Kirjoittaja Aihe: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)  (Luettu 12054 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #45 : 31.10.2019, 16:49:59 »
Vastaava on että laittaa maalitussilla merkit hihnaan ja hammaspyörään ja mittaa pöydällä uuteen samat merkit. Näitähän on. Mutta jos nyt ajatellaan vakavasti niin XU koneessa ei tämä onnistu eikä Fordin bensakoneissa. Kun niissä ajoitus hienosäädetään hammaspyörän muutaman asteen  liikkeellä ja Fodissa on kartio vastaavaa varten. Että näissä ei ainakaan varmuudella ihan tarkkaan kuvatulla tavalla saa. Eihän se nyt paljoa veny mutta venyy kuitenkin. Niin ja itse asiasta. Kun sitä lukitystyökalua ei ole niin se moottori vängälläkin vähän pyörii kun hihnapyörän pulttia aukasee. Nyt kysymys olikin siitä että se muovi mikä alhaalla on niin tuleeko se pois ilman hihnapyörän ottamista. Tähän kysymykseen kun saisi vastausta. Mutta kovin on täällä hiljiasta. Pitääkö se sitten alkaa maksamaan vastauksista. Olisko kymmenen euroa liiottelua asiantuntijalausunnosta?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #46 : 31.10.2019, 17:03:29 »
Joo ja ajoitus on niin että 90 degrees BTDC ja nokat reikiin. Eli männät samassa tasossa ja nokan reikiin ajotustapit.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #47 : 02.11.2019, 10:48:15 »
Joo, itse itselleni vastaten. Siellä tosiaan on kumipyörä. alhaalla. Ja se on 22 pultilla kiinni. Hammashihnaa ei saa vaihdettua sinne taakse ilman apulaitepyörän irrotusta. Nyt kun minulla on männät tasossa niin reiässä ei tunnu mitään olevan takana. Oliko kellään musitikuvaa missä kohtaa reiän pitäisi olla. En voi pyöritellä konetta kauheasti kun hihna ei ole paikoillaan. Minulla ei ole sitä lulityskappaletta ja yritän selvetä ilman sitä. Oliko niin että tartin kautta on helpon päästä vauhtipyörään. Eikö takapuolellakin olisi ihan näkösillä. Pakko se on hihna vaihtaa kun on niin iso homma ollut että ei kannata alkaa vanhaa enää laittamaan kun se on jo selvästi ehtoopuolella. Eli missä apaulaitepyörän lukitusreikä on. Se näyttäisi sojottavan aikalailla suoraan eteen nyt. Kiitoksia lukuisista vastauksista.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #48 : 02.11.2019, 15:55:16 »
Jos siinä on vaimennettu hihnapyörä, niin se ulkokehä liikkuu vanhetessaan eikä sitä voi käyttää ajoitukseen. Ajoituksen ajaksi voi vaihtaa vanhemman XU:n kiinteän hihnapyörän.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=42198.msg138835#msg138835

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #49 : 04.11.2019, 22:13:04 »
Kyllä pyöri hyvin läpi. Männät tasan ja nokat kohilleen. Pyöri läpi käsin hyvin ja on puristusta. Mutta eipä lähe käyntiin. Ei Eetterillä. Eikä pumppu suoralla virtasyötöllä. Mitenhän nyt lähtis hakemaan. Näkeekö kipinät puolapaketti irrallaan. Vaikuttaako kaksoisrele puolien virransyöttöön. Voiko koko puolapaketti mennä kerralla. Siellä hihnapyörän takana on siinä alumiinivalussa sellainen oikein tekemällä tehty pykälä. Mutta ei se hihnapyörä ollu siellä mainkaan missä se oli.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #50 : 05.11.2019, 16:15:12 »
Ei vieläkään. Kaksoispreleen vaihsoin ja pumpun liitimelle tulee virta nyt. Ja pilotilla ei minkäänlaista eloa. Kaverilta saan lainaan puristuspainemittarrin niin tarkista asennuksen että on oikein. Mutta näyttää siltä että aivot ovat menneet. Sitä ihmettelen että ei minkäänlaista eloa vaikka Eetteria laittaa. Näkeekä yleimittarilla tuleeko puolapaketille virtaa? Tai suuttimille? Josta vois päätellä että aivot ovat menneet. Purkamolla oli aivot 120 niin ei viittis turhaan ostaa. Oliko 98 mallissa käynnistyksenestoa ollenkaan? Inertiakytkin kyllä on mutta minusta autossa ei ole BSitä ollenkaan? Mistä tiedän onko minulla ajonestoa?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #51 : 05.11.2019, 16:24:54 »
Joo, tässä autossa ei ole ajonesota ollenkaan. Transponderi puuttuu. Nyt seuraavaksi katsoin että mitä ne on 'ajon aikana päällä' olevat releet jalkatilasssa. Antaako ne virtaa mille. Ruiskun tietokoneelle?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #52 : 05.11.2019, 16:35:01 »
Kiitos, vastauksia tulikiin viljalti. Nyt tuli muuten mieleen että eihän autoon syty ees valot kun virta-avainta kääntää. Siihenhän pitäisi tulla valot ja ne sitten sammuu kun tartilla kihnuttaa.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #53 : 05.11.2019, 17:16:19 »
Mitä ne on ne keltainen ja sininen rele. Onko ne virtakiskoreleitä.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #54 : 06.11.2019, 10:20:08 »
Mites maadotuspisteet? Onko niitä ollut irti tai ovat vain päättäneet juuri nyt lakata toimimasta?

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #55 : 06.11.2019, 11:10:22 »
onko jokin asentotunnistin pois paikoiltaan tai johto irti?

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #56 : 06.11.2019, 12:49:26 »
Kaikissa 406:ssa on ajonesto.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #57 : 06.11.2019, 13:00:57 »
Mitä nämä on? Nämä ei ole kalliita kyllä mutta mikä näistä kytkee virrat kiskolle? Valkoinen on valosummeri minusta. Vielä on konehuoneen pulella vaaleanpunainen mutta eikä se ole lasinpesimelle? Kyllä minä tarkistan maadoituspisteet. Mutta otin startin pois ja siinä muutama oli niin pitää ne tarkastaa uudemman kerran ja mitata. Eihän tässä saa ees yöllä unta enää kun minun kaveri on niin nuupolaan pihalla. No ei minun mielestä omassa ole ajonestoa. Kun katsoo varaosakuvastoa ei transponderisilmukkaa ole. Eikä minun muistin mukaan ole kun olen purkanut niitä muoveja. Toisaalta inertiakytkin konehuoneesta löytyy. Mutta eihän siihen virtoja tule kun ei valot syty kun avaimesta kääntää. Kaikki sulakkeet tarkistettu ja mitattu. Kummastakin.

Viite   Nimitys   Määrä   HT-hinta   TTC-hinta   TTC-summa   Valinta
00006555HJ   SÄHKÖRELE   
1
35.51 EUR     44,03 EUR     44,03 EUR     

9673062180   SÄHKÖRELE   
1
24.94 EUR     30,93 EUR     30,93 EUR     

00006547G5   VIRTAKISKO   
1
21.26 EUR     26,36 EUR     26,36 EUR     

00006547G6   VIRTAKISKO   
1
15.17 EUR     18,81 EUR     18,81 EUR     

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #58 : 06.11.2019, 16:44:50 »
Joo, valkoinen on valomuisti, sininen tuulilasinpyyhkimen aikarele. Mustat minireleet ovat tavan releitä ja ketlainen myös vakio valorele. Näitä saa moponetistäkin. muutamalla eurolla.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2019, 17:00:59 kirjoittanut PeugeotDriver »

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #59 : 07.11.2019, 13:04:14 »
Kaikissa 406:ssa on ajonesto.

Jos tarkkoja ollaan, niin autoissa on käynnistyksen esto.