakohihna on kadonnut, joten onko tuo nyt ihme jos vähän kuuluu sivuääniä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #32 : 29.08.2017, 15:31:13 »
Vastuu on. Otan yhteyttä liikkeeseen ja vaadin korjaamaan.. ongelmana on vain että välillä ääntää ja välillä ei... ja tietysti silloin ei äännä kun vie korjaamolle.. mutta käsittääkseni ei se satunnainen ääntäminenkää normaalia ole...

Engineer

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #33 : 29.08.2017, 21:17:50 »
Vie korjaamolle edellisenä iltana ja ohjeista kuuntelemaan ääntä jakopäästä, kun käynnistävät kylmänä aamulla. Kertomasi perusteella ketju on varmasti venynyt ja kannattaa laittaa kuntoon mahdollisimman pian. Aina on mahdollista, että esimerkiksi laahaimesta voi paloja irrota ja aiheuttaa lisäongelmia.

Onko myyjäliikkeellä / korjaamolla merkkiedustus? Alle viisi vuotta ja 150 tkm ajatusta ei hirveästi pitäisi itse joutua maksamaan ketjuviasta.

Jakoketjun vaihto on merkkiliikkeessä noin 1200-1300 euroa THP-koneisiin, kun tehdään ohjeajalla ja vaihdetaan osat jotka korjausohjeen mukaan kuuluu vaihtaa. 14 varaosanimikettä yhteensä.

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #34 : 03.09.2017, 19:32:27 »
Siit hieman ääntä (kuullostaa pahemmalle livenä) mielipiteitä eikös tuo ole selvä ketjun rallatus? lämpöä tuolloin +15 astetta. aluksi piti ääntä noin 2viikkoa sitten satunnaisesti kylmänä.. nyttemmin lähes joka käynnistyksen yhteydessä kun auton moottori on kylmennyt... ton jälkeen ajelin tosiaan noin 2 kilsaa ja rallatus kuulu sisään asti jonka jälkeen loppui.  kierrokset noin 2000...

https://youtu.be/eyxf1fBN-dE
« Viimeksi muokattu: 03.09.2017, 19:46:39, kirjoittanut Baabel »

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #35 : 06.09.2017, 09:46:12 »
Episodi jatkuu seuraavaksi, lähtee merkkiliikkeeseen tutkittavaksi. Saa nähdä mitä toteavat (totesvat myyjäliikkeessä, että ketju rallattaa vähän)..

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #36 : 07.09.2017, 23:45:37 »
Hieman parempaa videoo äänestä...

https://www.youtube.com/watch?v=VDfGtFUL5qQ

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #37 : 15.09.2017, 19:32:36 »
Uusi jakopääsarja vaihdetaan ensiviikolla.. sitten vain säästämään seuraavaa varten :D tämä meni vielä myyjän piikkiin..

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 995
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #38 : 16.09.2017, 15:19:31 »
Sulla on tiedossa noin 20 000 huoletonta kilometriä. Sen jälkeen alkaa jännitys, joko se laukeaa 24 tonnin kohdalla vai vasta lähempänä 50 tkm:ia. Kun pistät silloin kiertoon, kun alkaa ensimmäisen kerran oireilemaan, niin tekee sitä vielä sen verran satunnaisesti, että autosta pääsee eroon ja ongelman saa siirrettyä seuraavalle. Näinhän se edellinenkin on selvästi tehnyt tuon autosi kierrätyksen.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #39 : 16.09.2017, 18:34:10 »
Kyl mä aattelin testata vielä ton jälkeen omaan piikkiin jos auto toimii huoletta... eipä noi muutkaan autot nykysin huolettomia ole mitä katsellut töissäkin... serkun quasqai ajettu 10tkm vaihettu jakopää jo kertaalleen ja kuulemma nyt ääntää uudestaan...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 995
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #40 : 16.09.2017, 21:35:44 »
Oikea asenne! Korjaus on yleensä tullut halvemmaksi mitä aiemmin sen vikaantumisen huomaa. Johtuisiko siitä, että vaihdettavien osien määrä on silloin vähäisempi. Sitä en sitten ole laskenut, että mitä tuo kustannusero on kumulatiivisesti pidemmällä omistusajalla, kun useampia remontteja laskee.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #41 : 17.09.2017, 14:21:28 »
Jos nyt kestäis sen 25 ja 25 niin ajelen sillä 4-5vuotta. :)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 995
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #42 : 17.09.2017, 14:26:08 »
Muistat vaan silloin tällöin antaa happea kiihdytyksissä. Alkavat oireet huomaa parhaiten kaasupohjassa kiihdytyksessä, kun heikoinkin persdyno riittää kertomaan, että nyt on tehoja kadoksissa ja paljon.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #43 : 17.09.2017, 17:13:31 »
Paha sanoa puuttuko tehoa... Kun edellinen auto oli 250 hv niin tuntuu tää jo alkujaankin alitehoiselta. :D

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 995
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #44 : 17.09.2017, 17:35:07 »
Ei tietenkään voi verrata johonkin toiseen autoon, paitsi jos se on samanlainen ja samalla moottorilla.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä