Kirjoittaja Aihe: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi  (Luettu 15206 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alfissimo

  • Vieras
208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« : 09.03.2017, 13:17:46 »
Auto: 2013 208 1,2 VTi 82.

Saako autoon tehtyä ecu-resetin jotenkin kotikonstein ilman tietokonetta ja ohjelmia?

Saisi auton opetettua tavoille, kun nyt tuo on selkeästi oppinut kovin kevyelle kaasujalalle, eikä oikein meinaa ymmärtää kaasun syvemmälle painamista.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #1 : 10.03.2017, 08:23:55 »
Eikö kellään tietoa? Akku irti xx minuuttia, käyntiin?

Luulisi jotenkin muisti nollaantuvan ::)

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #2 : 10.03.2017, 18:45:21 »
Väittäisin kyllä että tuolla ei hirveästi vaikutusta ole, moottorinohjauksen sopeutukset voi nollata testerillä, mutta onhan se oppiva boksi eli ajan myötä sopeutuu myös uuteen ajotapaan jos kuvaamasi vika siitä aiheutuisi?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #3 : 11.03.2017, 07:59:31 »
Hankala kuvailla paremmin, mutta käytännössä auto antaa tehonsa kaasun ensimmäisen 1/3 aikana, eikä lisäpainaminen saa autoa yrittämään yhtään enempää. Poljin ei ole millään muotoa lineaarinen. Melkein enempi niin, että kaasua liikaa painamalla tuntuu, että tukehtuisi ja keventämällä löytyykin taas lisää pirteyttä kiihdytyksen yrittämiseen ja lisäkaasua voi painaa vasta reilusti myöhemmin. Tuolla 1/3 kaasulla pääsee silti liki 4000rpm asti.

Käytös parani hieman uudella softalla, mutta tuntuu, kuin olisi ottanut askeleen huonompaan, kun vaihdoin tulpat ja ilmanpuhdistimen, vaikka olisi odottanut päinvastaista. Tästä syystä olisi mukava saada auton muisti nollattua kokonaan.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #4 : 11.03.2017, 15:49:13 »
Saman huomion oon tehny 308 vti120:stä. Mielestäni on ominaisuus, jolla pyritään taloudelliseen ajotapaan. Taajama-ajo on kohtuu ketterää ja vaihteita tulee ladottua tiuhaan tahtiin mutta ei sieltä enää lisähönkää löydy pintakaasun jälkeen. Testerikin tuon vahvisti, että kaasuläppä on selällään, kun poljinta vähän hipaisee.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #5 : 13.03.2017, 15:44:53 »
Eiköhän tuo johdu juuri siitä päivityksestä, muutettu kaasun vastetta, saadaan tehon tunnetta alakierroksilla.
Tai sitten tulpat/suodatin väärän malliset....

Moottorinohjainyksikkö on "resetoitu" silloin kun se on päivitetty...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 208 - Moottorinohjausyksikön resetointi
« Vastaus #6 : 13.03.2017, 16:02:22 »
Tulpat(ngk) ja suodatin(Mahle) on ihan oikeat, joten siitä ei ole kyse. Enemmänkin juuri tuon tulppien vaihdon jäljiltä veikkaan, että koneen huonoilla tulpilla oppimat arvot ei enää päde ja hakee hetken paikkaansa. Siksi nollaus olisi kiva, ja edelleen kysymys kuuluu, onko muuta keinoa, jolla tuon voisi tehdä ihan itse ilman testeriä.