Kirjoittaja Aihe: 607 - Varustetasot  (Luettu 13792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mrek

  • Vieras
607 - Varustetasot
« : 20.05.2008, 20:14:37 »
Kaipaisin tietoa milloin alettiin tuomaan Suomeen 607:aa ja minkälaisilla varustelutasoilla (diamand, business jne..) ja mitä ne pitävät sisällään.
Entä onko vain tiptronicilla automaattia? Kaikki tieto 607:sta kiinnostaisi, varsinkin alkupään malleista.

Täällä on jotakin, mutta ei tarpeeksi. http://fi.wikipedia.org/wiki/Peugeot_607


PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #1 : 20.05.2008, 23:00:51 »
Ensimmäiset 607:t tuotiin v.2000 suomeen ajamalla (Koulutus/esittelyautot). Itse kävin sellaista heti koittamassa vaikka ei ollut vielä esittelykäytössä.

Moottorit:

Peugeot 607 2.0 16V 100kW manuaali tai automaatti (ei suomen tuontiohjelmassa)
4-sylinterinen rivimoottori 1997cm3, 100 kW/6000 r/min. Moottori tarjoaa korkean huippuväännön 190 Nm / 4000 r/min ja laajan vääntöalueen, mikä merkitsee vaivatonta suorituskykyä kaikissa ajotilanteissa.

Peugeot 607 2.2 16V 116kW manuaali tai automaatti:
4-sylinterinen rivimoottori 2230cm3, 116 kW/5650 r/min. Muutuva imuventtiilien ajoituksen ja tarkasti mitoitettujen imu- ja pakokanavien ansiosta tämä moottori tarjoaa korkean huippuväännön 217 Nm / 3900 r/min ja laajan vääntöalueen, mikä merkitsee vaivatonta suorituskykyä kaikissa ajotilanteissa. Moottori kehittää yli 200 Nm vääntömomentin 85% maksimiväännöstä käyntinopeusalueella 2000-5500 r/min. Samalla on saavutettu myös erinomainen taloudellisuus (yhdistetty normikulutus 9,7 l / 100 km). Käytännössä päästään paljon pienempiinkiin kulutuslukemiin hyödyntämällä ala-alueen vahvaa vääntömomenttia, sillä tasapainotusakselien ansiosta moottori käy värinättömästi kaikilla käyntinopeuksilla.

Peugeot 607 2.2 HDI 98kW manuaali tai automaatti:
4-sylinterinen turbodieselmoottori 2279 cm3, 98 kW / 4000 r/min. HDI-turbodiesel edustaa uusinta moottoritekniikkaa. Siinä on elektronisesti ohjattu yhteispaineruiskutus ja muuttuvageometrinen turboahdin. Näiden edistyksellisten teknisten ratkaisujen ansiosta HDI-diesel tarjoaa bensiinimoottorien veroista suorituskykyä ja dieselluokassakin hämmästystä herättävää taloudellisuutta: Yhdistetty normikulutus 6,8 l / 100 km. Hämmästyttävää on myös HDI-dieselin käynnin pehmeys ja värinättömyys, joka perustuu mm. moottorin tasapainoakseleihin. Suorastaan vallankumouksellinen on HDI-moottorin pakokaasujen hiukkassuodatin, joka hävittää hiukkaspäästöt jokseenkin täydellisesti. 607 on maailman ensimmäinen hiukkassuodattimella varustettu henkilöauto.
Pakokaasujen hiukkassuodatin. Ensimmäinen puhdas diesel. Peugeot on useimmiten ollut edelläkävijänä henkilöautondieseleiden kehityksessä. HDI-dieseleillään, joissa on elektronisesti ohjattu yhteispaineruiskutus, Peugeot on jo osoittanut, miten dieselin taloudellisuutta voidaan entisestään parantaa ja pakokaasupäästöjä (hiilimonoksidia, hiilidioksidia ja palamattomia hiilivetyjä) vähentää. Suurpaineisen ruiskutustekniikan ja tarkan ruiskutusannostelun ansiosta HDI-moottorin päästöt ovat jo sinällään vähäiset, mutta 607:n pakokaasut puhdistetaan lisäksi hapetuskatalysaattorilla ja hiukkassuodattimella (hiukkasloukulla). Tämän ansiosta pakokaasusavutusta ei esiinny käytännöllisesti katsoen ollenkaan. Hiukkassuodatin on 607:ssä sijoitettu suoraan katalysaattorin jatkeeksi saman kuoren sisään. Suodatin on huokoista piikarbidia, jonka pienepienten kanavien seinämiin pakohiukkaset tarttuvat. Nämä nokihiukkaset ovat pääasiassa hiiltä ja epätäydellisesti palaneita hiilivetyjä. Koska suodatin tukkeutuu hiukkasista varsin pian, se on puhdistettava polttamalla 400-500 kilometrin välein. Tämä ei kuitenkaan vaadi mitään toimenpiteitä kuljettajalta, ja puhdistus tapahtuu ajon aikan täysin huomaamattomasti. Nokihiukkaset palavat, kun pakokaasujen lämpötila saadaan nousemaan yli 550 asteen. Hiukkasten palaminen saadaan aikaan polttonesteeseen sekoittuvalla lisäaineella. Tämä seriumperustainen neste muuttaa hiukkasten rakennetta siten, että ne syttyvät jo 450 asteen lämpötilassa. Lisäaine on omassa 5 litran säiliössään polttonestesäiliön alla. Aina kun auto tankataan, automaattinen annostelija sekoittaa hyvin pienen määrän muutamia senttilitroja lisäainetta polttonesteeseen. Lisäainesäiliö riittää 80000 kilometrin ajoon.

Peugeot 607 3.0 V6 152 kW manuaali tai automaatti:
6-sylinterinen V-moottori 2946 cm3, 152 kW / 6000 r/min. Täydellisesti uudistettu V6-moottori on varustettu muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella ja muuttuvapituuksisella imusarjalla. Näiden ansiosta sylinterien täytös on mahdollisimman hyvä kaikilla käyntinopeuksilla. Tuloksena on toisaalta korkea huipputeho ja laaja vääntöalue (suurin vääntömomentti 285 Nm / 3750 r/min), toisaalta suorituskyvyn nähden pieni polttonesteenkulutus (yhdistetty normikulutus 9,8 l / 100 km). V6-moottorin äänettömyys ja käynnin tasaisuus on vertaansa vailla. V6-malleissa on vakiovarusteena elektronisesti ohjattu iskunvaimennuksen jäykkyys, ESP-ajonhallintajärjestelmä, vetoluistonesto (ASR) ja moottorijarrutuksen luistonesto (MSR).
Peugeot 3008 hybrid

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #2 : 20.05.2008, 23:03:05 »
VARUSTEISTA (esimerkkejä varusteista, paremmat mallit):

    * Peruutustutka helpottaa pysäköintiä. Takapuskuriin on sijoitettu neljä ultraäänilähetintä, jotka pystyvät havaitsemaan auton takana olevat esteet - sellaisetkin joita kuljettaja ei näe. Jos este on lähellä, ohjaamossa oleva hälytin piippaa kuljettajan varoittamiseksi. Piippausten taajuus kertoo esteen etäisyyden. Kun etäisyys on alle 20cm, piippaukset muuttuvat yhtenäiseksi ääneksi.
    * Kuljettajan istuimen säätömuisti. Kun istuin on kerran säädetty, sitä ei tarvitse säätää uudestaan. Istuimen etäisyyssäätö, istuinosan ja selkänojan kallistus sekä istuimen ja pääntuen korkeussäätö toimivat sähköisesti molemmissa etuistuimissa. Kuljettajan istuimen säädöt voidaan tallentaa muistiin joko kaukohallinta-avaimen tai kuljettajan ovessa olevan painikkeen avulla. Samaten saadaan muistiin myös ulkotaustapeilien säädöt. Jos joku toinen on ajanut autoa välillä, saat säädöt takaisin kohdalleen yhdellä napin painalluksella. Kumpaankin kaukohallinta-avaimeen voidaan tallentaa eri säädöt.
    * Älykäs huollonilmaisin laatii autolle yksilöllisen huoltoaikataulun. Tavallisesti autojen määräaikaishuolto-ohjelmat on suunniteltu keskimääräisten ajo-olosuhteiden mukaisiksi. Käyttöohjekirjassa voi kyllä olla huomautus huoltovälien tihentämisestä rasittavassa ajossa, mutta kuka osaa ottaa huomioon kaikki tähän vaikuttavat tekijät ? 607 osaa. Sen huoltolaskin kirjaa muistiin käynnistysten lukumäärän, moottoriöljyn lämpötilat, moottorin keskimääräisen käyntinopeuden, yhtäjaksoisten ajomatkojen pituudet ja kestoajat jne. Näiden tekijöiden perusteella mikroprosessori laskee, milloin on aika mennä öljynvaihtoon tai suurenpaan huoltoon, ja kertoo sen kojetaulun näytössä.
    * Automaattiset tuulilasinpyyhkimet ja sateentunnistin. Pyyhkimet toimivat sateen tiheyden mukaan. Tuulilasinpyyhkimien automatiikka on eräs niitä 60:n toimintoja, joiden tarkoituksena on auttaa kuljettajaa keskittymään liikenteeseen. Tuulilasin yläreunaan sisäpuolelle sijoitettu sateentunnistin käynnistää pyyhkimet, kun tuulilasille tulee vettä, ja muuttaa pyyhintänopeutta sateen tiheyden mukaan. Lisäksi tihkupyyhinnän tauot lyhenevät, jos ulkona on pimeää. Luonnollisesti pyyhkimet voi käynnistää ja pysäyttää käsin milloin tahansa.
    * Radiopuhelin turvalliseen yhteydenpitoon. GSM-puhelinmoduli SIM-kortteineen on yhdistetty auton radioon. Se säästää tilaa ja säilyttää kojelaudan tyylikkyyden, mutta sen lisäksi sen avulla voidaan hyödyntää radion kaiuttimia ja ohjauspyörän luona olevia radion säätimiä. Sisävalon luo sijoitetun mikrofonin ansiosta puhelin tomii "kädet vapaina", mutta toisaalta etuistuinten keskikyynärnojaan, sekä etu-että takamatkustajien saataville sijoitetun puhelinyksikön avulla voidaan hoitaa myös henkilökohtaisia puhelinkeskusteluja.
    * Monitoiminen kauko-ohjain:
      Lukitsee, avaa, ja sen lisäksi... Auton mukana on kaksi kaukohallinta-avainta, jotka toimivat HF-aalloilla. Ne toimivat noin 50 metrin säteellä, eikä niitä tarvitse suunnata autoa kohti. Näissä avaimissa on neljä käyttönappia (joista kolme on merkitty symbolein): Lukitusnappi: Ensimmäisellä painalluksella ovet, takaluukku ja polttonesteen täyttöaukon luukku lukkiutuvat ja taustapeilit kääntyvät sisään, mikäli tämä toiminto on valittuna. Toisella painalluksella, joka tehdään 5 sekunnin kuluessa ensimmäisestä, ovet saadaan varmuuslukitukseen, jolloin niitä ei voi avata myöskään sisältä (esimerkiksi varkausyrityksessä rikotun ikkunan kautta) Samalla mahdollisesti avoinna olevat sivuikkunat ja kattoluukku sulkeutuvat. Kun auto on jo lukittuna, se voidaan paikallistaa jopa 40 metrin päästä painamalla lukitusnappia, jolloin valot välähtävät ja sisävalo syttyy hetkeksi. Avausnappi: Tätä nappia painettaessa ovien ja luukkujen lukitus avautuu (tavaratilan lukitus voidaan kuitenkin jättää avaamatta). Elektroninen monitoimiyksikkö myös tunnistaa, kummalla kauko-ohjaimella avaus on tehty, ja säätää tarvittaessa kuljettajan istuimen, pääntuen ja taustapeilit tämän mukaan. Tavaratilannappi: Kun auto on lukittuna, tavaratilanapin painaminen antaa samat toiminnot kuin avausnappi ja lisäksi tavaratilan kansi avautuu hitaasti täysin auki. Avainnappi: Neljännellä napilla saadaan virta-avain tulemaan ulos kauko-ohjaimesta, johon se piilotetaan käytön jälkeen.
    * Navigointijärjestelmä opastaa perille:
      Navigointijärjestelmä opastaa autoilijaa haluttuun määränpäähän sekä suheäänisten että visuaalisten ohjeiden avulla. Se toimii seuraavasti: - Auton kunkinhetkinen sijainti saadaan tietää hattuhyllyn alle sijoitetun GPS-antennin (Global Positioning System) avulla, joka ottaa vastaan paikannussatelliittien lähettämiä signaaleja, ja gyrometrin avulla, joka määrittää auton liiketilan. - Erittäin nopea mikroprosessori määrittää parhaan reitin päämääränään käyttämällä apuna CD-karttatiedostoa, joka on tavaratilan CD-lukulaitteessa. -Kun sijainti ja reitti on määritetty, navigointijärjestelmä antaa ajoohjeet toisaalta puhesyntetisaattorilla autoradion kaiuttimien kautta, toisaalta tekstimuodossa monitoiminäyttöön. - Järjestelmän toimintoja ohjataan pienellä näppäimistöllä, jossa tarvitaan vain kolme näppäintä: toiminnan valitsin (mode), valikkovalitsin (menu) ja hylkäys/keskeytysnäppäin (escape).
    * Keskikyynärnoja edessä on mukava ja hyödyllinen:
      Parhaan ajomukavuuden saavuttamiseksi 607:n etuistuinten välissä olevan kyynärnojan korkeus on säädettävissä kahteen asentoon suunnikasvivuston avulla. Yläasennossa se toimii kuljettajan kyynärnojana. Kyynärnojan alla on kaksi päällekkäistä säilytystilaa: Ylemmässä on mukiteline tai siihen voidaan sijoittaa radiopuhelimen valitsimen; alemmassa on lokerot CD-levyjä, nauhakasetteja, kolikoita ym. varten.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2008, 08:31:11 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #3 : 21.05.2008, 21:47:45 »
Noissa alkupään 607:ssa ei tuo varustelu ole  noin kattava, kuin yllä lueteltu. Itsellä oli 2001 2,2 diamant. Se tarkoittanee puun värisiä somisteita ja mustia mittarin pohjia. Varusteina mm. aluvanteet, sähköikkunat ja peilit, sadetunnistin, ajotietokone, 2 -vaiheinen automaatti ilmastointi. Kasettisoitin radiolla. 2002 tuli sitten esp ja luistonesto vakiovarusteeksi. Parkkitutkat, navigaattorit, cd boksit, sähkösäätöiset penkit ym lisävarusteita.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #4 : 22.05.2008, 08:29:37 »
1.6.2003:
- CD-vaihtaja vakiovaruste kaikissa 607-malleissa

4.8.2003:
- 607 2.2:n hinta laskenut -2.050 € (uusi hinta 37.300 €)
- 607 2.2 HDI:n hinta laskenut -4.550 € (uusi hinta 42.100 €)
- 607 V6/3.0 Automaatin hinta laskenut -6.600 € (uusi hinta 45.900 €)
- 607 HDI 2.0 poistunut mallistosta
- Sivutörmäystyynyt tulevat vakioksi nyt myös takamatkustamoon. Tavaratilan luukku on jatkossa sähkötoiminen. Etuistuimet ovat nyt sähkösäätöiset.

3.10.2003:
- kaikissa malleissa vakiona CD-vaihtaja, sähkötoimiset etuistuimet, sähköinen ulkopeilien taitto kylkiä vasten, sähkötoiminen takaluukun avaus ja sulkeminen, 607 V6/3.0-mallissa nyt vakiona 17" renkaat ja kevytmetallivanteet (aikaisemmin 16")

Peugeot 3008 hybrid

TMS

  • Vieras
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #5 : 20.03.2009, 06:36:42 »
Kuinka montaa varuste tasoa tätä Peugeottia on myyty/myydään, vai onko vain yhtä johon sai tilata haluamansa optiot? Mitä varuste eroja on esim.-01 ja -04 2.2 HDI:n välillä Päällepäinhän näyttävät samoilta.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #6 : 20.03.2009, 08:13:27 »
Ainakin facelift-malleissa (05-) varustetasoja on vain yksi. Samaan hintaa sai tosin valita eri tyylejä (ainakin Ebene ja Titan). Moottorivalinta vaikutti hiukan vakiovarusteisiin, mutta vain teknisellä puolella (ainakin muuttuva tehosteinen ohjaustehostin ja säädettävä jousitus). Perusvarustus on ollut jo varsin kattava ja kaikki muu lisävarusteena.

Ero 05->09 varusteissa ja koko autossa on olematon. 06 tuli 6-vaihteinen manuaalilaatikko. Ilmeisesti tilanne on sama myös 00->04?

Joakim
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Kauppalopo

  • Vieras
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #7 : 20.03.2009, 08:35:37 »
Nämä sisustustyylit olivat mukana alusta lähtien (pientä lainaa taksitolpilta, kuten isoissa pösöissä on ennenkin ollut...). Diamantissa on vakiona musta-harmaa kangassisustus, valkoiset mittaripohjat ja "hiilikuitu"koristeet, ebenessä muovipuuta jne...olikohan niin, että ivoiressa oli jotain ekstraa varustuksessakin?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #8 : 20.03.2009, 09:18:09 »
Tälläisiä on ollut vanhakorisessa:

Varustelut: Titane, Diamant, Ivoire, Ébène
Moottorit: 2.2 16v, 2.2 HDi, 3.0 V6.
Vaihteistot: Autom. ja 5 vaiht. man.

Peugeot 607 2.0 16V 100kW manuaali tai automaatti (ei suomen tuontiohjelmassa)
Peugeot 607 2.2 16V 116kW manuaali tai automaatti:
Peugeot 607 2.2 HDI 98kW manuaali tai automaatti:
Peugeot 607 3.0 V6 152 kW manuaali tai automaatti:

Taisipa muuten olla jonkin aikaa 110hv hdi konettakin tarjolla.
Peugeot 3008 hybrid

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #9 : 20.03.2009, 09:28:08 »
Uusi korisessa 2005-> sisustuksia:

Sisustustyyli Norsunluu
- Casselin hiekanruskea nahka
- Tähän sisustustyyliin liittyvät Arctique-vanteet

Sisustustyyli Ebenpuu:
- Plyyshi Otello Astrakan
- Kangas Parsifal Mistral
- Nahka Alezan
- Nahka Astrakan
- Tähän sisustustyyliin liittyvät Arctique-vanteet

Sisustustyyli Timantti:
- Nahka Angora
- Kangas Parsifal Angora.
- Tähän sisustustyyliin liittyvät Tosca-vanteet

Sisustustyyli Titaani:
- Nahka Koboltin sininen.
- Nahkayhdistelmä Parsifal Mistral. Nahka Astrakan
- Nahka Alezan.
- Nahka Astrakan
- Tähän sisustustyyliin liittyvät Tosca-vanteet

Valittavissa on kaikkiaan 12 väriä, jotka sointuvat Peugeot 607:n muotoihin, joko tuovat sen esille tai pitävät sen hillityn tyylikkäänä. Valitse mieleisesi.

- Alumiinin harmaa
- Manitoban harmaa
- Tuhkan harmaa
- Sidobren harmaa
- Ahtojään valkoinen
- Asterin harmaa
- Laavan musta
- Pianan sininen
- Kiinan sininen
- Rodoksen sininen
- Tulivuoren punainen
- Montechriston luumu

Peugeot 3008 hybrid

Kauppalopo

  • Vieras
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #10 : 20.03.2009, 09:50:13 »
^ Titan ja Ivoire ovat siis aina nahkaverhoiltuja, Diamant ja Eben vakiona kankailla.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #11 : 22.03.2009, 09:53:27 »
Muuten Face liftistä, tuliko se virallisesti -05 malliin vai -06 ? Ostin sen -05 ei liftatun mallin, eli auto on kai -04 mallinen (rek.02/05), vai onko?

Tuli vuosimalliin -05. En tiedä koska myynti ja valmistus alkoivat, mutta minun autoni on valmistettu tammikuussa -05 ja on faceliftiä. Service Boxissa käyttöohjekirjoissa facelift tulee 1.10.2004.

Jotenkin huvittavalta tuntuu, että keskiviikkona ostetusta 607:sta olen kuullut jo useita "onpa hieno auto" kommentteja ystäviltä ja naapureilta. Sellaisia ei tullut kun ostin 605:n, joka omasta mielestäni oli silloin (2003) aivan yhtä "hieno" eikä myöskään 2001 ostetusta 406:sta.

Joakim
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

mrek

  • Vieras
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #12 : 18.03.2010, 11:12:48 »
Facelift-mallissa -05 jälkeen tuliko 6-portainen automaattivaihteisto? Onko kokemuksia verrattuna 4HP20:een, joka kaiketi on 00-04 -malleissa?
Entä V6-bensamoottori, onko se pysynyt koko ajan samana?

Uppe

  • Vieras
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #13 : 18.03.2010, 18:47:41 »
Omani on juuri tuo -05 V6 ja 6-vaihteisella Aisinin automaattilaatikolla. Uskomattoman hyvin sopivat yhteen,vaihtaa nätisti ja järkevästi eikä mitään ongelmia ole ollut. V6-kone on perustaltaan sama kone,pieniä päivityksiä ja sitä myöden muutama hevosvoima enemmän näissä facelifteissä.

Valilja

  • Vieras
Vs: 607 - Varustetasot
« Vastaus #14 : 25.03.2010, 18:03:50 »
Olikohan tuo 3.10.2003 vain yksittäinen päivä koska itellä on 2005 Diamand jossa ei ole CD vaihtajaa? On vaan pirun iso akku takakontissa. Edessä ei ollenkaan.