Kirjoittaja Aihe: 407 - Takaisinkutsu YTS, moottorin ohjainyksikön päivitys (HDi)  (Luettu 4276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

drinkalot

  • Vieras
Tulipa tänään otsikon mukainen takaisinkutsu autolle 407 136 HDi -07. Mitähän tuo korjaa? Onko ollut jotain ongelmaa laajemmin?

Juha12

  • Vieras
Ilmoitteleppa sitten kun olet käyttänyt autoa pajalla mitä asia koski. Ja koskeeko takaisinkutsu vain tuota -07 mallia?

plagu

  • Vieras
http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Peugeot&tila=1

tuolla sitä ei ainakaan vielä näy, onkohan tuossa aken palvelussa suurikin viive.

drinkalot

  • Vieras
Taitaa olla koska tuo loppuu vuoteen 2006.

Huomiseksi on aika varattu Mäkelän koneeseen. Olivat aika pihalla koko jutusta kun soitin ja kyselin. Eivät yhtään tuntuneet tietävän ainakaan ajanvarauksessa mistä on kyse.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Taitaa olla koska tuo loppuu vuoteen 2006.

Huomiseksi on aika varattu Mäkelän koneeseen. Olivat aika pihalla koko jutusta kun soitin ja kyselin. Eivät yhtään tuntuneet tietävän ainakaan ajanvarauksessa mistä on kyse.

Mäkelänkoneella ajanvarauksen hoitaa normaalisti huollon työnjohto, se on sitte vaan hänessä sattuuko se työnjohtaja puhelimeen joka tietää pösöistä enemmän.

Koitan selvittää mitä YTS sisältää.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Mahtaakohan kyse olla tästä vai jostain muusta?

(Partner, 207, 307, 307 SW, 308, 407) valmistusaika 6/08--> "Keskusohjausyksikön moottorin pysäytysohjaimessa (lataus, valaistus, lasinpyyhkimet) saattaa ilmetä toimintahäiriöitä. Ajoneuvon edustaja tarkastaa toiminnan ja vaihtaa yksikön tarvittaessa. Työ kestää n. 2 h... Ajoneuvon haltijoille on ilmoitettu virheestä."

Onko jollekin ilmoitettu tuollaisesta ylipäänsä?  ;D

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Koitan selvittää mitä YTS sisältää.

YTS on 407 2.0 HDi DW10B moottorin softa päivitys.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Juha12

  • Vieras
Minulle ei ole tullut kutsua huoltoon tuon takia, kone on DW10BTED4 2.0 HDi -06. Kannattaako odotella kutsua vai lähettävätkö ollenkaan moista? Vaiko itse tiedustella.. Laitatin viikko takaperin autoon vetokoukun ja samalla kysäisin onko moottorin softapäivityksiä tuoreempia, oli kuulema uusin versio koneessa sisässä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Muistaakseni noi kutsut menee silleen että ensin maahantuojan kuuluu yrittää ottaa yhteyttä kirjallisesti, siis lähettää kutsu jokaiselle. Jos autoa ei kutsusta huolimatta viedä huoltoon niin muistaakseni piti lähettä toinen ja kolmas kutsu tai jotain. Jos kaikkia ei sittenkään saatu kutsuttua takaisin piti lähettää tieto AKE:lle, eli jos se meni näin niin nuo mitkä tuolla listalla ovat on niitä mitä ei ole toimitettu huoltoon useammasta kutsusta huolimatta.

Äärimmäisessä tapauksessa auto voidaan määrätä katsastuksessa ajokieltoon jos kamppikset on tekemättä. Tästä ei ole kauaa kun kuulin jostain jonkun katsastus kokemuksen, jäi leima saamatta kun inssi innostui tutkimaan kampanjakorjauksia oikein tunteella. Piti merkkiliikkeestä saada todistus että kamppikset on tehty.

Kannattaa kysyä omasta merkkihuollosta kuuluiko oma auto kampanjan piiriin ja jos on niin onko kampanja auki vai suoritettu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Tarkoitatko, että lähes kaikki vanhemmat 406:det ja 605:t pitäisi olla ajokiellossa, koska etujousien takaisinkutsukampanjaa ei ole toteutettu Suomessa säästösyistä?

drinkalot

  • Vieras
YTS on 407 2.0 HDi DW10B moottorin softa päivitys.

Juu, tämän verran lukee jo otsikossa, mutta mitähän se päivitys korjaa? Joku keskivertoa pahempi bugi siellä pitää olla, sillä ei noita takaisinkutsuja tehdä ihan vaan päivityksen vuoksi. Lähinnä ajattelin että pitääkö alkaa seurata jotain mahdollista vikaa, jonka se softabugi on saattanut aiheuttaa tms.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Juu, tämän verran lukee jo otsikossa, mutta mitähän se päivitys korjaa? Joku keskivertoa pahempi bugi siellä pitää olla, sillä ei noita takaisinkutsuja tehdä ihan vaan päivityksen vuoksi. Lähinnä ajattelin että pitääkö alkaa seurata jotain mahdollista vikaa, jonka se softabugi on saattanut aiheuttaa tms.

Kyllä noita SW päivityksiä on tehty muihinkin, muistaakseni TU5 jotain 1.6 bensa taisivat käydä kaikki päivityksessä. Kertoisin kyllä tarkemmin mitä SW:ssä muuttuu jos tietäisin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

plagu

  • Vieras
YTS on 407 2.0 HDi DW10B moottorin softa päivitys.


Koskeeko tämä kaikkia kyseisellä moottorilla varustettuja autoja vain jostain tietystä hetkestä eteen päin valmistettuja, omani on jo vuosimallia 2005, koskeeko sitä?

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Tarkoitatko, että lähes kaikki vanhemmat 406:det ja 605:t pitäisi olla ajokiellossa, koska etujousien takaisinkutsukampanjaa ei ole toteutettu Suomessa säästösyistä?

Ne olisivat ajokiellossa jos laki olisi astunut voimaan joitakin kuukausia aikaisemmin koska turvallisuuteen liittyvä kampanja on laiminlyöty, mutta kun tuon kampanjan voimassaoloaikana ei tuollaista lakia ollut ei siitä voi takautuvasti tehdä toimenpiteitä. Mielenkiintoista eikö olekkin...

Tämä moottorin softapäivitys ei mielestäni ole turvallisuuteen liittyvä mitenkään eikä näinollen ole AKE:n asia millään tavoin, ainoastaan omistajan ja tehtaan välinen juttu, en tiedä kuuluuko päästöteknisiin asioihin liittyvät kampanjat tähän samaan?

drinkalot

  • Vieras
Kävipä auto nyt sitten Mäkelän Koneessa pajalla ja kun kysyin mitä tuo korjaa, niin vastaus oli "ei mitään hajua, se voi korjata mitä vaan". Olivat kuitenkin kanssani samaa mieltä siitä, että normaalisti softapäivitykset tehdään normihuoltojen yhteydessä ja takaisinkutsua käytetään vaan jos jotain havaitaan olevan todella pielessä. Jotain siis oli pielessä, mutta eivät tienneet yhtään mitään tarkempaa.

Positiivista oli, että 100000 km huolto maksoi vain 210 €, eikä 300 €, niinkuin asiaa kysyessäni kerrottiin.