Kirjoittaja Aihe: 307 - Soittimen vaihto  (Luettu 75808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mutsku

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #15 : 04.10.2005, 17:10:20 »
Mulla näkyy menevän ristiin ne piuhat. Eli autosta tuleva keltainen menee soittimen punaiseen.

Saattaahan se tietysti olla, että sinulla on soittimessa ihan erivärit kun mulla, jolloin tästä tiedosta ei varmaan paljon ole apua  :?

timpe

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #16 : 01.11.2005, 20:59:20 »
Mulla kanssa just sama ongelma mankan kanssa että nollaa joka kerta. Saitko ratkastua? vai pitääkö ruveta uuden piuhan vetoon akulta.

Edit: Vedimpä uuden piuhan.

Andy

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #17 : 09.12.2007, 01:44:12 »
Suosittelen lämpimästi edellisenä omistajana JVC-soittimia jopa mielellään DVD-yhteensopivia ja siellä pitää vain vaihtaa ristiin ne selvästi merkityt johdot toisiinsa. Rattiohjain ja LCD-näyttö sitten pimenevät eli ne niistä sitten, mutta yleisesti äänenlaatu paranee huomattavasti. Jotain adaptereita kannattaa kysellä, JVC-soittimet eivät ole mielestäni hirveän kalliita, kun sopivan mallin löytää ja asennuksen voi tehdä itsekin. Noiden adapterien väliin lyömisestä ei ole kokemusta...

Jassi

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #18 : 06.02.2009, 09:51:26 »
Ostin taannoin 307 cc Söpöttimen johon on edellinen omistaja vaihtanut JVC KW-AVX710 näytöllisen dvd-soittimen ja siinä on tuo samainen ongelma että virrat jää päälle sammuttamisen jälkeen noin minuutiksi ja sen jälkeen soitin palautuu tehdasasetuksiin tallennettuja radiokanavia lukuunottamatta.

Ymmärsinkö nyt oikein että tuon saisi korjattua vaihtamalla herätevirran ja jatkuvan virran johdot ristiin? ??? Tai sitten hankkimalla esim. Biltemasta (oli mainittu tuolla toisessa keskustelussa) johtosarjan...?

jalat

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #19 : 06.02.2009, 11:54:35 »
Ostin taannoin 307 cc Söpöttimen johon on edellinen omistaja vaihtanut JVC KW-AVX710 näytöllisen dvd-soittimen ja siinä on tuo samainen ongelma että virrat jää päälle sammuttamisen jälkeen noin minuutiksi ja sen jälkeen soitin palautuu tehdasasetuksiin tallennettuja radiokanavia lukuunottamatta.

Ymmärsinkö nyt oikein että tuon saisi korjattua vaihtamalla herätevirran ja jatkuvan virran johdot ristiin? ??? Tai sitten hankkimalla esim. Biltemasta (oli mainittu tuolla toisessa keskustelussa) johtosarjan...?

Kyllä. Ymmärsit aivan oikein. Itse tein juuri noin ja hankin sen bilteman johtosarjan. (voi olla että kirjoitin jutunkin tänne? en muista?) Ja homma pelitti sen jälkeen. Paitsi että radio jää silti noin minuutiksi päälle ja sammuu sitten itsestään. Mutta kanavat pysyy. Hyvin sitä on jo oppinut sammuttamaan mankan samalla kun sammuttaa auton.

Jassi

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #20 : 06.02.2009, 12:28:07 »
Hieno juttu! :) Täytyypä tuo tehdä...
Se ei minua niinkään häiritse että ne popit jauhaa minuutin verran auton sammutuksen jälkeen, tuskin tuo JBL:n vahvari niin virtasyöppö on että sen takia suuremmin akkua tyhjentäisi. Muutenkin olen vähän ajatellut laittaa tuohon Defa Secura akkuvahdin, eli aina kun auto on lohkolämmityksessä niin myöskin akku latautuu...
Ärsyttää vaan aina tehdä nuo ääniasetuksien sekä näytön taustakuvan säädöt uusiksi joka kerta (tehdas asetuksilla kun equlisaattori on asetuksella flat ja näytön taustakuva on niin kirkas sininen pilvimaisema että se häikäisee pimeällä).

jalat

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #21 : 06.02.2009, 13:21:43 »
Joo totta. Asetuksien hakeminen sukkaa. Eli halvalla saat ton kuntoon. Ja toisaalta kun ei sammuta radiota kun sammuttaa auton ja lähtee pois, niin palatessa heti kun avaat keskuslukon, niin mankka rupeaa pauhaamaan taas :)
Se on tavallaan aika jees ominaisuus.

Tosin ohikulkijat jossain kaupan parkkipaikalla saattaa ihmetellä, miksi jätät mankan päälle, lukitset ovet ja lähdet kauppaan :D
Ei se akku siitä minuutista ehdi tyhjenemään. Itselläkään ei ole akku tyhjentynyt vaikka on joku autostudion vahvari myös tuon minuutin aina päällä.

Defan laturia itsekin olen miettinyt, mutta ne on kyllä niin hinnan kirjoissa etten ole vielä raaskinut. Eikä kyllä ole ollut tarvettakaan. Jos normaalisti ajelee muutakin kun 2km pätkää, niin kyllä se akku latautuu itse minkä tarvitsee.

Jassi

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #22 : 06.02.2009, 14:12:12 »
Tosin ohikulkijat jossain kaupan parkkipaikalla saattaa ihmetellä, miksi jätät mankan päälle, lukitset ovet ja lähdet kauppaan :D
Defan laturia itsekin olen miettinyt, mutta ne on kyllä niin hinnan kirjoissa etten ole vielä raaskinut. Eikä kyllä ole ollut tarvettakaan. Jos normaalisti ajelee muutakin kun 2km pätkää, niin kyllä se akku latautuu itse minkä tarvitsee.
Meinaa karata jo offtopicin puolelle mut vastaanpa vielä kuitenkin. ::)
Täälläpäin ei miun tietojen mukaan oo ku 3 tai 4 noita cc:tä, niin tuppaa nuo ohikulkijat kattelemaan joka tapauksessa. ;)
Ja miulla tuo työmatka on just tollaset 2,5 kilsaa, mut mukavuuden haluisena sitä ei kiinnosta talvella kulkea kuin lämpimällä autolla.  :D Tutun kautta tuo Defan Secura miullekii järjestyy edullisesti, arvokashan tuo tuntuisi kaupasta ostettuna olevan.

Jassi

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #23 : 15.02.2009, 22:19:40 »
Viimein oli aikaa ja tallipaikka irroittaa tuo soitin ja vaihtaa virtajohdot (punainen ja keltainen) toisinpäin. Ei tarvinut edes mitään sähkärin töitä taikka johtosarjaa, kun johdoissa oli jo liitokset valmiina! Niinhän tuo nyt tuntuu rokkaavan ja asetuksetkin säilyvän! ;D Kiitoksia neuvosta! Eipä tainnut soittimen asentajakaan olla tietoinen tuollaisesta ristikytkennästä...

msyrjas

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #24 : 18.02.2009, 18:17:42 »
Joo totta. Asetuksien hakeminen sukkaa. Eli halvalla saat ton kuntoon. Ja toisaalta kun ei sammuta radiota kun sammuttaa auton ja lähtee pois, niin palatessa heti kun avaat keskuslukon, niin mankka rupeaa pauhaamaan taas :)
Se on tavallaan aika jees ominaisuus.

Tosin ohikulkijat jossain kaupan parkkipaikalla saattaa ihmetellä, miksi jätät mankan päälle, lukitset ovet ja lähdet kauppaan :D
Ei se akku siitä minuutista ehdi tyhjenemään. Itselläkään ei ole akku tyhjentynyt vaikka on joku autostudion vahvari myös tuon minuutin aina päällä.

Defan laturia itsekin olen miettinyt, mutta ne on kyllä niin hinnan kirjoissa etten ole vielä raaskinut. Eikä kyllä ole ollut tarvettakaan. Jos normaalisti ajelee muutakin kun 2km pätkää, niin kyllä se akku latautuu itse minkä tarvitsee.

Tuonkin mankan päälle jäämisen saa helposti pois kun hakee söpöliikkeestä mankan johtoihin sen adapterin joka poikkasee yhteyden väyläsähköihin...ei montaa rahaa maksa,eikä tarvi arpoo että mitäkä piuhanumerot ne väylän piuhat on..

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #25 : 18.02.2009, 19:08:53 »
Maksaa oikein OVH. 8eur ja kannattaa tingata! Myös S-bonusta :-)
Peugeot 3008 hybrid

msyrjas

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #26 : 18.02.2009, 20:22:14 »
Maksaa oikein OVH. 8eur ja kannattaa tingata! Myös S-bonusta :-)

Tuota luokkaa arvelin hinnan olevankin, itse sain sen "asiakaspalveluna" eli ei kovin kallis palikka voinut olla.

jalat

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #27 : 19.02.2009, 10:09:38 »
onkos tuo adapteri joku sellainen joka jättää vaan tietyt johdot kytkemättä?
Vai mikä sen toiminta idea on?
Mietin vaan että voisikohan se auttaa tuohon "ongelmaani" joka esiintyy ehkä kerran kuukaudessa maximissaan. Eli startatessa autoa, ei ajotietokoneessa näy lukemia, ennen kuin mankan käynnistää. Ja näin tapahtuu tosiaan harvoin.

msyrjas

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #28 : 19.02.2009, 22:31:23 »
Jättää muistaakseni 2 piuhaa kytkemättä joilla orkkismankka keskustelee auton kanssa

wilbert

  • Vieras
Vs: 307 - Soittimen vaihto
« Vastaus #29 : 01.04.2009, 20:57:39 »
Lainataas aihetta ja kerrataan vielä :-[ Vaihdoin siis tänään orkkis Clarionin Alpineen. Tuttu ongelma kuitankin vaivaa eli jatkuvaa virtaa ei tunnu tulevan, vaan kaikki asetukset katoaa. Mankka sammuu virtojen katkaisun jälkeen noin puolessatoista minuutissa eikä mene takaisin päälle ilman virtojen päällelaittoa. Punaisen ja keltaisen vaihto topicin mukaan auttaisi mutta ei kyllä voi tietää mitkä piuhat mistä liittimestä pitäisi vaihtaa keskenään. Auton johdotkin ovat vaan ilmeisesti hieman kryptisemmin värikoodattu. Ymmärsinkö oikein, että Automaasta saisi tähän tarkoitukseen suunnitellun adapterin? Jos saa, mitä kustantaa? Niinkuin kaikki varmasti huomasivat, ensimmäistä kertaa mankkaa asentamassa. Jos joku viitsisi vääntää langasta ;)

Edit: Toisessa topikissa olikin jo vähän paremmin infoa, täytyy johtosarja hommata. Jos jollain on helpompi ratkaisu, kerro vaan.Muussa tapauksessa biltemaan huomenna. Biltsun ISO-johtosarjat ilmeisesti on merkkikohtaisia? Osaa vaan sitten oikean hässäkän ostaa.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2009, 21:28:24 kirjoittanut wilbert »