Kirjoittaja Aihe: 407 - Nykii kylmänä (V6)  (Luettu 5542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 407 - Nykii kylmänä (V6)
« Vastaus #15 : 24.06.2010, 17:37:04 »
No enpä tiedä. Vikakuvaus osuu suoraan laihalla käyvään moottoriin. OBD-kaapeli kiinni ja Long Term Trim arvo kertoo mihin suuntaan seosta korjataan. Toki vika voi olla myös polttoaineen syötössä, mutta lähes järjestäen rempan yhteydessä syntyneet viat löytyy moottorin "liitännöistä". Sähköliittimistä, letkuista jne... jotka saattaa huomaamatta käsittelyssä irrota tai murtua.

Tätä kirjottaessa tuli mieleen myös tapaus jossa yksi tulppa antoi huonoa kipinää huonon tulpanhatun johdosta. Lambda sai "raakaa" ja moottorinohjaus sääti laihalle, jolloin nyki ja potki imusarjaan. Tämäkin skenaario näkyy Long Term Trim arvosta.

Alipainetta on käytetty jo muinaisten foinikkialaisten... eikun 50-60 luvun aikana jenkkiläisen automaattilootien ohjaukseen. Ne toimikin hienosti. Nää nykyiset "sähköaskit" on tosiaan välillä hyvinkin verrattavissa sumeaan logiikkaan. :D

Mulla oli edellinen kiesi viimosta mallia oleva scorpio (sammakkomalli) jossa oli kaikki mahdollinen ohjattu sähköllä. Hieno peli, loistava kyyti ja fantastinen ajettava.... Kunnes yksi vesipisara löysi tiensä moottoritilan multiliittimeen. :P Vikakoodien kanssa oli kuin hedelmäpeliä paripäivää, ennenkuin tuli se liitin vilkaistua. :o (tiivisteestä löytyi havunneula)

saabistinet

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii kylmänä (V6)
« Vastaus #16 : 07.07.2010, 16:06:35 »
En ole huomannut mitään erilaista ääntä heti kylmäkäynnistyksen alussa.

Kylmästartti on kyllä muuttunut siten, että hitusen pidempään pitää startata, tosin puhutaan noin puoli sekuntia pidempään. Alle parissa sekunnissa starttaa kuitenkin.

Tuo nypyttäminen vaivaa myös lämpimänä, ei pelkästään kylmänä, olisikohan se kuitenkin vaihteistoperäistä ? Tosin jotain moottoriperäistäkin tuntuu olevan (kylmäkäynnistyksen muuttuminen yms.)

Nyt on jako tarkastettu, eikä ollut pielessä. Eikä mitään vikakoodejakaan kuulemma löytynyt, joten vika on nyt kuulemma vaihdelaatikossa, jonka ohjelmistopäivityksellä olisi hyvä aloittaa.

Taidanpa päätyä ennen suurempaa remppaa vaihtamaan merkkiä. :(

TERO

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Nykii kylmänä (V6)
« Vastaus #17 : 07.07.2010, 17:24:21 »
Vaihdelaatikkoon ei ole tiedossa päivitystä, ainakaan Vantaan Automaalla ei PPS antanut uutta versiota. Harkitseppa vielä, jos leijonamerkki on muuten ok, tai nähdessäsi auton, tulee hyvät fiilikset...jos ei, niin "tee se". 8)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

saabistinet

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii kylmänä (V6)
« Vastaus #18 : 14.07.2010, 15:24:26 »
Nyt eilen 13.7 tuli taas ajettua noin 170km ja tuntuu, että oireet olisivat vaan lisääntyneet, nyt tuntui jotenkin vetokin olevan vähän nuhaisempaa, en tiedä johtuuko sitten 30 asteen helteestä.

TERO

saabistinet

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii kylmänä (V6)
« Vastaus #19 : 15.07.2010, 11:02:55 »
Tänään sitten uutena lisänä kylmäkäynnistyksen jälkeen painoin kaasua hiukan, että kierrokset nousivat noin 1500rpm ja pidin kaasun paikallaan. Kierrokset tippuivat itse noin tonniin ja sen jälkeen kun helläsin kaasun, kierrokset putosi hiukan alle tyhjäkäynnin ja auto hörskytti hetken kuin vanha V8 ja sitten muutaman sekunnin päästä tasaantui normaaliin.

Lämpimällä moottorillakin vaihteiston toiminta oli outoa, automaatin vaihto kakkoselta kolmoselle nykäisi vaihtamisen jälkeen, ikään kuin olisi potkaissut vauhtia.

Ostin auton 11 kuukautta sitten Herttoniemen Automaasta, nyt odottelen vastausta mitä siellä maksaisi ongelmien selvittäminen

TERO

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii kylmänä (V6)
« Vastaus #20 : 16.07.2010, 19:07:25 »
"154tkm ajettu samanlainen SW V6 Sport, ei nypytä. Ammulla kun käynnistää (tai yli 1h jälkeen) venttiilit "rallattaa 1sek, sitten hiljenee."

Auto: 2006 407 SW 2,0.

Mulle epäilivät Laakkosella 2 litrasessa moottorissa että ääni tulis magneettiventtiilistä joka on oikean lokasuojan sisässä, häviää tosiaan tuo ääni parissa sekunnissa, ainakin näin kesällä. Kuvaili huollon kaveri että se venttiili ohjaa polttoaineen painetta tai jotain sinnepäin. Ja että voi olla ihan sen venttiilin toiminta ääni, tai se voi olla viallinenkin. Voisikohan tuo magneettienttiili olla siis viallinen ja aiheuttaa tuota kylmänä nykimistä? Itsellä se nykiminen on hyvin lievää, ainakin vielä, mutta havaittavissa kylmänä, lämpösempänä ei mitään.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Nykii kylmänä (V6)
« Vastaus #21 : 16.07.2010, 20:08:57 »
Kannattaa yrittää pitää eri moottoriversiot erillään toisistaan, kunnei esim. tuossa V6-koneessa liene kovin paljon yhteistä muiden moottoriperheiden kanssa.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

saabistinet

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii kylmänä (V6)
« Vastaus #22 : 27.07.2010, 18:33:04 »
Tänään sitten uutena lisänä kylmäkäynnistyksen jälkeen painoin kaasua hiukan, että kierrokset nousivat noin 1500rpm ja pidin kaasun paikallaan. Kierrokset tippuivat itse noin tonniin ja sen jälkeen kun helläsin kaasun, kierrokset putosi hiukan alle tyhjäkäynnin ja auto hörskytti hetken kuin vanha V8 ja sitten muutaman sekunnin päästä tasaantui normaaliin.

Lämpimällä moottorillakin vaihteiston toiminta oli outoa, automaatin vaihto kakkoselta kolmoselle nykäisi vaihtamisen jälkeen, ikään kuin olisi potkaissut vauhtia.

Ostin auton 11 kuukautta sitten Herttoniemen Automaasta, nyt odottelen vastausta mitä siellä maksaisi ongelmien selvittäminen

TERO

Minun osalta tämän asian voi nyt unohtaa, Peugeot vaihtuu 28.7.2010 takaisin "omaan" merkkiin.
Kiitokset kaikille avuliaille ja asiantunteville jäsenille, täällä on ollut ilo olla.

TERO