Kirjoittaja Aihe: 3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 2324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jk_single

  • Vieras
3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« : 24.06.2014, 14:49:38 »
Auto: 2010 3008 1,6 HDi (VF30U9HZH9S220373).

Minulla on kiikarissa tälläinen auto mutta siitä puuttuu vakkari, ohjauspylvän suojassa on kyllä mokkulalle reikä jo. Yritän pitää sitä kaupan ehtona. Pystyykö tähän autoon lisäämään/ohjelmoimaan sellaista?

Jos myyjä viittaa maahantuojan kieltoon tms (lue: tietämättömyys/laiskuus) niin onko jollakin foorumilaisella (Pohjanmaalla) softat tähän?

martymcfly

  • Vieras
Vs: 3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #1 : 24.06.2014, 18:25:31 »
Ei nyt ole vastaus kysymykseen (kun en vastausta tiedä), mutta miksi ihmeessä ostaisit vakkarittoman 3008:n (eli Premiumin), kun vakkarillisia Sport malleja on markkinoilla kuitenkin paaaljon enemmän ja hinta on käytettynä käytännössä sama? Siinä samassa tulisi sitten vielä HUD, automaattinen ilmastointi, takatutka, panoraamakatto ja muuta pikkunäppärää.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #2 : 24.06.2014, 22:21:49 »
Vin-koodin mukaan Service-box näyttää näin:

VAKIONOPEUSSÄÄDIN:    NOPEUSSÄÄDIN JA NOPEUDENRAJOITIN
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

martymcfly

  • Vieras
Vs: 3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #3 : 24.06.2014, 23:35:38 »
Jaa tuota, itse asiassa Premium mallissakin on tietysti ollut vakkari vakiona joten tuo kyseinen yksilö lienee Access, eli ihan karvalakkimalli. En osaa yhtään sanoa saako siihen järkevillä kustannuksilla tehdasvakkaria asennettua, tarvikevakkarin saa todennäköisesti kyllä. Toinen, mutta epätodennäköinen vaihtoehto tietysti on se, että tuosta yksilöstä on ehkä mennyt vain vakkarin viiksi rikkipoikki. Jos näin on, niin pelkästään uuden viiksen asennus lienee merkkiliikkeelle helpohko homma, joskin jonkin verran sekin maksanee.

Itse kiertäisin tuon yksilön kyllä siltikin kaukaa ja ostaisin edelleen sen parhaiten varustellun Sport -mallin. Uutena noiden hintaero on ollut huima, mutta käytettynä varusteiden arvo on sulanut olemattomiin ja hintaero on enää marginaalinen. Enemmän autoa samalla rahalla.  :)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #4 : 25.06.2014, 06:41:55 »
Kuten tuossa ylempänä Nemon viestissä viitattiin, niin ko. yksilö on tosiaan service boxin mukaan lähtenyt aikanaan tehtaalta vakionopeudensäätimen kanssa. Itsekin kyllä suosiolla katsoisin Sport -malleja, mutta kukin tyylillään. Pitää jonkun ne vähemmän varustellutkin ostaa  ;D  Tarina ei tosin kerro mikä varustetaso on kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2014, 06:45:57 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #5 : 25.06.2014, 09:27:51 »
Vakkarin viiksi maksaa luokkaa 100€ ja siihen ohjelmointi, saadaan siis helposti jälkiasennettua jos ei uutuuttaan ole ollut... Tämä koskee oikeastaan 90% 2005-> eteenpäin olevia PSA autoja.
Alustanumeron perusteella autossa tosiaan on tehtaalta tullessa vakkari ollut joten pitäisi toimia pelkän viiksen lisäyksellä jos joku sen siitä on omaan käyttöön vienyt...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

frost63

  • Vieras
Vs: 3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #6 : 25.06.2014, 16:58:01 »
Olisko houkutin on pienet kilometrit, eli tuo Vaasassa oleva n.32 tkm ajettu.. Vähän ajettua Sport:a tai Allure:a ei vielä samaan hintaan saa. Silti itse kiertäisin moisen kaukaa, mitään järkevää syytä viiksen puuttumiselle ei noin uudessa ja vähän ajetussa mielestäni ole. Jos on tonni, pari budjetissa joustoa niin ainakin pk-seudulta löytyy useampiakin Allure:ita vain hieman isommilla kilometreillä. Alaspäin taas valinnanvaraa ehjillä viiksillä varustetuissa on 'riittävästi'. Vaan mikäs siinä jos loppuhinta on sopiva.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #7 : 27.06.2014, 11:00:45 »
Kun tuo nyt sattuu olemaan ihan merkkiliikkeessä myynnissä, niin mitä jos laittaisivat sen siellä kuntoon ihan myyjän kustannuksella. Kustannus on heille kymppejä korkeintaan. Muutenhan on olemassa riski, että kyseessä on autossa jo ostohetkellä ollut vika, joka myyjän on korjattava virhevastuuseen. Kysehän se on selvästä virheessä vaikka käytetty auto onkin, kun siinä on tehtaalta lähtiessä vakionopeussäädin ollut.

Laakkosella muuten Jyväskylässä saman ikäinen ja saman verran ajettu Sport, pyytävät 1100 € enemmän, mutta tuo nyt varmaan olikin jo tiedossa.