Kirjoittaja Aihe: 607 - Kytkinpoljin täristää  (Luettu 9402 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #30 : 17.09.2018, 22:03:25 »
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/pe/pe.mycat?SelGr&t=Eg4eX3sPHl8fDx5fUFR2ZiNPR3lBV_GhyigeXyJRnm8SRxwg8LGlg4I9_aHyPh6JeBS340MzUsRDrcqMU6_4E5WmBGvB2gT5X0E/bXIohl4LAg/MXgq41kL8dsGSOy7faAicN3JMCn9HetOSRp_3C3munr_0Y3G0lBIkmxM9OldCXBluLNO3XaC_pEoADvOJRxrKDDMubtdkYle_Jc6x8EOPUu9cHhwr2z1e_VvdVpgek/_C3gZ5H5epLpU5bn79iRajlwWustc4Bl2iEnU6v4SsdNSJJux4NDPCOitKJG3NJZwgGQVe1gtiOH/j1A1fT01f24TUrabrUacaxOdqWbP77eel3IHBWeEQ0TVJ4gLbGv8dUfHlP4o=
Kai tuo osa B on varsinainen stefa. Vähän olen sitä mieltä, että ne vanhat stefat kestää kauemmin kuin se uusi painelaakeri, mutta voihan ne vaihtaa samalla.
Kyllä tuossa ML5T:ssä näyttäisi olevan vetävä kytkin, samoin dieseleissä tavallisesti, kestää enemmän vääntöä.
Öljyt huohotusreiästä, öljytilavuus 2,2 l.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2018, 22:07:55 kirjoittanut EFL605 »

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #31 : 17.09.2018, 22:05:39 »
Onko tuollainen 5 vaihteinen facelift-607 sillä vanhemmalla moottorilla?

Sitä minäkin olen ihmetellyt. Rekisteritietojen mukaan tehoa on 116 kW/158 hv. Uudemmissa on 120 kW/163 hv ja Serviceboxin valikossa 2,2 l koneen kohdalla lukee 170. Mistähän nuo erottaa toisistaan? Vai onko se jo koneen koodissa. Tuossa on 3FZ alustanumerossa ja tuollaista moottoriyksikköä servicebox ehdottaa. Sama 3FZ on pre-FL 607:ssa, mutta kuitenkin eri moottoriyksikön varaosanumerolla. FL:ssä on vaihtoehtona myös 3FY (ilmeiseti tuo 120 kW), joka on EURO 4.

Koskahan tuo 3FY on tullut? Aikanaan autoa ostettaessa koeajoin myös toista, joka ei paljoa uudempi ollut, mutta oli 6-vaihteinen ja taisi olla 120 kW. En pitänyt eroa oleellisena ja ostin tämän hiukan halvempana ja yhtä hyväkuntoisena. Ehkä 6-vaihteinen olisi ollut hiukan pihimpi, kun tätä voi ajella 5:lla aika hiljaisissa vauhdeissa. Kiihdytyksissä ei kyllä enempää vaihteita kaipaa.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #32 : 17.09.2018, 22:14:25 »
Tuon venäläisen sivuston vaihdelaatikossa on eroa omaani verrattuna, pakkivalon kytkin on omassa päätykopan vieressä, ei huohotusreiän vieressä. Samoin kytkinhaarukka oli omassani täyshalvennettu heppoinen viritys, ei tukeva kuten vanhemmassa versiossa. Minulla on myös 3FZ.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #33 : 17.09.2018, 22:21:21 »
Ei pitäisi katsoa Serviceboksia suomeksi. Siellä tuo osa 7 on nimellä "laakerin ensisijainen sarja" ja sarjaan ei kuulu tuota holkkia. Mutta onhan tuossa osilla 8 ja 9 tosiaan laakerit eli jotain stefan tapaisia nuo ovat. Ei ilmeisesti ole tarkoitettu purkamatta vaihdettavaksi, kun myydään vain sarjana? Tuo holkki on "moottorin kytkinkotelo" kohdan alla omana varaosanaan 607 FL:ssä.

Onko siis niin että pre-FL:n erinomaisen kestävä kytkin on vaihdettu surkeaan uuteen kytkimeen, joka kestää vain 1/3 siitä mitä pitäisi? Tai EFL605:n tapauksessa vielä vähemmän. Pistää harmittamaan! Ennen olen ollut sitä mieltä, että FL-mallissa alkuperäisen heikkoja kohtia on korjattu, mutta nyt meni toisin päin. Sama juttu taitaa olla ABS-antureissa, jotka ovat aivan kuraa FL:ssä.

Eikös Peugeot tehnyt jonkun laadunparennuskampanjan muutama vuosi sitten? Näkyykö se 508:ssa vai onko se yhtä heikosti tehty kuin FL 607?
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #35 : 17.09.2018, 22:53:45 »
Tuo on mielestäni vetävä.
508 taitaa olla luotettavin Peugeot mitä 605:n jälkeen on tehty. Moottoreista ei vaan voi suositella kuin 2.0 HDI:tä.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #36 : 17.09.2018, 22:59:47 »
Dieseliä en vain kaipaa, kun kilometrejä tulee niin vähän (10 tkm enintään vuodessa/auto). THP:tkö ei kestä?
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)


joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #38 : 17.09.2018, 23:19:23 »
Totta. Eihän nuo 8 ja 9 tuolle pääakselille tule ja pakkohan sillä on laakerit olla. Noin ensiksi tulkitsin, mutta sitten ryhdyin kuvittelemaan, että nuo rattaat ja laakerit tulevat samalle akselille. Eipä ole tullut vaihdelaatikkoa koskaan avattua, paitsi pieni reikä tehtyä, kun Lancian tasauspyörästön akseli lähti paikaltaan.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #39 : 18.09.2018, 08:40:31 »
Jos noita stefa ostelee, mitkä merkit ovat kunnollisia? Tarjolla on ainakin seuraavia:
Erling
Victor Reinz
Febi Bilstein
Ajusa
Corteco
Topran
Swag

Minulle kaikki tuntemattomia. Joku ulkomainen keskustelu haukkui Erlingin ja kehui Victor Reinzia.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #40 : 18.09.2018, 09:27:10 »
Mitä maksaa alkuperäiset osat?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #41 : 18.09.2018, 10:22:43 »
Alkup kytkinpaketti täydellisenä oli noin 230e ja stefat 8e kappale
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #42 : 18.09.2018, 12:15:20 »
Mistäs niitä tuollaisiin hintoihin saa? Serviveboxin mukaan halvin stefa on 13,60 (toinen vetari) ja kallein 51 € (kampiakseli). Loput kaksi 30 € paikkeilla (siis kytkinakselin holkki ja toinen vetari). Länsi-Autoon juuri soitin ja hinnat olivat vielä 5-10% kalliimpia kuin Serviceboxissa, yhteensä nuo neljä 133 € kun tarvikkeena taitaa olla 40 €. Sieltä kerrottiin kytkinpaketin hinnaksi 270 € eikä oltu edes varmoja onko toi paketti vai pelkkä asetelma, mutta onhan se Serviceboxin mukaan selvästi paketti ja hinta siellä 253 €. Serviceboxissa olisi ollut myös kunnostettu vaihtoehto 231 €.


Länsi-Autossa myös valitettiin samaa ongelmaa eli mun autolle ei näy lainkaan vaihteistokuvia. Mun piti antaa vaihteistostefojen numerot, että löysivät osat. No tietysti jää epäilys onko ne numerot oikeita mun autolle vai onko siinä joku erikoisloota.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #43 : 18.09.2018, 12:25:42 »
Täältä kannattaa katsoa, näyttäisi olevan tällä hetkellä täysin ylivoimainen hinnoissaan.
https://aeromotors.fi/
Audi A4 Tdi Q

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #44 : 18.09.2018, 13:09:32 »
Tuossakin tulee heti ongelma, kun pitää valita moottori, joka on siis 3FZ, mutta samalla mennään pre-FL osiin. Ilmeisesti siis juuri tuon moottorin vaihto vasta jokin aika FL:n jälkeen aiheuttaa ongelmia tarvikeosissa ja saa olla todella tarkkana, että saa oikeat osat.

Juttelin äsken tutun autonkorjaajan kanssa. Ei ollut halukas ryhtymään ko. kytkinremppaan, kun oli kokemus kalliiksi tulleesta, jossa tuli juuri samanlaiseen vääriä osia, joka aiheutti runsaasti ylimääräisiä tunteja.

No tuolla Sachsin kytkinpaketti on kalliimpi kuin Mister-Autossa. Toisaalta Valeo ja LUK olisivat halvempia (mutta kalliimpia kuin Sachs). Lisäksi on uusia reilusti alle satasen merkkejä, mutta niistä ei näytä löytyvän tuota alkuperäisen 2052K1-numeroa.

Stefat tuolla on todella halpoja! Vetarin stefat Reinz 2,80 ja toinen pää Sasic 4,08. Kampiakseli Febi Bilstein 8,04. Sitä holkkia numerolla 210553 ei löydy tuolta eikä Mister-Autosta. Eikä oikein mistään muualtakaan, paitsi alkuperäisenä. Vanhempi ML5T-vaihteiston osa 210528 löytyy. Kuvissa kovin saman näköinen, mutta ehkä ei sovi.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)