Kirjoittaja Aihe: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)  (Luettu 1808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

coolbiz

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« : 22.12.2017, 11:19:37 »
Auto: 2006 206 1,4 Trendy (TU3, KFW).

Hei!

Vaimolle päivitettiin uudempaa autoa ja moottorin käytöstä ihmettelen. Vanha auto oli 106 1.1 moottorilla 1-pisteruiskulla ja tämä uusi 1.4 4-pisteruuskulla, sähköisellä kaasulla. Esimerkiksi ohitustilanteessa moottorista tuntuu loppuvan puhti reilussa 4000 kierroksessa. Kaasuläpän sopeutus on tehty.

Onko ominaisuus vai vika?

Axevilhelm

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #1 : 22.12.2017, 12:14:32 »
Sama malli ja vuosimalli itsellä. Kyllä se paras vääntö tuntuu löytyvän tuota matallammilla kierroksilla oman kokemukseni mukaan. Kun harvoin ohitan, niin tuntuu usein onnistuvan parhaiten viitosvaihteella. 75 hv koneeksi tuntuu yllättävän pirteältä ajossa, mun mielestä.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #2 : 22.12.2017, 12:36:14 »
Toihan on nimenomaan hyvin vääntävä kierroskone! Itse ainakin hämmästyin, kiertää neljän tonnin jälkeen vielä pitkään ja iloisesti. Toisaalta taas taajamassa matelee hyvin kolmosella ja viitosta voi laittaa kakistelematta jo pikku vauhdeissa. Ja kuluttaa vähän.

Tähän tyyliin: https://www.youtube.com/watch?v=xBctpb9ratk ;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Axevilhelm

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #3 : 22.12.2017, 13:37:17 »
Tuota videota katsellessa, uskon kyllä että vaihtamalla isommalle hieman aikaisemmin, saisi vielä parempaa kiihtyvyyttä. Tuossahan kiihdyttäminen ei edes ala ihan nollasta, ja n 17 sek menee sataan. Speksien mukaan nollasta sataan pitäisi onnistua reilussa 14 sekunnissa.

coolbiz

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #4 : 22.12.2017, 13:55:40 »
Juu, ei toi vaimon kinneri noin mene. Selkeesti puutuu neljän tonnin jälkeen. Edellinen kierti noin..

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #5 : 22.12.2017, 14:08:59 »
Juu, toi video oli eka mikä sattui osumaan. Ekassa löytyneessä videossa vaihdettiin jo neljän tonnin kohdalla, joten sen skippasin.
Ja voihan toikin ko. video olla vedetty vaikka ylämäkeen... :P
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Axevilhelm

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #6 : 22.12.2017, 14:36:54 »
Joo, emmä sitä kiistä, etteikö ylemmilläkin kierroksilla myös  tapahtuisi, mutta mielestäni paras vääntö löytyy hieman alempaa. Mun mielestä tuossa videossa junnataan turhan pitkään siinä 6000 rpm paikkeilla. Itse vaihtaisin pian 5000 rpm jälkeen, jos tavoitteena nopea kiihdytys. Mutta komeampi ääni tietty tulee isoilla kierroksilla ;)

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #7 : 22.12.2017, 17:01:16 »
Juu, varmaan ~5500 rpm. on aika optimi. Kun on kiire.   ;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #8 : 22.12.2017, 19:12:03 »
5500 rpm taitaa olla tuossa koneessa huipputehon kierrosluku. Kyllä sitä silloin kannattaa vähän matkaa yli tuon kierrättää ennen vaihteen vaihtoa jos meinaa johonkin ehtiä.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin suorituskyky (TU3)
« Vastaus #9 : 22.12.2017, 20:09:44 »
Ilmansuodatin, bensansuodatin, tulpat...
Joissain vehkeissä saattanu olla imupuolen letkuja rutussa jossain lokareiden sisällä...