Kirjoittaja Aihe: 607 - Sulakerasia 6500CK hajosi, mistä uusi?  (Luettu 4844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Sulakerasia 6500CK hajosi, mistä uusi?
« Vastaus #15 : 29.08.2016, 22:23:29 »
Hyvä noin, kun nyt on läpikäyty vaihtoehdot. Satku sinne tänne tuollaisen luomuksen saamiseksi taas liikkeelle  ;). Katsoin piirustukset 607 fl-mallista (Z9) ja boxin kytkentä on sama kuin 407:ssa. Boxin releen testaus on tehtävissä pistokeliittimestä Noir (musta laitimmainen) kytkemällä 12V plus pääliittimeen ja käyttää miinusta liittimen ohuessa nastassa 9. Tällöin releen naksahdettava ja virran tultava Noir litteän liittimen nastaan 5, joka syöttää virran ruiskutuksen eculle. Toki voi mitata suoraankin liittimeltä 5, kun boxi paikallaan. Vaikka rele vetää, niin releen kärki voi olla palanut rikki. Uskalias syöttäisi virtaa suoraan liittimeen 5 ja katsoisi starttaako?kaikki tämä omalla vastuulla.  Oheisena fotot selventämään tätä simppeliä, mutta vika-altista systeemiä  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Mica L

  • Vieras
Vs: 607 - Sulakerasia 6500CK hajosi, mistä uusi?
« Vastaus #16 : 30.12.2016, 17:47:42 »
Tuolla toisessa topicissa jo hieman kyselinkin abs-anturi ongelmasta, mutta kun ei tullut korjaamolla kuntoon, niin ajattelin hieman herätellä tätäkin topiccia.

Eli loppukesästä abs-valo syttyi ja paloi muutaman päivän, sitten mentiin taas viikkoja ja sama toistui, sammuminen vei kylläkin pari viikkoa. Nyt se syttyi viimeisen kerran reilu kuukausi sitten ja palaa edelleen. Vikakoodit luettiin Motonetissa ja ilmoitti, että vasemmasta taka-anturista ei tule tietoa. No, satasen anturin ja kahden tunnin vaihtotyön jälkeen jälkeen ilmoittivat, että ei pelaa edelleenkään. Mittasivat tämän jälkeen suoraan anturin johdosta oskilloskoopilla, mutta ei tullut signaalia. Sitten kokeilivat oikean puoleista eikä sieltäkään tullut mitään. OBD-pistokkeesta tulee tulee kuitenkin tieto, että muista pyöristä tulee nopeus-tieto pyöritettäessä, mutta ei tuosta taka vasemmasta.

Asentajalta loppui kolmen tunnin kohdalla varattu aika ja päätettiin ajaa auto ulos ja jatkaa toisella kertaa. Hieman alkoi harmittaa kun ei tullut mitään selvyyttä missä vika, vain rahaa kului turhaan vaihtotyöhön. Sanoivat että seuraavaksi voisi selvitellä konehuoneesta mihin anturinjohto tulee ja olisiko siellä jotain kontaktihäiriöitä. Lähdin kotiin.

Nyt tuli mieleen tuo loppukesästä vaihdettu sulakerasia 6500CK joka kuulemma antaa virtaa melkein kaikille antureille. Voisiko tuo abs-anturivika mitenkään liittyä tuohon vaihdettuun sulakerasiaan, vai meneekö piuhat johonkin ihan muualle? Tulee sinne ainakin liittimien kautta isot niput johtoja :)

Olisko mitään villejä veikkauksia tai ideoita mistä/miten vikaa lähtisi jatkossa metsästämään?
Tiistaina on kylläkin jo varattuna aika merkkiliikkeeseen jossa rasia aiemmin vaihdettiin. Lupasivat lukea ainakin vikakoodit pösön omilla laitteilla ja hieman pohtia voisiko ongelma liittyä jotenkin tuohon rasian vaihtoon. Toki tuostakin avusta taas köyhtyy muutaman kympin, varsinkin jos vika ei ole tuossa aiemmin tehdyssä työssä.

Meinasin jo itse hieman nitkutella sulakerasialle tulevia isoja liittimiä ja johtoja, mutta ajattelin kuitenkin että katsokoot ensi ne jotka sen sinne vaihtoivatkin. On varmaan muutenkin ihan vika paikka etsiä tuota vikaa.

Tässä taas kaikki lyhyesti ja ytimekkäästi, mahtoikohan kukaan lukea loppuun asti :D