Kirjoittaja Aihe: Huoltomittarin toimintatapa  (Luettu 50083 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

msyrjas

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #30 : 11.09.2008, 18:06:01 »
Ei pudonnut 307 sw 2.0 aut  -03  huoltomittari nollaan vaikka oli edellisestä huollosta reilu 13 kk. Näytti muistaakseni noin vielä n 10 tkm, eli pelkkien kilometrien mukaan oli pudonnut lukema.
Vaikuttaako auton softaversio tuon mittarin toimintaan, vai onko tuo ominaisuus vasta facelift malleissa?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #31 : 11.09.2008, 18:21:31 »
Ei pudonnut 307 sw 2.0 aut  -03  huoltomittari nollaan vaikka oli edellisestä huollosta reilu 13 kk. Näytti muistaakseni noin vielä n 10 tkm, eli pelkkien kilometrien mukaan oli pudonnut lukema.
Vaikuttaako auton softaversio tuon mittarin toimintaan, vai onko tuo ominaisuus vasta facelift malleissa?

On noita tainnut vahingossa jäädä keskieuroopan konffikseenkin, eli 2-v tulee täyteen niin tippuu nollaan. Tuo ominaisuus oli jo 306 FL:ssä, siinä tosin taisi tippua laakilla nollaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

msyrjas

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #32 : 11.09.2008, 18:27:07 »
On noita tainnut vahingossa jäädä keskieuroopan konffikseenkin, eli 2-v tulee täyteen niin tippuu nollaan. Tuo ominaisuus oli jo 306 FL:ssä, siinä tosin taisi tippua laakilla nollaan.

Ok. Pitää nyt seurailla miten tuo mittari käyttäytyy kun auton softat on päivitetty viime automaan keikan yhteydessä(olivat kuulemma todella vanhaa versiota).

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #33 : 11.09.2008, 18:38:24 »
Ok. Pitää nyt seurailla miten tuo mittari käyttäytyy kun auton softat on päivitetty viime automaan keikan yhteydessä(olivat kuulemma todella vanhaa versiota).

En löytänyt mistään foorumilta kirjoitusta, mutta muistelen että joku muukin on kertonut samasta vaivasta. Malli ei varmaan ollut sama mutta näissä on ollut sitten digitaalisten mittarien tulemisen tuo huoltomittari ja sen toiminta on kehittynyt melkoisesti vuosien saatossa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 402
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #34 : 28.11.2008, 13:11:37 »
Hmmm... Autoni kävi edellisessä huollossa 7000 km sitten ja huoltomittari näyttää 23000 km seuraavaan huoltoon.

Nyt edellisestä huollosta on 6 kk / n. 9500 km. Tähän asti vielä huoltomittarin lukema on laskennut pelkästään ajokilometrien mukaan.
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   594 tkm

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 402
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #35 : 08.02.2009, 11:42:53 »
Nyt edellisestä huollosta on 6 kk / n. 9500 km. Tähän asti vielä huoltomittarin lukema on laskennut pelkästään ajokilometrien mukaan.

Edellisestä huollosta 8,5 kk / 12000 km. Edelleen huoltomittarin lukema on laskenut puhtaasti ajokilometrien perusteella.
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   594 tkm

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 402
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #36 : 07.03.2009, 11:18:45 »
Edellisestä huollosta 8,5 kk / 12000 km. Edelleen huoltomittarin lukema on laskenut puhtaasti ajokilometrien perusteella.

Monologi aiheesta jatkuu... Edellisestä huollosta nyt 9,5 kk / 13300 km ja huoltomittari laskee edelleen vain kilometrejä.
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   594 tkm

vmikkoj

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #37 : 07.03.2009, 12:02:02 »
Monologi aiheesta jatkuu... Edellisestä huollosta nyt 9,5 kk / 13300 km ja huoltomittari laskee edelleen vain kilometrejä.

Mulle vaan on tullut sellainen tuntuma, että pappasportissa ajotavat ja esim. vuodenaikaolosuhteetkin vaikuttavat ???. Tosin en ole niin huolella seurannut kuin Artsi ;).

Hiukka asiaa sivuten - miten tuon jakarinkuvan ja ylittyneet kilometrit saa nollattua? Isot huollot, jakohihnan vaihdot yms. olen tehnyt Automaassa, mutta öljynvaihtohuollot edullisemmassa paikassa, missä ei tule nollattua :-\.

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 744
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #38 : 07.03.2009, 12:05:01 »
Mulle vaan on tullut sellainen tuntuma, että pappasportissa ajotavat ja esim. vuodenaikaolosuhteetkin vaikuttavat ???.

Onko pappasportissa vuodenaikatunnistin?  ;)

samilang

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #39 : 07.03.2009, 12:08:17 »
Huoltolaskuri nollataan painamalla tripin nuppi pohjaan, käännetään virta päälle ja odotetaan, että laskuri laskee kympistä nollaan, sitten auto käyntiin. Ainakin 307:ssa se tapahtuu noin. Käyttöohjekirjassa tuosta on muistaakseni ohje.

vmikkoj

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #40 : 07.03.2009, 12:12:45 »
Huoltolaskuri nollataan painamalla tripin nuppi pohjaan, käännetään virta päälle ja odotetaan, että laskuri laskee kympistä nollaan, sitten auto käyntiin. Ainakin 307:ssa se tapahtuu noin. Käyttöohjekirjassa tuosta on muistaakseni ohje.

Kiitti vinkistä :).

3279:lle - eikös se kaikkiin sportteihin kuulukaan vakiovarusteena ;D.

Uppe

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #41 : 07.03.2009, 22:14:25 »
Yhdessäkään meillä olleessa pösössä ei ole aika vaikuttanut huoltonäytön toimintaan (306,307,407,607)

Christer

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #42 : 08.03.2009, 09:49:14 »
Yhdessäkään meillä olleessa pösössä ei ole aika vaikuttanut huoltonäytön toimintaan (306,307,407,607)

Kyllä se mun 407:ssa ottaa aikakin huomioon, ensin nollauksen jälkeen se laskee pelkästään kilometrit n. 11 kuukautta, sitten (kun 30.000 km ei ole tullut täyteen lähimainkaan) laskenta kiihtyy niin että heikottaa, lopputuloksena 000 km kun tasan vuosi on mennyt edellisestä nollauksesta.

Jos se ei ole suunniteltu toimimaan näin, minun autossani on vikaa  ;D ???

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #43 : 08.03.2009, 09:54:54 »
Kyllä se mun 407:ssa ottaa aikakin huomioon, ensin nollauksen jälkeen se laskee pelkästään kilometrit n. 11 kuukautta, sitten (kun 30.000 km ei ole tullut täyteen lähimainkaan) laskenta kiihtyy niin että heikottaa, lopputuloksena 000 km kun tasan vuosi on mennyt edellisestä nollauksesta.

Jos se ei ole suunniteltu toimimaan näin, minun autossani on vikaa  ;D ???

Kyllä sen kuuluu toimia juuri noin, viimeisen kuukauden aikana voi lähteä jopa muutama tuhat kilometriä per päivä. Aikaisemmin toimi niin että lukema tippui laakilla nollaan kun vuosi tuli täyteen (tai kahdessa vuodessa jos auto oli unohdettu koffata suomen huolto-ohjelmaan).
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #44 : 08.03.2009, 10:09:17 »
Kyllä se mun 407:ssa ottaa aikakin huomioon, ensin nollauksen jälkeen se laskee pelkästään kilometrit n. 11 kuukautta, sitten (kun 30.000 km ei ole tullut täyteen lähimainkaan) laskenta kiihtyy niin että heikottaa, lopputuloksena 000 km kun tasan vuosi on mennyt edellisestä nollauksesta.

Jos se ei ole suunniteltu toimimaan näin, minun autossani on vikaa  ;D ???
Huoltomittari toimii juuri noin. 607 lisäksi huomioi käyttöoölosuhteet, kun mittari pudotti heti huollon jälkeen huimasti kilometrejä seuraavaan huoltoon. Aivan, kuten mikkoj esitti tuolla aiemmin.