Itse käytän motomaattia, kun Lexia-käytössä olleen tietokoneen USB-liitin hajosi. Motomaatilla maksaa 19e koodien luku ja ainakin PSA-tuotteiden ja Saabin kohdalla on osannut lukea vikakoodit täysin oikein. Eli suosittelen, hinta on sen verran halpa, ettei ole jaksanut uutta läppäriä hankkia..
En tosin yhtään ihmettele, että jätetään koodit lukematta, jos niistä ryöstetään 140e per lukukerta, varsinkaan kun huolto ei ymmärrä niistä koodeista hevon helvettiä.
Viimeisin kokemus Espoon Länsiautosta oli, että ajosta sammuilevan auton koodit oli luettu Motomaatilla, ja niissä oli eritelty sylinteritkin, joiden suuttimille virta ei kulkenut, mutta niitä ei suostuttu edes katsomaan. Huollossa vain todettiin, ettei ole aktiivisia koodeja=ei vikaa, 120e kiitos. Ja nainen kun oli asiakkaana, niin ihan idioottina pidettiin; "se huolla auto tarkoittaa, että sulla on öljyt vaihtamatta". Saab 9-5:ssähän se on kuin Insigniassa, eli "huolla auto" tarkoittaa, että on aktiivisia vikakoodeja, öljynvaihdosta tulee erilainen ilmoitus, luulis merkkihuollon edes sen verran tietävän huollettavista malleista ja autoista.
Seuraavan päivän auto taas sammui ihan varoittamatta, eikä lähtenyt enää käyntiin. Länsiautosta taas tarjottiin koodien lukua samaan hintaan, sitten tutkiminen erikseen joku toinen päivä kun heille sopii. Tässä vaiheessa taas piti ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja katsella itse vähän mistä noi vikakoodit voisi johtua. Noin vartin tutkimisen jälkeen selvisi, että suuttimien johtosarjassa oli monessa kohtaa kulumaa. Uusi johtosarja oli satasen ja vaihtoon meni vartti, sen jälkeen ei ole auto sammuillut. Jos merkkihuolto olisi tehnyt työnsä, niin tuolta 120e vikakoodien luvulta olisi vältytty, mutta on ilmeisen houkuttelevaa laskuttaa 120e viiden minuutin työstä vaikka ei olisi tarvettakaan.
No ei Länsiauto sentään yhtä paha ole kuin Veho.