Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 130925 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

mepi

  • Vieras
Lue myös: Käyttökokemukset - 607


Onko jäsenillä kokemuksia 607:sta, noin pidemmältä ajalta. Miten toimintavarmoja, mitä vikoja, minkä katsotte puutteeksi, onko ruosteherkkä jne. Myynti-ilmoituksia seurattuani olen pannut merkille noiden todella vähäisen ajokilometrimäärät ja lähes poikkeuksetta. Muihin peugeotin malleihin verrattuna ero on valtava.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #1 : 12.12.2007, 17:42:20 »
Minulla ollut puolitoistavuotta omistuksessa vm 2001. Varsin laadukkaalta vaikuttaa. Ikkunoiden alumiinilistojen maali kupruili lähes kaikissa katsomissani. Takaakselistossa pintaruostetäpliä, muutoin ei ruosteherkkä. Todella hiljainen, tilat runsaat. Maantiellä 2,2 l kulutus kohtuullinen 7-8l. Etupyörän laakeri vaihdettu ja lämmityslaitteenkenno. Airbag valo häiriköi, mutta korjaantui akkujen vaihdolla. Muuten lähes uudenveroinen, vaikka 180000km takana.

pöhösti

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #2 : 12.12.2007, 19:35:11 »
Meillä on ollut kaksi kappaletta 607, yksi vm 2002 ja nykyinen on 2006.
Mitään ongelmia ei ole käytännössä ollut, 2002 yksilössä oli semmoinen häiriö mikä ilmentyi talvella, eli engine antipollution fault.
Mutta tämäkin johtui jostain häiriöstä, ei viasta ? Koska vikaa ei löydetty ryöstömaalla.

Vanhemmalla 607 ajettiin reilut 100tkm eikä mitään vikoja, kumit uusittiin vain.
Tämä uudempi 607 on ajettu vain 30tkm eikä mitään erikoisempaa..
Ainoa on että vanhempi 607 jakaa mielestäni lämmön tasaisemmin sisään kuin tämä uusi,eli välillä on sormet jäässä tai varpaat eli pitää säädellä käsin mihinkä lämmöt puhaltaa näin talviaikaan.

Eroja, uudempi 607 on mielestäni hieman hiljaisempi,sekä cruisen ja radion viikset on huomattavasti paremmat kuin vanhassa.
Myös kone tuntuu siltä kuin se eläisi vähän enemmän, eli kiertää ilosemmin. Kummatkin ovat siis varustettu 2.2l koneella.

mooperi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
  • 607 -07 2.2
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #3 : 12.12.2007, 22:19:57 »
Moro Monsteri. Niin , sullahan on jo metrejäkin takana tolla 607:lla, vaikka ei toi nyt hirveitä ole vuosimalliin nähden. Mukava että olet ollut tyytyväinen. Noita laakereita kuulee aina sillointällöin menneen, mutta mikä kennoon iski. Kertokaapa muutkin koemuksianne 607:sta.

Minulla ollut 2 1/2 vuotta 2.2 bensa vm.2001.
Hain Ruotsista, silloin ajettu 60 000 km. Nyt mittarissa 93 000 km.
Minun aikanani tehdyt:
- 60 tkm huolto tehty
- öljyvuoto korjattu ( suodattimen jalan tiiviste )
- jakoremmi vaihdettu 
- etujarrulevyt ja palat vaihdettu
- ikkunannostin vaihdettu  ( 666,- ) :'(  ( työkaverilla 3 ikkunaa sökönä )
- akku vaihdettu
- airbagin johdot tinattu ( ilmoitteli vikaa )
- takaluukun lukon nappi vaihdettu
- radion viiksi aiheuttaa rätinöitä ...
- kuskin penkissä klappia

Auto on hyvin varusteltu, mukava ajaa ja mielestäni tyylikäskin.
Auton käyntiääni ei niitä kauneimpia .. ainakaan omani :-\
Turhan paljon tippuu hinta, näin kun sellaisen jo omistaa :-\

- elämä on -

____________________________________________________________________________________
607 bensa -01  93 tkm



PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #4 : 13.12.2007, 08:17:53 »
Nämä koskee ainakin vm.2000.
607:ssa konepellin kaasujouset saattavat hangata moottorinsuojukseen ja ruostua, kannattaa varmistaa että suojukset on kunnolla kiinni sekä siipimuttereilla että 1/4 kierrosta kääntyvillä ruuveillaan.

Jos 607:ssa pelkääjän jalkatilaan tulee vettä niin todennäköinen syy on "unohtunut" O-rengastiiviste sadevesikaukalon viemäriputkista.

Jollei 607:n takaluukun kansi aukea ylös asti omalla voimallaan kaukosäätimestä niin kaasujousi voi olla huono tehoinen.

607:n tuulilasinpyyhkijän moottorin vaihdosta on kampanjaohje.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #5 : 04.03.2009, 18:18:36 »
2.0 HDi 136 on eri loukku, lisäaine ja vaihtoväli kuin 2.2 HDi 133 mallissa jossa alunperin 80 tkm, sitten 120 tkm jne. HDi 136 loukun vaihtoväli on 180 tkm, lisäaineen lisäys 120 tkm, nokkaremmin vaihtoväli -06 mallissa 120tkm / 48 kk, 1.1.2007 alkaen 160 tkm / 72 kk.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #6 : 22.08.2009, 10:48:34 »
607 etsiessäni on vastaan tullut sekä 2.2 HDi, että 2,0 HDi. Mitä muuta eroa näillä on paitsi 133/107 hv ja 10,6 / 13,2.

Onnistuuko 2,0 HDi:n lastutus tarvittaessa? Onko jotakin muuta mitä haluaisitte tähdentää 607 hankinnassa.

Molemmat on FAP moottoreita 2.0 HDi 79 kW on 8 venttiilinen, 2,2 HDi 98 kW on 16-v. Nyt kun ei ole tarkkaa tietoa vuosimalleista tarkempia eroja on hankala kertoa, saati tietää. Eroja voi olla esim hiukkasloukun vaihtovälissä. Lastutus varmaan onnistuu, tuloksista en tiedä. Ohje kirjojen perusteella 1.10.2005 on molemmat moottorin poistuneet tuotannosta, tilalle tuli ensin 2.0 HDi 136 FAP ja myöhemmin 2.2 HDi 170 FAP
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ZF

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #7 : 25.08.2009, 22:02:10 »
108 000 km ajettu 2002 2.2 bensa-automaatti meni tänään ilman huomautuksia läpi katsastuksesta (niin kuin aina ennenkin), joka oli mielestäni varsin perusteellinen. Mitään ennakkotestejä tai korjauksia en tehnyt etukäteen, ainoastaan kaikki lamput katsottiin läpi vaimon kanssa (sekin oli turhaan, koska autossa on viallisen polttimon ilmoitustoiminto  ;D ) Mulla tää on ollut yli kolme vuotta ajossa, eikä alustaan tai pyöränlaakereihin ole vielä tarvinnut tehdä mitään ja sähkölaitteet yms pelaa hyvin, pariin vuoteen ei ole tarvinnut edes vaihtaa mitään lamppuja.

Jarrulevyt ja palat olen vaihtanut eteen ja taakse, tämä lienee ainut tyyppivika samoin kuin tuo öljypohjan kiveen kolauttaminen, mullakin on tuon syyn takia edellinen omistaja laittanut autoon tehdasuuden vaihtomoottorin vuonna 2005.

Akkujen kunto kannattaa tarkistaa, mukavuuslaitteiden akun (tavaratilassa) huono kunto aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä virheilmoituksia, keskuslukituksen ja sähköikkunoiden epämääräistä toimintaa yms.

Rengasvalinta vaikuttaa paljon auton ohjauksen tarkkuuteen ja urissa vetelyyn. En suosittele Hankookin Ventus Prime renkaita kenellekään, olivat tässä autossa aivan surkeat kumit. Contin Winter Viking renkailla ohjaus aivan erilainen, tarkka ja kevyt.

Mielestäni tämä bensa-automaatti ainakin on nimenomaan erittäin mukava ja leppoisa matka-auto, jolla monen tunnin yhtäjaksoinen ajaminen sujuu aivan huomaamatta ! Marraskuussa 607 vaihtuu 3008 2Tronic automaattiin, joka vaikutti koeajossa myös hiljaiselta ja mukavalta matka-autolta, vaikka ulkomuoto on "ihan jotain muuta" - vaihtelu virkistää :)


PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #8 : 12.06.2010, 19:32:20 »
Ruoste on 607:n isoin ongelma. Kuvissa oleva auto on 2000 607 2,2 (EW12J4).





« Viimeksi muokattu: 22.11.2011, 12:37:54 kirjoittanut ToniL »
Peugeot 3008 hybrid

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #9 : 12.06.2010, 21:35:02 »
Ei mikään ihme, kunnei näköjään ole uutena suojattu Suomessa lainkaan. Suunilleen sama tilanne minkä tahansa automerkin tai -mallin kohdalla...
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #11 : 22.11.2011, 13:36:17 »
O.T.  Ihmetyttää nuo Alfa 166:n saamat korkeat prosenttiluvut kohdissa Kvalitetskänsla (86) ja Problemfri (86) verrattuna 607:n vastaaviin (73 ja 72). Mikähän lienee ollut kyselyyn vastanneiden ko. autojen omistajien lukumäärä?
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Jussu1

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #12 : 17.12.2011, 14:05:27 »
Hei,

Noviisina tällä palstalla kyselisin kokemuksia ja kulutusta 607 2.2 bensamallista (2005 -> facelift malli). Olen katselemassa tuollaista isompaa autoa ja 607 vaikuttaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Yhtä yksilöä olen ehtinyt jo käydä koeajamassakin. Auto tuntui mukavalta ja tosi tyylikkäältä peliltä, mutta yllättävän kova jousitus tuntui tuossa koeajetussa olevan. En tiedä sitten onko normaalia näille..

Millaisiin käytännön kulutuksiin tuolla 2.2 moottorilla (manuaali) pääsee? Ja ovatko nuo kaikki faceliftit 120 kW versioita tuosta moottorista?

Sen verran jo palstalta löysin haulla tietoa että faceliftissä olisi vaihdelaatikko vaihtunut 6 pykäläiseen malliin.

Olisiko muita vinkkejä tälläisen ostajalle?

Kiitoksia kommenteista jo etukäteen.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #14 : 15.05.2012, 11:12:11 »
Jos 607:ssa pelkääjän jalkatilaan tulee vettä niin todennäköinen syy on "unohtunut" O-rengastiiviste sadevesikaukalon viemäriputkista.

Auto: 2000 607 2,2 (EW12J4, 3FZ, automaatti, 150 000 km).

Missä tuo O-rengas tarkalleen ottaen sijaitsee? Itsellä vänkärin puolen matto hivenen kostea.Ei ole jäähdytinnestettä, joten kenno on ehjä. Puhalsin nuo sadevesikaukalot paineilmalla puhtaaksi, samoin kuin pesunestesäiliön korkin vieressä oleva viemärin. Ostin vielä biltemasta kosteudenpoistajan hintaan 8,00 e. Tuskinpa siitä haittaakaan on. :D

Muuten todella hyvä auto, meinaa pidemmillä matkoilla vaan väsyttää, kun on sen verran mukava ajaa. :D
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).