Kirjoittaja Aihe: 5008 - EGR-venttiili (HDi)  (Luettu 18826 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniA

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #30 : 03.08.2012, 09:50:13 »
Viallinen egr venttiili nostaa PA kulutusta. Ohjelmallisesti voi egr venttiilin poistaa käytöstä.

Mites tämä temppu tehdään? 5008 on oma, ja mun mielestä on ihan turha syöttää diisseliin takaisin omia nokiaan.

juhailkka

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #31 : 20.05.2013, 14:06:57 »
Kertauksena viime kesältä: EGR-venttiilin vaihto ei onnistunut ihan sujuvasti ja siitä seurasi ylimääräisiä kuluja ja ylimääräistä hinaamista. Tarina kuitenkin jatkuu...

Muutama viikko sitten "antipolution system fault" -vikailmoitus ja moottorivikavalo ilmestyivät jälleen. Tällä kertaa auto ei sammunut eikä menettänyt kierroksiaan. Ajoin auton siis paikalliselle korjaamolla, joka nollasin viat. Sata kilometriä ja vika palasi. Seuraavaksi korjaamo etsi vikaa tunnin mutta ei tullut hullua hurskaammaksi.

Siitä muutama päivä eteenpäin sama vika tuli sopivasti Pörhön korjaamon lähettyvillä, joten ajoin auton sinne. Oli iltapäivä ja seuraavana päivänä helatorstai. Auto jäi Pörhölle ja perjantaina siihen vaihdettiin EGR-venttiili (osa meni takuuseen, mutta työn maksoin minä). EGR-venttiilin lisäksi piti vaihtaa jokin moottorin ilmamääräanturi. Osaa ei ollut hyllyssä vaan se piti tilata. Ilmamääräanturin vika ei kuitenkaan estänyt ajamista, ja vaihto oli yksinkertainen, joten päätimme teettää vaihdon paikallisessa korjaamossa.

Sunnuntaina autosta loppui veto (sopivasti) 300 metriä ennen sitä paikallista korjaamoa. Rullasin vapaalla auton korjaamon parkkiin. Tiistaina osa tuli Pörhölle ja se vaihdettiin paikallisessa korjaamossa torstaina. (Tässä vaiheessa olin ollut jo muutaman päivän reissussa ja asian hoitaminen jäi vaimolle.) Perjantaina vaimo käytti autoa varmuuden vuoksi Pörhöllä tarkastettavana. Kaikki ok. Lauantaina autosta loppui veto ja tuli tuttu vikailmoitus. Nyt maanataina auto on vakuutusyhtiön toimesta hinattu Pörhölle.

Mikähän vika sieltä mahtaakaan nyt löytyä ja mitähän se mahtaa maksaa...?

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #32 : 21.05.2013, 00:35:50 »
Se ilmamassa mittari on kuluva osa ja voi kyllä hajota mistä autosta tahansa merkistä riippumatta. Paljonko muuten edellisestä egr venttiilin vaihdosta on eli paljon mittarissa? http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40109.15 Auttaisikohan tuo tulppaaminen mitään tossa tapauksessa? Niin ja mitenkäs on hiukkas pönttö vaihdettu? Ja lisäaineet lisäilty?
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

martymcfly

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #33 : 06.09.2014, 15:03:24 »
Auto: 2011 5008 2,0 HDi 163 Sport (autom., 140 000 km).

Auto on alkanut hieman aika ajoin nypyttämään kevyesti pintakaasulla ja n. 1500-1600rpm:llä ajettaessa, jonka lisäksi ainakin tuntuu siltä, että kaasuun vastaavuus on alkanut hidastua. Näillä maileilla alkava EGR-vika tulee oireista ensimmäisenä mieleen, ja koska tulppaaminen ei tule kyseeseen niin kysynkin että kuinka kova homma tässä koneessa on saada EGR irti ja puhdistettua?  Vikakoodeja ei ole tullut luetettua, mutta auto menee huoltoon ensi kuussa eli se tulee tehtyä viimeistään tuolloin.

HeikkiK

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #34 : 26.06.2015, 00:56:55 »
Ei kuulosta hyvältä tätä ketjua lukiessa :( Itsellä ongelmana ABS, ESP ja parking brake valot kojetaulussa http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=73094.0

Ajattelin mainita tähän ketjuun, kun nyt on huollossa kyselty ympäri Oulua aiheesta ja epäilevät EGR venttilin ongelmaa. Auto kyllä ilmoitteli yhdessä välissä antipolltion faulty, mutta kun hävisi aika pian niin en siihen kiinnittänyt enemmälti huomiota tässä vaiheessa.