Mistäs vuosimalliväliltä lähdetään haarukoimaan? 16v 1,6-litrainen kone tuli faceliftin yhteydessä (2001?), helpoin kai ulkoisesti tunnistaa siitä onko takaluukussa iso leijona pellissä vai pieni takaluukussa olevassa listassa. 1,4-litraisen 16-venttiiliset ovat sitten huomattavasti uudempaa vuosikertaa ja väitetysti 95 hv tehoisia. Ainakin vielä vuoden 2005 Trendy 1,4 oli 8-venttiilinen. Olisiko tuo 16-venttiilinen tullut vasta 206+:aan.
Tuohon XR:n ja XS:n väliin menee vielä XT-varustelutaso tai joku voi mieltää XT:n ja XS:n rinnakkaisiksikin.
Alkuperäisesti XS:n tunnisti etu ja takahelmoista helposti. XS:ssä on muhkeammat pullistukset helmoissa, alkuperäisesti pakoputkessa pyöreä kromattu ulostulo, tosin varmasti monesta kadonnut jo matkan varrella. XS:n takasumavalosta ei lähde vaakasuuntaista uraa molempiin suuntiin, kuten XR:n ja XT:n takahelmassa on. XR:ssä ja XT:ssä ei ole edessä sumuvaloja ellei ne ole jälkikäteen asennettuja, jolloin niissä näkyy kohollaan oleva kaulus siinä valon ympärillä, kun XS:n sumuvalot on nätisti upotetut etuhelmaan. XS on aina kolmiovinen. Sitten on vielä Roland Carros, mutta siitä ei voi erehtyä.
Tässä vielä vuoden esitteestä verhoilumalleja vuodelta 2003 (esite tainnut olla sama vuodesta 2001 tuohon asti):
Ainakin pre-facelift malleissa XS:ään sai tuon Merlin-verhoilun myös musta-sininen väriyhdistelmällä.
Lisätään nyt vielä täysin epätoivoinen yritys ottaa kuvaa ulkovärivaihtoehdoista, jotka jo alkuperäisessä esitteessä on päin…