Kirjoittaja Aihe: 508 - Etujarrupalojen kuluminen ja kuluneisuudentunnistimen toiminta  (Luettu 424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timpez

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Auto: 2011 508 SW x,x.

Tulipa tuollainen sit ostettua, ja en löytänyt foorumilta ainakaan aiheesta yhtä-äkkiä keskustelun aloitusta, mutta aihe on siis sellainen, että auto alkoi valittamaan jarrujärjestelmän vikaantumisesta, joka löi sit eps yms sellaiset pois käytöstä. Vikakoodien lukemisen jälkeen valitti nesteen vajauksesta ja etujarrupalat. Etujarrupalat näkyville, niin olivat aivan kuluneet puhki, samoin oli myös mennyt kyseisten "anturien" johdot poikki, jotka ilmaisee palojen kulumisesta. Nestettä lisää ja uudet palat ja vähän kolvausta... Onneksi nesteistä sentäs vielä valitti, ennekuin pääsi pahemmin käymään!

Kysymys kuuluukin, onko tämä ihan yleistä kyseisessä mallissa vai sattuman kauppaa? :)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 898
Voin täältä takaa heittää sellaisen mutun että useimmissa autoissa, ainakin aikaisemmissa malleissa, poikkastiin ihan itse nuo johdot koska eivät taida suolakylvystä tykätä? En tiedä tuosta mallista että toimivatko juuri noin kun ovat poikki etteivät valita enää palojen kulumisesta sitten koskaan (oletan että nuo muut virheilmoitukset johtuvat muusta)? Minun toisen PSA-merkin autossa nuo on tahallaan poikkastu ja huollossa sanottiin että se on kovin yleistä.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 336
Minun entisessä 407-kassa tuli tuohon tunnistimenjohtoon hiertymä. Johdossa oli reikä ja sähköjohto näkyi. Herjasi vähän väliä kuluneista jarrupaloista. Nipsasin johdot poikki. Jätin töpselin päät kuitenkin paikoilleen, ettei kura pääse töpselin reikään.
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06