Johdoista vaikea sanoa. Päälipuolin näyttäisivät kaikki olevan kunnossa, mutta tuo työskentelytila on niin pieni että sinne hädintuskin näkee sisälle. Koko lampun umpion avaamista on koitettu, mutta vanha pösö ja huono työkaluvarustus eivät tähän taipuneet ilman kiinnikkeiden hajoamista ja luovuttamista.
Umpio on siis hirven töytäisyn jäljiltä vaihdettu aiemman omistajan toimesta, ja samalla parkkipolttimon kanta oli vaihdettu alkuperäisestä johonkin toiseen. Hankin uuden helpommin uudelleen asennettavan kannan parkkivalolle ja sain sen asennettua oikein. Parkkivalo toimii nyt normaalisti. Vilkkuongelma esiintyi kuitenkin vasta tämän parkkivalohärdellin jälkeen, joten jotain on jossain mennyt vikaan.
Parkkivalon toiminnalla en siis ole nähnyt vaikutusta vilkkuihin, sillä parkkivalon puuttuminen tai toimiminen ei ole vaikuttanut vilkkujen syttymiseen, vaan syypäänä on ollut juurikin oikea etukaukovalo, joka toimi normaalisti ennen parkkivalon irroittamista ja vaihtamista.
Oikean puolen etuvilkun olen tarkistanut, että on varmasti oikein kiinni. Johtojahan näihin ei näytä päälipuolin menevän ollenkaan, joten oma tietämykseni loppui vilkun kannan irroittamiseen, polttimon kiinnityksen varmistamiseen sekä tarkkaan uudelleenkiinnitykseen. Olen myös vertaillut koko asetelmaa vasemman puolen vastaavaan, ja kaikki näyttäisi olevan juuri samalla tavalla kiinnitetty.
Polttimoista itsestään en osaa sanoa tarkemmin kuin että Motonetistä hain ohjekirjan mukaisilla arvoilla, ja tähän asti ovat toimineet niin kuin pitääkin.
Mitenkä tuon ristiin kosketuksen testaan? Mistä tuon maadoituksen tarkistaisin?
Aloitusviestistä lisätietona jäi vielä uupumaan, että jos oikean puolen pitkän valon polttimon ottaa irti, eivät vilkut enää pala pitkät päällä ollessa.
Kiitos avusta!